Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Standard width

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola everybody (det betyder hej alle sammen på spansk/engelsk),


Jeg står og skal lave en hjemmeside, og vil have den optimeret til skærmopløsningen 1024, er der en standard bredde hvis siden skal ramme denne skærm optimalt?


Jeg synes at have hørt enkelte sige, at det er 900 px.? Nogle der har den skinbarlige sandhed?


Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis vi antager at du har sat dine marginer i top og bund, højre og venstre til 0 px, så kan du gå op til 998 px i bredden i Internet Explorer i en opløsning på 1024x768. Firefox lader dig få nogle pixels ekstra fordi den som standard ikke tegner scrollbaren ude i højre side, når den ikke er aktiv. Samme effekt kan du dog få i IE med overflow:hidden på body og/eller html-tagget (afhængig af om du har valgt strict eller transitional-doctype)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Perfekt, tak for svaret.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil lige påstå, at den mest almindelige skærmopløsning nærmer sig, eller er allerede 1152 x 864.

;-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Indtil videre er langt hovedparten af mine besøgende "1024 gæster", men Du har ret i at skærmopløsningen stiger støt...

Min hovedopgave er dog, at understøtte det som hovedparten af mine besøgende bruger...



Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-12-2006 00:06:35 Forfatter: Ole
Jeg vil lige påstå, at den mest almindelige skærmopløsning nærmer sig, eller er allerede 1152 x 864.

;-)


 

Du skulle vel aldrig være "kommet til" at lave en for bred sidde ;-)

Tror det er vigtigtt at kigge på den målgruppe man henvender sig til. Der faktisk stadig en hel den internetbrugere der anvender 800x600px som skærmopløsning, især de lidt ældre internetbrugere. Men langt den største gruppe ligger på 1024x768.

 

/ Charly

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)