Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af virksomhedsprofil på Facebook

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er interesserede i at oprette en virksomhedsprofil på Facebook for vores virksomhed, rettere sagt for et af vores medier under virksomheden.

Umiddelbart har vi via en af vores ansattes private Facebook-profil oprettet en såkaldt fan-page for mediet som folk så kan "synes godt om".

Kan man oprette en virksomhedsprofil på Facebook, der ikke skal knyttes sammen med en af de ansattes private Facebook-konto? Altså så virksomheden kan oprettes som selvstændig bruger på Facebook?

Hvis ikke, er der så nogen der kan svare på om der er nogen juridiske knuder forbundet med at virksomhedens Facebook-side er knyttet til en privat person?

Grunden til at jeg er i tvivl er fordi jeg kan se Danske Bank mfl. er begyndt at få virksomhedsprofiler på Facebook, og tror næppe at deres profiler er knyttet til en personlig Facebook konto.

Håber nogen sidder med svarene på mine spørgsmål :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan oprette en side eller en gruppe på Facebook.

http://www.facebook.com/pages/

http://www.facebook.com/groups/create.php

Så vidt jeg har forstået, så er "sider" forbeholdt den som ejer produktet, og grupper er til alt andet.

Ret mig hvis jeg tager fejl.

Held og lykke :-)

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Det var umiddelbart også den opfattelse jeg havde af oprettelsen.

Men vil det så sige at en virksomhed som Danske Bank, simpelthen også "bare" har oprettet en fanpage eller gruppe?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal helt klart oprette en "fan" side.

På en "fan" side får du adgang til "indblik" hvor du kan holde øje med besøgstal, medlemmer osv.

Du har også mulighed for at ændre på layout mm.

Jeg køre "Wupti Pede" Fan-Side på Facebook for , som har over 200000 medlemmer. Jeg brugte Facebook annoncer, skrev i diverse foraer om Wupti-Pede Fansiden for at få de første 5000 medlemmer. Herefter har jeg "lokket" flere medlemmer til med sjove status opdatringer.

Dansk Bank og andre laver helt klart en "fan" side.

Mvh

Thomas Frank

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar :-)

Mit sidste spørgsmål går på om jeg som ansat juridisk set kan oprette denne fan-page, eller om den skal være oprettet på min chefs (ejeren af firmaet) Facebook?

Dvs. såfremt der skulle opstå nogle problemer om det ville være mig som privatperson der skulle hæfte?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Freeminds:

Tak for de gode svar :-)

Mit sidste spørgsmål går på om jeg som ansat juridisk set kan oprette denne fan-page, eller om den skal være oprettet på min chefs (ejeren af firmaet) Facebook?

Dvs. såfremt der skulle opstå nogle problemer om det ville være mig som privatperson der skulle hæfte?

Nej i princippet burde der ingen problember være, andet end for din chef, hvis du skulle gå hen og blive fyret (sorry), så kan du slette den selv. Uden at tænke på noget som helst.

..Jeg ville oprette en facebook profil, der hedder firmaets navn, og så oprette fansiden der i gennem. - Hvis du opretter en facebook profil, så kan du samtidig med kører firmaets facebook annoncer - HVIS det skulle blive aktuelt, fra den bruger. - Dvs - INGEN PRIVATE FACEBOOK BRUGERE :)

Your choice! :)

Håber det hjalp.

Mathias Christoffersen

 

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville anbefale at du først opretter en ny mail konto på dit webhotel, den kunne hedde facebook/socialmedie(eller hvad du nu finder på)@ditdomæne.dk/com/eu etc.

Derefter går du ind på : http://www.facebook.com/pages/create.php?campaign_id=372931622610&placement=pghm&extra_1=0 og opretter en fan page med den tilhørende mail adresse.

Man kan gøre rigtigt mange spændende ting grafisk og struktureringsmæssigt med en sådan side, men det vil jeg ikke komme nærmere ind på her.

Så har du skabt en selvstændig konto som kan gå i "arv" såfremt man ønsker at fyre eller omrokkere.

Det er sådan at hvis man opretter en fan page/gruppe/event etc. i forlængelse af sin personlige profil, så er den vedhæftet denne. Det rent judiske er lidt specielt strikket sammen og det vil jeg ikke komme nærmere ind på.

I begyndelsen lavede mange virksomheder den fejl at lade medarbejdere lave disse. Hvilket viste sig at være en dårlig idé når "udskiftningen" kom, da ved at miste medarbejderen mister man også fan siden/gruppen osv.

Husk altid at have adgang til dine egne konti (Brugernavn og password) generelt, selvom du har ansat et bureau til at administrere dem.

Jeg håber du kan bruge ovenstående til noget

Venlig hilsen 

Michael

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)