Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny købt inventar er ustabilt - leverandøren sendte servicemanden og regningen, hvornår dækker købeloven?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi har købt en ny kaffemaskine til professional brug. Men efter en uge var der koldt capuccino, latte der kom ud. Vi havde kontaktet levarandøren og havde justeret mælke temperaturen.  Derefter fik vi en regning for besøget.

Efter halvandet måned fik vi en anden problem, low water flow. Fik kontaktet leverandøren og servicemanden kom og justerede kværningsgraden op og sagde at pga. varme vejret. De selve havde justeret grovhedsgraden ved leveringen. Ved hver henvendelse fik vi ikke at vide om vi kan selv gøre noget.

Ved leveringen, var der aftalte at det vil blive justering af maskinen som er klar til brug, og oplæring af  maskinen. Dvs. De selv havde justeret maskinen ved leveringen og derefter maskinen har været ustabilt. Er det korrekte at vi skulle få regningen til disse? Hvad er min ret ved købt af maskinen?

Vi fik ikke noget rigtig manual således at vi kan følge med hvad "displayet" på maskinen fortæller. De vil helst  at vi ringer til dem.

Nu har vi besluttet at ikke lave en serviceaftale hos dem. Vi synes at det vil koste mere til sidste.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen,

FL

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

æv, det lyder som en ef de der leverandører der burde finde et andet hverv.

selv har jeg en sag kørende mod Gastrospar24 og regler er inviklede og tumpede- men typisk dansk lovgivning.

hvis det ikke er for længe siden du købte udstyret ville jeg forlange en returnering af handlen, og nej det er ikke i orden du selv skal betale for reperationer på nyt udstyr køb af proffesionel, og nej det er ikke i orden der ikke medfølger brugsanvisning- det skal der medfølge.

hvis sælger blir for umedgørlig ville jeg kontakte advokat og lade denne klare det, hvis beløbsstørrelse på indkøb tillader det, det lyder ikke som en billig kaffemaskine.

god vind.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej FL

Der findes mange kaffemaskine leverandører på det danske marked som mere eller mindre har god service - man skal se sig godt for - bare det at eks. kalkfilteret ikke er justeret korrekt kan både give en dårligere smagsoplevelse men også i væsentlig grad forringe levetiden for din maskine.

Det lyder til at i har købt maskinen hvilket er lidt atypisk - kunne du oplyse hvilken maskine det er - det kan være jeg kan hjælpe dig på rette vej.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Kenneth,

På regningen er der  1 års garanti på fabrikations-og materialfejl. Andet er der ikke underskrevet på noget.

Fidela

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

I garanti perioden, hvis maskinen ikke har virkede som det skal, servicemanden blev kaldt ind, maskinen blev justeret ( ikke repareret) til at den virker, betyder det at vi skal betale for det?.  De mener at vi skal betale for besøget fordi de ikke  er dækket af garantien. Jeg ved  ikke rigtigt hvem har ret. Det er det jeg gerne vil vide mere om.

Vi har købt maskinen i maj 2010. Vedlagt brugsanvisning var ikke det hele. Manualen viser ikke hvordan man selv kan gå ind og justere styrken, af kaffe, mælke, vand osv. Vi fik en ny en da vi forlangede den. Men der mangler manualen til at hvad man skal gøre hvad displayet viser.

Nu har jeg intryk af at de gerne vil tjene mange penge fra os fra serviceafdelingen.

Sælgeren er utrolig flink og bejælpelige, men serviceafdelingen fungerer ikke med os og han kommer med en god forklaringe men vi ikke kunne slip for regningen.

Det er en dyr men god maskine, vi gav 50 k eks moms, kalk filter installation ca. 1600,- og el ca 1500,-.

 

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Jeg glemte at sige tak for hjælpen.

Hilsen,

Fidela

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Tak for dit indlæg.

Maskinen hedder Thermoplan Tiger CTM2. Det er en rigtig god fuldautomatisk kaffemaskine. Problemet er at vi ikke har fået den rigtig manual, og support fra serviceafdelingen,. De yder servicen men det koster penge hver gange man ringer til dem, hvor vi synes selv at vi kan prøve at løse problemet først ved hjælp af manualen, og det skulle har været deækket under garanti perioden.

Vi besluttede at ikke at få lave en serviceaftale med dem, fordi der kan koster mere end det skulle. Vi renser maskinen selv hverdag. Problemet er om hvem kan vi få nogen til at vedligeholde, dvs. årlig rensning og tjek af maskinen om et år. Det undersøger jeg.

Hilsen,

Fidela

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen.

Ja det er virkelig nogét møg med alle de garantiregler, og endnu værre er det at man ikke kan definere altid hvornår det er justering eller reperation.

generelt ville jeg mane at justeringsspørgsmål er udenfor garantiområdet ;O( selvom dette måske nok burde være en fri service fra sælgers side på en maskine i den prisklasse, men de gør alt hvad de kan for at flå skindet af bjørnen.

Hvis du har en lokal butik, el/vvs el.lign. er de mange gange også uddannet i vedligehold på butiksinventar, prøv at forhøre dig evt. og lav noget aftale med en sådanne, selv har jeg vores lokale vvs til at servicere vores opvaskemaskine i restauranten, han bor tæt på- kommer når man kalder- og er rimelig i prisen, og han kører proffesionelt ud til andre køkkener og laver service for forhandlere af inventar ( så det er i bund og grund samme mand vi bruger, som hvis jeg havde lavet en serviceaftale med sælgeren på opvaskemaskinen, men jeg sparer ca. 2500,- om året ved ikke at have denne aftale og selv lige ulejlige mig med at ringe når jeg har brug for ham.

men tilbage til din omkring det er en garanti eller ej, så tror jeg nu nok de er rigtigt på den med at sende en regning for justering ;O(

håber du finder en fornuftig løsning, så der kan sælges noget god kaffe ;O)

God vind.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)