Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP TIL SALG AF ELINSTALLATIONER

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino`er!!!

Jeg er startet som overmontør i et elektriker firma. Et af mine ansvarsområder er at skaffe nogle nye kunder, jeg har bare utrolig svært ved at få booket nogle møder via telefonen. Er der nogen der har nogle erfaringer?

Gode råd modtages med kyshånd!!!

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

Ja det er desværre ikke nemt at få nye kunder :)... det er nemmere at forkæle eksisterende...

Er det private eller erhverv du skal skaffe?

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Det er primært erhverv, men også gerne private Big Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

Mødebooking er sværere for de fleste end man tror. Men fat mod det er til at lære, men kræver personligt af dig at du besidder en god portion: gå-på-mod, tålmodig og struktur i dine opringninger.

Ting du skal bruge:

1. tlf.:-), skrivebord, PC, tid og lidt ro
2. en god og nyligt opdateret kundeliste af målgruppen (her også nuværende kunder - mersalg) (min. 200 emner)
3. kalender til at opdatere nye møder
4. en emailkonto til afsendelse af mødebekræftelser de bookede kunder
5. en foreløbig salgstale om kort præs af dig og dit firma, samt opfordring til et gratis og uforpligtende møde med Jer)

Ps.I din branche er der fordel i at ringe fra morgenstunden, dvs. fra kl. 7-8.30, da mester her er på vej på job eller kontor, eller byggeplads og derfor har lidt tid at byde på.

Pøj pøj med det!

dbh. Grith

 

 

 

 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

 

Har du overvejet at gøre brug af telemarketing - TIl eventuel mødebooking ??

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 135
Fra  Cammilla Rysgaard Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

Det er godt gået, at du efterspørger ideer her. Allerede der er du godt på vej til succes med salget! Jeg har coachet en del håndværkere omkring salg og flere har haft glæde af at lave en form for intro produkt.

F.eks.: Du kan kontakte virksomhederne og spørge om de er interesseret i en gratis (ja gratis) gennemgang og forslag til besparelser i virksomheden. Du kan slå på penge selvfølgelig (jeg har gjort det samme for x virksomhed og der er besparelser for gennemsnit x kroner), du kan slå på miljøet og go green (for nogle virksomheder er det en fordel at kunne profilere sig både internt og eksternt, at de tænker på miljøet).

Du kan have et par nemme, generelle områder, som du kan gennemgå og som du ved kan spare virksomheder penge. F.eks. automatisk tænd/sluk lys på wc, elspareskinner ved computere eller andet.

Den gratis evaluering, følger naturligvis med et uforpligtende tilbud.... som det er svært at svare nej til, hvis de sparer penge i sidste ende.

Det er en enkel måde at komme ind på! Desuden er det også en god måde at få eksisterende kunder og andre til at henvise til andre. "Kender I andre, der kunne være interesserede i sådan en gennemgang?" ... Når I så ringer videre til næste mulige kunde, OG siger I har navnet fra nogen de kender, så er det endnu nemmere at komme igennem.

Flere af de håndværkere jeg har coachet, har sat det lidt i system og gør det til en vane, altid at banke på døren på 1-3 nabovirksomheder, når de er ude på job.

Held og lykke!

Cammilla 

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke mulighed for at møde personligt op i virksomhederne og præsentere dem for hvad du/i kan tilbyde

Bruger det lidt selv og så tror jeg de fleste virksomheder er trætte af div. sælgere der kontakter dem for at sælge noget

Fra Stenløse
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cammilla

 

Når jeg læser dit indlæg bliver jeg da helt bange for at du også er tankelæser. For det du skriver er lige nøjagtig den fremgangsmåde jeg selv er kommet frem til.

Men til trods for at folk kan spare penge kniber det alligevel med at få booket møder, de fleste undskylder med at de ikke er interesserede lige nu. Øv .

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny

Tillykke med jobbet. Fedt at høre du tager opgaven seriøst og søger svar i et netværk som dette.

Hvis jeg skulle give dig et råd. Så ville jeg nok starte med at bede dig om at tænke på hvornår din personlighed skinner bedst igennem. Forstået på denne måde. Hvilken situation skal du være i før du virker allermest begejstret. Er der tidspunkter hvor du på godt dansk...ikke kan holde din kæft- her mener jeg i de positive udtalelser og ikke når du feks oplever uretfærdighed.

Kort og godt: hvornår synes folk bedst om dig.

Når du har tænkt over dette er det meget nemmere at finde på løsninger. Den kan vi først komme videre med når du meldt ud.

Det gælder om finde ud af hvornår du virker mest tillidsfuld....intet andet. 

Når du har styr på det og vi har fundet en mulig indgangsvinkel. Så skal du til at sælge på den tillidsfulde måde. Jeg aner ikke om du har erfaringer herfra . Det nemmeste du dog kan gøre og det som virker internationalt er at tænke fuck produkterne ( hårdt sagt, sorry)

Tænk således:

Du er Danny og det er det som folk køber. Folk har tillid til dig og dermed er det firma du repræsentere troværdigt. Det er altid lettest at starte med dette udgangspunkt, så kan produkt snak sgu komme i sidste række......det kan dog nok IKKE gøres over telefonBig Smile

Håber du kan bruge mit besyv ellers ved jeg at der er mange dygtige mennesker herinde som højst sandsynligt kan komme med gode råd som du finder relevant.

De bedste hilsner og god vind

Martin Heiss

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)