Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg MLM uden klausul

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i skønne Netvorkere

 

Har siddet og læst en masse indlæg om forskellige MLM firmaer og falder ofte over snak om klausuler om at man ikke må spille på flere heste.

Indtil videre er jeg kun stødt på Network World Alliance som ikke har den klausul.

Er der nogen herinde der kender til andre vil jeg meget gerne høre om det.

Super god dag til jer alle.

Hilsen Heidi

 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke, du finder mange... og det skyldes nok primært, at virksomhederne er bange for, at du snupper en hel struktur med over i et andet firma.

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi Torp Jørgensen!

LifePlus.com har heller ingen klausuler!

De bedste hilsener

Hans Peter Rebien

(www.123godide.dk)

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi Torp Jørgensen:
Indtil videre er jeg kun stødt på Network World Alliance som ikke har den klausul.

Det var en smart en du der fik sneget ind, Heidi - nu er du jo NWA rep - men hvis du har en forestilling om at det er et "selling point" at NWA ikke har klausul, så er det altså ikke umiddelbart nogen interessant oplysning:

For det første er der massevis af Network Marketing selskaber som på ingen måde blander sig i hvad du render rundt og laver - hvis eks. du repræsentere forskellige selskaber.

Klausuler er udelukkende til for at beskytte selskabernes øvrige forhandlere, fordi det er almindelig kendt at folk hopper og danser som vinden blæser, og som upline ville jeg da blive irriteret hvis en "MLM luder" kørte hårdt på med crossline-sponsoring eller gik på høst i sin EGEN (og dermed min) forretning for at hive folk med i andet koncept/eller flytte deres fokus.

Du kan være lige så sikker som amen i kirken på, at hvis du er i NWA - og så begynder at pitche NWA folk med et andet selskab/produkt, så skal dine uplines nok få dig "rettet af" eller smidt på porten. 

Tilgengæld betyder det jo intet hvis du er i NWA eller andre selskaber, bygger lidt netværk - og måske sælger noget "rigtig" Aloe Vera for FLP til dine naboer eller starter en FLP forhandler op nu og da.

Men, begynder du at pitche folk i EKSISTERENDE netværk/dit selskab - til andet selskab - så er det Farveller Polle! Thats the jungle law, my friend ;-) - UANSET klausuler eller ingen klausuler!

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Jeg har med glæde læst rigtig mange af dine indlæg og synes at du oftest er ret god til at ramme hovedet på sømmet, men lige præcis tager du helt fejl. Jeg vil helt oprigtigt gerne bare have svar på et meget simpelt spørgsmål uden skjulte motiver. Havde jeg nogle af dem ville jeg nok forsøge at skjule det noget bedre ;-) Inden vi kommer for meget ind på mine motiver vil jeg gerne høre fra andre som kender til sådanne firmaer.

Mange hilsner Heidi

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi Torp Jørgensen:
Jeg vil helt oprigtigt gerne bare have svar på et meget simpelt spørgsmål uden skjulte motiver. Havde jeg nogle af dem ville jeg nok forsøge at skjule det noget bedre ;-)

Vil med det samme understrege at det ikke var min hensigt at komme med en påstand om skjulte motiver ;-)

Men, iværksætter og debatportalen som Amino, fungere jo osse fint som egen-promotion - og der kan vel heller ikke være nogen tvivl om, at hvis ikke der var besøgende på Amino - meget bredt spektre af besøgende - så var det jo heller ikke her jeg ville bruge tid på at debattere eller fremføre mine synspunkter.

Det min pointe egentlig burde fremhæve tydeligere er det faktum at "ingen klausuler" ikke nødvendigvis er positivt - det jeg fik forklaret var at det ihvertfald ikke er et salgsargument som har nogen synderlige værdi. For fakta er at langt, langt de fleste selskaber ikke håndhæver disse klausuler så længe man arbejder etisk og moralsk (ikke pitcher i egne rækker/crossline sponsoring) - hvis man eks. har engagement i andre produkter.

Som du uden tvivl kan give mig ret i, så er det at spille på flere heste ikke et succesparameter - for hvor er det man har fokus, hvis ens ambitioner er at skabe levevej via Network Marketing? Det er noget andet hvis man blot er fritidssælgere og ikke har højere ambitioner, så kan man sagtens være fortaler for flere typer produkter. Det er jo osse det NWA spiller på... at man ikke behøver hoppe rundt, for der er så mange forskellige produktkategorier under samme paraply. Så kan man så diskutere hvor fokus er her, men det lader vi stå til en helt anden snak.

Heidi, det var som indledt, bestemt ikke min intention at "træde dig over tæerne" ;-)

 

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Klausul eller ej så mener jeg at man kun kan ride hurtig på en hest. Hvis man er i to firmaer vil man inderst inde, syndes mest om det ene selskab. Det vil man kunne mærke ved en præsentation og det kan betyde et ''NEJ''

Hilsen Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi

Jeg må da tilstå at jeg blev noget overrasket da jeg så Lasse's indlæg om at du allerede er i NWA, det burde i mine øjne fremgå af indlægget..Wink..Jeg har i øvrigt ingen anelse om hvordan det ser ud i mit, da tanken aldrig har strejfet mig. Hvordan kan det være du tænker på det?

For mig at se, så vil det være fuldstændig umuligt at arbejde med 2 eller flere selskaber samtidig og vil blot give halvhjertet forsøg. Keep it simple Cool 

Hvordan vil du adskille det?? I bund og grund handler MLM jo om at finde folk der vil skabe sig en forretning, vil du give dem valgmuligheden imellem selskaberne... Eller har du et A og B selskab...

Mvh.

Martin

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
om at du allerede er i NWA, det burde i mine øjne fremgå af indlægget..Wink

Det synes jeg nu ikke nødvendigvis det behøver, Martin. Nu er det jo kun fordi jeg ved det - at jeg så osse "prikkede" lidt til Heidi. Som sådan er indlægget jo et oplæg til debat om klausuler og ikke som sådan "reklame"...

Man skal bare have for øje, at hvis lægger op til debat, hvor man indirekte reklamere for egne aktiviteter, ja så skal man osse været parat til at tage nogle kritiske kommentarer....

Mvh.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Jeg har det bare sådan at NM i forvejen er ilde set af mange, så en skjult reklame som denne ser jeg lidt som en forkert måde at starte debatten på. Men det var nu sagt med et smil på læben, for jeg har meget svært ved at se hvorfor nogen skulle satse på flere forretninger, med mindre det ene ikke giver nok...Cool

Mvh.

Martn

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)