Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil der være muligheder i ideen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Jeg har i noget tid gået med ideen om at give studerende muligheden for at købe bøger på afbetaling eller leasing af bøger. Da jeg selv er studerende ved jeg hvor frustrerende det er at skulle bruge 2000-3000 på bøger i et hug i stedet for måske at fordele et mindre månedligt beløb ud over hele semesteret. Er ideen holdbar?
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sao

 

Jeg synes egentligt det er en skidegod idé.... Jeg tror så desværre ikke den holder i praksis.

 

I bund og grund er problemet, at du skal ud og låne små beløb til personer med en (i forvejen) halvdårlig økonomi.... Med andre ord kan man frygte din profit hurtigt går fløjten, når du skal til at jagte indbetalinger på en masse mindre beløb..... Omkostningerne i forbindelse med at inddrive gælden er jo stort set den samme om du udlåner 3.000 eller 30.000 kroner...

 

Derudover er kassekredit og lån jo langt fra ukendte størrelser for studerende... Så i praksis køber mange deres bøger på afbetaling - de ligger bare deres lån i banken istedet. Med andre ord er det de studerende, der ikke har styr nok på deres økonomi til at spare op til en ikke-uforudset udgift, som bøger jo er...og som i øvrigt ikke kan få kassekredit/lån i deres bank.... Så spørgsmålet er: Har du virkeligt lyst til at låne de mennesker penge? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det en skide god ide :). Kender mange studerende som ville syntes det var fedt.

Hvis du rigtig smart samarbejder du med et factory firma så du kun modtager x procent af beløbet og de står med risikoen :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon idé! Især hvis du kan få et factoring-firma til at forestå opkrævning/risiko - for jeg kan sagtens se problemet i, at låne penge til studerende som ikke har styr på hverken penge, privatøkonomi eller bogudgifter.

Du kan jo så evt. kombinere din idé med en "bytte-central", for mange studerende sælger jo deres bøger bagefter. (for at få penge til nye bøger).

Held og lykke Smile

Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

sao:
Hej alle Jeg har i noget tid gået med ideen om at give studerende muligheden for at købe bøger på afbetaling eller leasing af bøger. Da jeg selv er studerende ved jeg hvor frustrerende det er at skulle bruge 2000-3000 på bøger i et hug i stedet for måske at fordele et mindre månedligt beløb ud over hele semesteret. Er ideen holdbar?

Tror desværre det bliver meget svært for dig. Der er alt for mange udfordringer i det for dig og der er alt for mange penge der skal bindes i det.

Derudover eksisterer der et hav af lånemuligheder i dagens Danmark til den slags, og ret beset (med chance for at lyde frov uden det er tilsigtet) hvis ikke man har råd til bøger til 3.000, så har man disponeret forkert forud for studiestart.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

Jeg kender ikke så meget til factory-konceptet, men synes det er værd undersøge:) Jeg vil selvfølgelig researche lidt på det selv, men hvis nogen har råd eller anbefalinger er man mere end velkommen til at skrive.

Bøvlet med de mange økonomisk-dårligt stillet studerende har selvfølgelig strejfet mig. Faktisk har det været årsagen til, at ideen ikke er blevet til noget endnu. Omvendt tænker jeg at mange studerende binder sig til netop sådanne aftaler på mobiltelefoner eller lignende... hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre med studiebøger?Desuden tænker jeg at en afbetaling vil give et mere realistisk billede af de studerendes råderum (da det jo bliver en fast månedlig udgift) fremfor en kassekredit, som man jo sagtens kan forestille sig blive ædt eller drukket op af andre mere fristende fornøjelser:) Ydermere kan en kassekredit have lange udsigter hvad angår tilbagebetaling.  

Ideen vil være sådan at den kan kombineres med almindelige betalingsformer eller en bytte-central som foreslået:)    

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)