Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til baggrundsviden for opstart af virksomhed.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude..

Jeg sidder med den bedste idé -syntes jeg selv.

Jeg har lige det helt rigtige sted til at åbne en café. Problemet er bare at det hus jeg har fundet det er til salg lige nu, men er privat bolig. Derfor er jeg ude efter nogen som ved hvad der skal til, før man man åbne en café i denne bolig.

Hvor skal man søge, hvad er chancen for at få "ja", skal man eje boligen inden man søger? osv.

Håber meget at høre fra jer der ude. Jeg har brug for dit svar.

//Simone.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone

Det er kommunen der skal ind over den sag. Men det kan være svært at omdanne privat bolig til erhverv.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for det lynhurtige svar :)

Skal jeg så allerede nu kontakte kommunen hvor huset ligger, og fremlægge dem planerne og ideerne?

Meningen var at huset i starten skulle deles sådan at under etagen var erhverv, og 1. salen skulle være privat. Senere er der mulighed for at søge yderligere, og lave førstesalen om til overnatningsmuligheder.

 Burde man købe huset igennem firmaet og så leje sig ind privat, eller omvendt  ?

 

//Simone

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at høre kommunen, om der overhovedet er mulighed for at drive erhverv på adressen ud fra gældende lokalplaner. Og hør så derefter om mulighederne for at få tilladelse til at ændre ejendommen til kombineret erhverv og privat bolig. Jeg vil ikke tro, at du kan få endelig tilladelse uden at eje ejendommen, men det er der forhåbentlig andre, der har erfaring med.

Og husk så at afsætte godt med penge til ombygning, når du lægger budget for projektet. Det kan koste rigtig meget at indrette fx køkkenfaciliteter, så det kan blive godkendt (for slet ikke at tale om at være til at arbejde i i dagligdagen), og der skal jo nok også væltes nogle vægge m.m for at indretningen passer til formålet. Og her kan bærende vægge jo godt skabe lidt problemer, så er det aktuelt er det nok ikke helt dumt at få fx en murer med ud og kigge på, hvad der kan lade sig gøre, og give et overslag på, hvad udgifterne vil blive.

Mvh.

Jakob

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob. - tak for svaret.

Jeg tror allerede at jeg ringer i morgen for at komme videre i forløbet. Det er så det kribler i hele kroppen for at komme igang :)

Jeg er så heldig at alle håndværksmæssige grupper er i min tætteste familie, så der ville være mulighed for at tage hele holdet med ud og kigge. og derefter komme med prof. udtalelser, samt overslag på arbejdet.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du sikkert styr på en hel masse i forhold til det at åbne café, men jeg får lige lyst til at poste et link til en startvejledning, som måske enten du eller andre, der læser med her, kan have nytte af, hvis de ikke har opdaget den allerede: http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/cafe

Mvh.

Jakob

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket :)

Jeg sad selv lige og læste den igennem igår. Det kan jo aldrig skade at læse det igennem. Den er også super god at følge i form af alle de tjekpunkter som man kan afkrydse, når man har fået styr på det. ´

Jeg håber meget at høre fra andre som enten har prøvet at få lavet privat egendom om til erhverv. Eller bare har super meget erfaring :)

 

//Simone  

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simone

Lige kort info herfra;

Når huset er til salg, er det meget sandsynligt at mælgeren vil være behjælpelig med at få afklaret div. problemstillinger med kommunen vedr. konvertering fra privat til erhverv.

Held og lykke.

Kmosen

 

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)