Hej Danny,
Det er godt gået, at du efterspørger ideer her. Allerede der er du godt på vej til succes med salget! Jeg har coachet en del håndværkere omkring salg og flere har haft glæde af at lave en form for intro produkt.
F.eks.: Du kan kontakte virksomhederne og spørge om de er interesseret i en gratis (ja gratis) gennemgang og forslag til besparelser i virksomheden. Du kan slå på penge selvfølgelig (jeg har gjort det samme for x virksomhed og der er besparelser for gennemsnit x kroner), du kan slå på miljøet og go green (for nogle virksomheder er det en fordel at kunne profilere sig både internt og eksternt, at de tænker på miljøet).
Du kan have et par nemme, generelle områder, som du kan gennemgå og som du ved kan spare virksomheder penge. F.eks. automatisk tænd/sluk lys på wc, elspareskinner ved computere eller andet.
Den gratis evaluering, følger naturligvis med et uforpligtende tilbud.... som det er svært at svare nej til, hvis de sparer penge i sidste ende.
Det er en enkel måde at komme ind på! Desuden er det også en god måde at få eksisterende kunder og andre til at henvise til andre. "Kender I andre, der kunne være interesserede i sådan en gennemgang?" ... Når I så ringer videre til næste mulige kunde, OG siger I har navnet fra nogen de kender, så er det endnu nemmere at komme igennem.
Flere af de håndværkere jeg har coachet, har sat det lidt i system og gør det til en vane, altid at banke på døren på 1-3 nabovirksomheder, når de er ude på job.
Held og lykke!
Cammilla