Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside med EU målgruppe.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er nået så langt i vores projekt, at vi har registreret vores firma, udarbejdet forretningsplan og 60% af vores budget. Vores ide er internetbaseret og vi er ved at udvikle på konceptet og er i fase 1 af vores side er under udarbejdelse. Men vi er lidt i tvivl angående vores strategi. Vi starter op i DK, men har ambitioner om at nå ud til Europa. Hvordan burde vi gribe det an?

 

Vores første tanke var, at starte ud med DK først og så afvente og se om dette bliver en succes. Hvis det hitter så arbejde på at nå ud til Sverige, Norge, Tyskland og England(Ikke på en gang, men forholdsvist hurtigt).

 

Men rent teknisk, hvordan griber man det an med hjemmesiden? Vi har overvejet at holde siden på engelsk uanset lande, men vi er i tvivl om dette er en god ide.

 

Hvordan griber vi dette an mest optimalt?

 

 

Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej DW

 

Nu skriver du ikke så meget om Jeres projekt, og hvad det går ud på, men skal prøve at komme med et par gode ideer.

 

Hvis det er en webshop, ville jeg nok vælge at skyde den afsted til alle landende næsten samtidig, da DK jo rent faktisk, som oftest er det land der er sværest at slå igennem i.

 

Dog vil jeg sige, at hvis du skal have noget som helst succes i Tyskland. Så er du nødt til at skal have siden oversat til tysk. Tyskere er lidt som franskmænd på det område. De skal sgu ikke snakke eller læse andres sprog end deres eget, og de hopper derfor raskt videre hvis ikke sitet også har et tysk modul.

Nu håber jeg ikke jeg fik fornærmet nogen med tysk blod i årene

 

Men ambitionerne er da i orden, og held og lykke med det hele

Med venlig hilsen Lasse Christensen

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Da konceptet stadig er på udviklings stadiet er jeg ikke så glad for at oplyse for meget. Men jeg kan da fortælle at grunden til vores usikkerhed er, at en masse brugere skal kunne kommunikere sammen, men stadig se siden på deres sprog. Ved ikke om det giver mening? Forestil dig at en tysker går ind på siden og ser siden på tysk, men kan kommunikere med en dansker. Kan dette lade sig gøre? Eller skal vi simpelthen forsøge at holde os til et sprog?

 

 

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Formoder i har gang i noget dating-halløj. ;-)
Synes sagtens i kan lave siden på flere sprog, så siden automatisk tilpasser sproget til det land den bliver vist i, med mulighed for også selv at vælge sprog. Hver brugerprofil skal selvfølgelig indholde land, men evt. også skrevne/talte sprog, så folk kan matche hinanden.
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke noget med dating overhovedet, men man kan sige at selve det tekniske er vel bygget op ligesom dating sider. Men der skal være mulighed for at søge/sortere udfra sprog osv. Men det kunne bare være smart hvis selve hovedsiden blev vist på tysk for tyskeren(hvis dette er ønsket) og på dansk/engelsk for danskeren, men at deres korrespondance så foregik på det de selv har skrevet ind naturligvis.

 

Men database-mæssigt osv. giver dette ikke problemer? Eller det er måske underordnet?

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej DW,

Nej det er nemt at lave. Når en bruger går ind på siden, skal du have et script der tjekker hvilket land brugerens IP stammer fra, herefter redirectes brugeren til eks. http://minside.dk/de/

På den måde kan du lave siden i alle de sprog du vil, men stadig holde konversationen til bestemte sprog.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)