Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Førtidspensionist og nyt virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej mig og min ægtefælle er begge førtidspensionister, men har tænkt os og købe en restaurant i vores eget navn, som mine to sønner skal arbeje i. Kommer vi da til og miste vores løn som førtidspensionister? eller hva sker da hvis virksomheden står på enten min eller min ægtefælles navn, vil begge miste sin indtægt eller den ene eller ingen af os ? :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kohasamadi du kan læse mere om det her, http://www.k10.dk/showthread.php?t=4687

 men som tråden siger det vil du ikke umiddelbart gøre men kun hvis kommunen pludeselig finder på at påstå at du igen er arbejdegnet så kan de sende dig til revurdering.

P.S. det staves ægtefælle Big Smile

 

Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

koshasamadi:

  Hej mig og min æktefælle er begge førtidspensionister, men har tænkt os og købe en restaurant i vores eget navn, som mine to sønner skal arbeje i. Kommer vi da til og miste vores løn som førtidspensionister? eller hva sker da hvis virksomheden står på enten min eller min æktefælles navn, vil begge miste sin indtægt eller den ene eller ingen af os ?

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg vil i allerhøjeste grad anbefale dig at få en samtale med din sagsbehandler for at drøfte det her. 

At åbne en restaurant er et STORT arbejde, og hvis I kan klare alt det der følger med det, kan jeg forestille mig, at kommunen vil vurdere, at I er blevet arbejdsduelige.

Hvis jeres indgangsvinkel til det er, at du og din ægtefælle vil stille pengene til rådighed for jeres sønner, må det være en anden sag. I kan jo eventuelt få det gjort sådan, at I låner jeres sønner pengene, men så skal restauranten stå i deres navn. 

Uanset hvad må det være en rigtig god idé at drøfte det med sagsbehandleren, således at vedkommende ved hvordan tingene hænger sammen, og I ikke pludselig kommer i vanskeligheder. Sagsbehandleren kan også vejlede jer i, hvordan I kan gøre det her på den bedste måde.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)