Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du iværksætter i udlandet, så læs har du en spændende mulighed

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorborg,

Hvis du ikke allerede har kendskab til DABGO, er jeg jeg sikker på du kan finde de rette mennesker eller kandidater i DABGO´s netværk; "Danes Abroad Business Group Online". 

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere spørgsmål om deres netværk, umiddelbart mener jeg der kunne være en god synergi mellem DABGO og Amino. Smider gerne en post om din "efterlysning" ind i netværket.

Alle er ikke iværksættere, men der er mange iværksættere i blandt, og der er en bred kontakt til danskere rundt om i hele verden.

Se mere om DABGO på http://www.dabgo.net

Mvh

Martin Mollerup

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg er selv på DABGO og jeg er iværksætter i Spanien Stick out tongue

Best regards

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har hafte egen virksomhed i 30 år og startede i kina for snart 10 år siden, vi har eget kontor med kinesiske ansatte. - lige nu er jeg i Indien for at undersøge muligheder.

Jeg tror ikke at jeg kommer til at afsløre noget væsentligt - for det er min erfaring at folk der vil noget i ex Kina er så kloge at de lytter ikke  og de har altid en fætter Hans i Ålborg som siger noget andet eller de Googler lige og finder bedre priser - som en der skrev "hvad koster en container fra Kina " en hjelpsom sjæl skrev ca 17.000 kr. 10 sekunder efter kom han tilbage at han havde lige google fragt rater og kunne få det til 1/3 del - OK klaphat hvorfor sprøger du så - måske har en eller ande forsøgt at forklare at han har glemt Bunker charge, Sues charge og diverse tillæg

Jeg kan godt skrive nogle rejse beskrivelser samt komme med lidt indtryk af hvad jeg oplever eller fortællder hvordan jeg har løst en situation -

Lige nu er jeg i Indien - det er en gammel engelsk kronkoloni så de kører sådan ca. i venstre side, det vil sige at ca 1/3 køre i venstre side og resten kørre i den forkerte vejbane - trafiksignaler betyder noget andet her

Rødt lys betyder : jeg stopper måske, men kørre alligvel og dytter

Gult lys  Jeg stopper sikkert ikke og  jeg dytter

Grønt lys Jeg stopper med garanti ikke og dytter af alle dem som kører over for rød og gul.

 

 Rejsetips: Tag en taxi men bestil den via hotellet.

 

 

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du rammer hovedet på sømmet med din udtalelse:

"Jeg tror ikke at jeg kommer til at afsløre noget væsentligt - for det er min erfaring at folk der vil noget i ex Kina er så kloge at de lytter ikke  og de har altid en fætter Hans i Ålborg som siger noget andet eller de Googler lige og finder bedre priser -"

Sådan er min erfaring med danskere også i Thailand...

Hilsen, Robert

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 04:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er helt rigtigt !

Og lad bare være smarte i Thailand, for en hvilken som helst Thaier vil snyde sin egen mor for ussel mammon !

Søde og rare er de, men i forretninger tager de røven på dem de kan og det er selv helt store firmaer der praktiserer det.

Efter at have boet her i mere end 14 år tager jeg hellerer til Kina, Vietnam for at finde en leverandør end her i Thailand.

Fra Bangkok
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede op i 2008 her i Bangkok, min fornemmelse er ingenlunde at man bliver snydt, jeg har nu 12 ansatte foruden mig selv, det har været en langsommelig process at komme gennem bureaukratiet, men alle har hele vejen igennem været hjælpsomme (det er jo trods alt ikke frontdesk der laver reglerne)...

Men spørger man om dette og hint så er min oplevelse at de færreste netop ønsker at dele ud, af den fulde erfaring, man får lidt - enten skal man købe resten, som også skrevet (antydet) her i tråden, eller også skal man gætte, ringe til myndigheder, søge internet o.s.v.

En erfaring jeg har gjort mig er dog at en forståelse for sprog og kultur er meget værd, jeg har brugt, og bruger, store resourcer på at tilegne mig det thailandske sprog i tale og skrift, dette er vigtigt da alt kommunikation med myndighederne foregår på thailandsk, og forstår man ikke sproget er man nok et lettere offer for plat og snyd, da man jo er afhængig af tolk, som muligvis ikke kan dansk - så man mødes uden fælles sprog også...

Du er velkommen til at kontakte mig (Martin) om du mener jeg kan bidrage med noget, jeg er ikke og har aldrig været, bange for at dele ud af de erfaringer jeg har gjort i mit liv... Open Source her også ;)

 

John Larsen

J.S. IT & Software Ldt

Outsource IT to Thailand


Fra Shanghai, China
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Fra  AsiaPhase Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg har fulgt med her på Amino.

Jeg er iværksætter i Shanghai, Kina. Her har jeg en stadig lille virksomhed der hjælper danske virksomheder med at sælge deres produkter i Kina og Asien.

Jeg fokuserer på unikke produkter fra små og mellemstore virksomheder. Typisk er de patenterede.

Min virksomhed er består af 2 områder.

1. område der hjælper/er konsulent for virksomheder der ønsker at komme til Kina for at sælge deres produkter.

2. område er agent/distributør virksomhed hvor jeg ene distributør af en række produkter her i Asien, og selv står som hoved distributør for at finde sub-distributører og handler dermed i eget navn.

Alt hvad vi hjælper med er meget praktisk orienteret, og ikke teoretisk som mange "mangement konsulentener". Jeg har på trods min alder været i Kina i 5 år - ikke alle som selvstændig - ligesom jeg snakker flydende mandarin.

På vores hjemmeside www.asia-phase.com har vi allerede en blog der beskriver væsentlige problemstillinger på engelsk. Den opdateres ca. 1 gang om ugen.

Med venlig hilsen

Ulrich

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 03:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg er på. Jeg er midt i at starte virksomhed i Irland, og har længe overvejet at starte en blog. Jeg er dog efter utallige opfordringer stadigvæk ikke kommet i gang. Hovedsageligt fordi jeg har travlt med virksomheden :). Hvoromalt er så vil jeg gemme historien til et evt. blogindlæg, så du må meget gerne kontakte mig.

Hilsen Steffen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super :-)
Jeg skal lige have nogle småting færdig, så vender jeg tilbage.
Tak for det!

Dbh Martin

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)