Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af selskabstype fra enkeltmandsselskab til I/S

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg har et spørgsmål:

Er der nogen problemer i at omdanne et enkeltmandsselskab til et I/S og føre penge og aktiviteter videre?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..du skal lukke enkeltmands..og åbne I/S.

Kan medføre skattemæssige konsekvenser for dig.

MvH

Peter

 

 

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nej det er ikke noget problem. Du kan beholde dit CVR nr.  og dermed evt. erhvervsansvar og arbejdsskadeforsikringer, netbank,  task selv erhvervskode til moms mv. Det har jeg selv gjort, da jeg blev gift for 10 år siden og min mand kom med i firmaet.

Nu har vi til gengæld lige omlagt til ApS. Det kræver nyt CVR nr. og dermed omregistrering af firmabiler, nye forsikringer, ny netbank, nye girokort , nyt brevpapir, nye kontrakter på alle vore konsulenter mv. Det har været en større omgang.

Fortsat held og lykke med virksomheden Wink www.elsebethfogh.dk og www.global-partner.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Elisabeth...Man kan ikke beholde det samme CVR.nr......når man skifter fra enkeltmand til I/S.

CVR.nr. følger personen ved enkeltmands.

Ved I/S skal der et nyt CVR.nr. til.......så du er fejl på den.

Desuden skal det personlige firma afmeldes og I/S`et tilmeldes,

Juridisk set er det ikke samme virksomhedsform.

MvH

Peter

Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

Min situation er den, at jeg her i opstartsfasen af et IT-projekt muligvis kan få tildelt opstartsmidler (fra et EU-program). Jeg har tænkt mig at ansøge om midlerne når jeg har oprettet et enkeltmandsfirma, og hvis jeg er heldig at få dem, står der en makker på spring som gerne vil arbejde med mig i et I/S. Så det bliver erhvervsstøttesummen og navnet på mit enkeltmandsfirma som jeg i så fald gerne vil føre videre i det nye I/S.

Det skulle vel ikke være umuligt...?

Mvh

W.B.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tror ikke, at det er muligt.

Som nævnt kan du ikke beholde samme CVR.nr......I/S`et skal have et nyt CVR.nr.

Hvorfor ikke oprette et I/S og så søge der igennem?

MvH

Peter

Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Et I/S skal vel bestå af mindst 2, men min makker vil/kan desværre ikke være med, før erhvervstøtten er på plads..

mvh.

W.B.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bange for, at du så må droppe makkeren, idet støtten vel er bundet op på enkeltmandsfirmaets

CVR.nr.

MvH

Peter

Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er korrekt at de skal oplyses om et firma og dets CVR-nummer, men det er et program, der giver udviklingsstøtte til specifikke produkter, så jeg kunne håbe, at de ikke hænger sig så meget i firmaets opbygning, men lægger mere vægt på, at produktet ender med at blive udviklet af ansøgeren.. det må jeg undersøge hos dem.

mange tak for hjælpen!

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Deler blot min egen erfaring. Da jeg skiftede fra enkeltmandsejet til I/S med min ægtefælle, skulle vi ikke skifte CVR nr. Måske der er særlige regler, når det gælder ægtefæller.

Nu hvor vi har skiftet til nyt CVR på grund af overgang til ApS, har vi f.eks. uden videre kunnet overføre vores ISO og Achilles certificering (leverandørdatabase indenfor olie & gas industrien) til det nye selskab, så måske det er en mulighed at kontakte projektudbyderen og forhøre dig, om de mener det vil give problemer med en selvskabsomdannelse undervejs og et nyt CVR.

De bedste hilsener Elsebeth Fogh Wink www.elsebethfogh.dk www.global-partner.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)