Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af webshop med salg af smartphones

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ønsker at starte en webshop med salg af smartphones uden abonnement. Der er god vækst i smartphone markedet lige nu og jeg tror det fortsat vil være fremover. Jeg vil benytte Brightpoint som leverandør og måske også Milcom. Desuden tror jeg mange er træt af teleselskabernes uigennemskuelige abonnementer 

Spørgsmål 1: Tror I at det er muligt at sælge 100 smartphones. per måned uden abonnement med et markedsføringsbudget på ca. 7000 per måned ? Jeg regner med at markedsføre via diverse prissammenligningssider som feks. pricerunner.dk samt Adwords. Alternativt skulle jeg satse på at sælge med abonnement via de store teleselskaber?

Spørgsmål 2: Er der nogen der har gode råd/erfaringer vedr. mine udvalgte leverandører ? Findes der andre leverandører jeg skal tage fat på? Jeg har fået oplyst af en anden at jeg skal forvente at kunne sælge uden abonnement med en avance på ca. 10% - er det korrekt ? Man kan vel undgå lager ved først at bestille hos leverandør, når jeg har en kunde, ik? 

Spørgsmål 3: hvordan fungerer reklamationsretten? Har kunden ret til at åbne pakken og teste telefonen og så returnere inden 14 dage? Skal jeg blot tage det tab?

Spørgsmål 4: Hvad med når kunderne returnerer telefoner med fejl på indenfor de første 2 år. Så skal jeg vel sende dem videre til et udpeget serviceselskab fra producenten - betaler producenten så reparation ? Skal jeg forvente nogen omkostninger til dette - bortset fra porto?

Spørgsmål 5: Jeg overvejer at starte en webshop gennem TDC webmore, da det virker prof og rimelig billigt. Er der andre der er bedre? Jeg har set på goldenplanet.dk, som også tilbyder webshops, men de er lidt dyrere. Tror I at de er bedre?

Hilsen Frederik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne lige følge med i den her debat, hvis der kommer nogle nyttige svar på dine spørgsmål. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Aabenraa
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger også lidt med i indlægget.

Med venlig hilsen

Mikkel Olsen

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Har du en mail adresse? Jeg vil gerne hjælpe dig med ovenstående.

Mvh

Mortwen Dal

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt forsøge at svare, men det er kun mine oplevelser og ikke nødvendigvis den endegyldige sandhed.

1: Ja det skulle være muligt. Men det forudsætter at prisen er i orden. Når du sælger telefoner uden abonnement, er der meget få parametre at måle butikkerne på. Der er prisen væsentlig. Og du er oppe imod rigtig mange butikker der importerer telefonerne, og bl.a. derfor kan skaffe dem billigere end du kan.

Uanset om man synes om det eller ej, er det heller ikke alle disse butikker der husker at opgive det hele til skat. Så ja det er muligt at sælge 100 stk. pr. måned, men jeg tror det bliver svært.

2: Jeg kender både Brightpoint og Milcom. Billigt er det jo ikke.. Og det der med at bestille telefonerne hjem til ordrer, er en dyr og dårlig idé. For det første skal du betale fragt og ekspeditionsgebyr hver gang du bestiller, og dermed bliver din indkøbspris endnu højere. Og for det andet vil det forlænge ekspeditionstiden fra kunden bestiller, til de rent faktisk får varen. Spørgsmålet er hvor længe du kan drive forretning på at have lang ekspeditionstid.

3: Ja de har ret til at tage den ud og teste den. Der er oven i købet sager der har vist, at de ikke altid behøver at returnere den med selve æsken, som det åbenbart er helt naturligt at man smider ud... Så på den konto skal du være forberedt på et tab i ny og næ

4: Du skal sandsynligvis bruge Telecare, hvis du køber via Brightpoint. Det koster som udgangspunkt ikke andet end porto, da det er dækket af garanti. Men du skal også betale kundens udgifter til porto i forbindelse med reparationen, plus portoen fra dig tilbage til kunden. Det med kundens udgifter til porto er der ikke mange kunder der ved, så den kan du nok spare. Men i hvert fald porto fra dig til Telecare og fra dig til kunden. Alternativt kan du opfordre kunden til at sende direkte til Telecare. Men det er de ikke forplgtet til, da det er dig der står med garantiforpligtelsen. I øvrigt har Telecare ofte urimeligt lange ventetider, som kan give dig problemer med kunden. Og igen skal du huske, at du "står til ansvar" overfor kunden. Konstaterer Telecare ingen fejl, eller er garantien bortfaldet pga. fugt, fysisk overlast eller uatoriseret indgreb (og der er tit!), koster det 250 kr. (inkl. moms) at få telefonen retur, og den bliver ikke repareret...

5: Det ved jeg ikke noget om.

Det er ikke for at afskrække dig, for det er muligt at tjene penge på det. Men du skal vírkelig være forberedt på det værste, for der vil komme mange overraskelser hvis du ikke har prøvet det før. Og telefonkunder er ikke alle lige tålmodige eller rimelige. Tilgengæld har de forbrugerrådets/styrelsens fulde opbakning, næsten ligegyldigt hvordan de opfører sig..

 

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skal til at markedsfører, bør du lige overveje BlueMango.dk - Vi har lige fået et nyt koncept på benene indenfor de sociale medier, med stort potentiale.

Skriv endelig hvis du har spørgsmål.

Med Venlig Hilsen

BlueMango.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Halvtolv:

Spørgsmål 1: Tror I at det er muligt at sælge 100 smartphones. per måned uden abonnement med et markedsføringsbudget på ca. 7000 per måned ? Jeg regner med at markedsføre via diverse prissammenligningssider som feks. pricerunner.dk samt Adwords. Alternativt skulle jeg satse på at sælge med abonnement via de store teleselskaber?

Det er helt sikkert muligt at sælge 100 smartphones uden abonnement pr. måned, men ikke med et budget der hedder 7.000,- kr.!

Med affiliate marketing skal du regne med omkring 10% af salgsprisen for at det vil være interessant for affiliates at annoncere for dine produkter. Dertil kommer et eventuelt opstartsgebyr hos affiliatenetværket. Konkurrencen indenfor mobiltelefoni er så stor på AdWords at det højst sandsynligt vil være dyrere end de 10% via affiliate marketing, især hvis du ikke har arbejdet med AdWords før.

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)