Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom igang som fotograf

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, aminoer. 
Vil virkelig gerne igang med, at fotografe. Endtil videre har jeg gjort det på min iphone, men jeg følger, at jeg er klar til, at tage skridtet op. Og investere nogle penge i et godt kamera.
Så i må gerne komme med jeres bud på et eller flere.
Det skal gerne være de kameraer, som fotografer bruger, og ikke normale digital kameraer.

- På forhånd tak, Gambii. 

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Prøv at se på et Nikon D5000, det er et godt begynder kamera, Alternativt et D90 :) det vil være vanvittig at hoppe fra en iphone over til et professionelt kamera til mange mange tusinde kr + div objektiver og eksterne lyskilder som også skal købes ved siden af 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Gambii:
Det skal gerne være de kameraer, som fotografer bruger, og ikke normale digital kameraer.

1.  Canon EOS 1Ds Mark III  et godt bud - og når du finder en god pris på det, så skal du også lige have optikker til - og i den klasse skal du nok regne med samme beløb til optikker hvis du skal have et lille udvalg Wink

I Canons serie af kameraer er antallet af cifre i modelnummeret som udgangspunkt et udtryk for kvaliteten på kameraet. 1 ciffer = Prof. 2 cifre = semiprof og 3 cifre = consumer. (jo lavere tal - des bedre kamera)

Så i bund og grund handler det udelukkende om hvor mange penge du vil smide i projektet. Man skal VIRKELIGT holde meget af fotografi for at købe et kamera i 1D klassen.

2. Hvis du med "de kameraer fotografer bruger" mener et SLR/Spejlrefleks-kamera, så lyt til hvad Martin siger og find et godt (ikke proffessionelt) kamera.

Det kan være en videnskab at finde det kamera der passer - især hvis man ikke har penge som skidt. Man kan altid få noget der er bedre og dyrere Wink - så kunsten er at finde det der passer til dine behov.

Læs her http://www.fotostart.dk/forum/viewforum.php?f=16 og her : http://www.fotostart.dk/index.php?p=300

mvh

Jan

 

 

Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gambii.

jeg vil gerne anbefale dig en af de kamera som jeg selv lige har købt den er ikke så dyr, men meget god til at starte med. meget professionel agtig :P det er en Canon EOS 500D, digital spejlrefleks 15,1 megapixel. håber det var til lidt hjælp
Mvh. Madina :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Technocowboy!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)