Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må man beskrive umulige kunder som ikke vil betale på nettet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Humlebæk
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden april 2010 fik jeg en opgave af en brasilianer som gav mig en design opgave. Da personen sagde at han boede i københavn og videre sagde at han ville lade sig moms registrere i Danmark. Da jeg så sendte første regning på første fase af projektet ville han ikke betale fordi der var moms på, som var første undskyldning, hvorefter de følgende måneder kom adskillige andre undskyldninger osv for at ville undgå at betale osv. 

Jeg blev så træt af min kunde efter 2 en halv måneds vente tid på, at få ham til at betale for første fase som var på 33 timers arbejde at jeg valgte at skrive om hele episoden og oplevelsen med ham på min webside. Jeg skrev om oplevelsen med ham dels for at vise det arbejde jeg havde lavet som var nogle gode illustrationer jeg kan bruge til mit designportefølje. Derudover skrev jeg også om episoden for at advare andre designere om kunden, som jeg vil beskrive som Stein Baggers brasilianske fætter.

Derfor vil jeg gerne høre om man må beskrive med navn om en dårlig betalende kunde og derved advare andre designere eller om vedkommende kan tage en i retten for at blive ydmyget på nettet . Det er naturligvis en ting jeg har tænkt meget over om jeg skulle loade beskrivelsen på nettet, hvor man også kan høre telefonsamtaler med mig og ham, hvor han i den sidste samtale truer mig på livet bla ved at sige at hvis han mødte mig på gaden ville han slå mig ned osv. 

 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Nu har jeg været inde og læse om sagen på din hjemmeside, og jeg synes det du gør er i orden. Du har dokumentationen i orden, men rent juridisk kommer du nok aldrig uden om, at det betegnes som injurier når du fremsætter påstande om forhold manden ikke er dømt for.

Med det sagt, så er verden jo ikke sort-hvid. Jeg synes i dit tilfælde anklagen er berettiget. Der er slet ikke tvivl om, at manden er en svindler, takket være din detaljerede beskrivelse samt optagede telefonsamtaler og lignende.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke offentliggøre en telefonsamtale, det er strengt forbudt, hvis du skal noget skal du gå til politiet.

Fra Humlebæk
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for det hurtige svar, vejen til beskrivelsen fra min side er en del klik, så jeg var overrasket over at du fandt det så hurtigt, men henviser gerne til linket så andre kan se beskrivelsen hvis andre også har lyst til at læse om episoden og sige deres mening herom.

http://www.r-design.dk [Link redigeret af moderator - navn indgik i link]

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Web-siden.dk:

Du må ikke offentliggøre en telefonsamtale, det er strengt forbudt, hvis du skal noget skal du gå til politiet.

Når du nu er så sikker i din sag, kunne du så i det mindste ikke lige undersøge sagen først?

Det er ganske rigtigt forbudt at offentliggøre en telefonsamtale man ikke selv deltager i, men deltager du selv i telefonsamtalen er det lovligt. (Straffelovens § 263)

Det samme gør sig gældende i forhold til at optage telefonsamtaler, der er det ulovligt at optage samtalerne medmindre minimum den ene part i samtalen er klar over at det sker.

Konklusion : Det er fuldt ud lovligt at offentliggøre samtaler man selv deltager i, naturligvis stadigvæk under ansvar for domstolene i forhold til injurier, ting der måtte forventes underlagt privatlivets fred osv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Humlebæk
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ser lige an hvad flere siger vedr. samtale, men valgte da jeg så det første vedr. samtale at tage linkene væk med hensyn til samtalerne.men jeg har også hørt den her regel at bare den som har optaget samtalen er med i må man godt. 

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ender bare med at blive smidt ud af amino og det er ikke i min interesse....

Så trådstarteren gør hvad han vil, held og lykke til ham 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

larsroug:

jeg ser lige an hvad flere siger vedr. samtale, men valgte da jeg så det første vedr. samtale at tage linkene væk med hensyn til samtalerne.men jeg har også hørt den her regel at bare den som har optaget samtalen er med i må man godt. 

Brug energien på at få cyklen produceret istedet. Det andet er spild af tid.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lovligheden af det du har gjort, afhænger af formålet. Hvis du som erhvervsdrivende vil advare andre mod en dårlig betaler, har du oprettet din egen version af RKi og så skal du opfylde reglerne for den slags.

Spørgsmålet burde dog i virkeligheden være om det er en særlig smart at udstille sig selv på den måde?

Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

MS5:

Spørgsmålet burde dog i virkeligheden være om det er en særlig smart at udstille sig selv på den måde?

Her er jeg enig med MS5

Jeg forstår din frustration til fulde. Jeg har selv prøvet det og haft lyst til det, MEN

Jeg har valgt ikke at gøre noget sådant. Især fordi jeg er bange for at det falder tilbage på mig selv. Hvis jeg ser at en potentiel samarbejdspartner hænger kunder ud som ikke vil betale, bliver jeg nervøs for at samarbejde med vedkommende. Hvad nu hvis vi bliver uvenner eller at arbejdet ikke levede op til mine forventninger og vi bliver uenige om hvor meget der skal betales? Er det så pludselig mig som bliver hængt ud? Som udenforstående kender jeg jo ikke hele historien.

Derfor valgte jeg at gå den tunge vej via retten.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)