Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Page Rank og hvordan bruger man den bedst?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par spørgsmål angående Page Rage og indgående+udgående links omkring et site, jeg har bygget op om Barcelona.

Sitet hedder Barcelona-rejser og har en Google Page Rank på 3. Den anden dag så jeg, at en underside til sitet havde fået lige så høj page rank som forsiden, http://www.barcelona-rejser.dk/det_catalanske_sprog.html hvilket undrer mig, da der så vidt jeg kan se ikke kommer flere links til denne underside end til andre.

Nå, men det er måske ikke så vigtigt, hvorfor den har mere page rank end andre sider, det vigtigste er, hvordan bruger jeg denne page rank bedst muligt?

  • Dvs. er det bedst at linke fra denne side til alle andre sider på sitet, eller klogere at være sparsom med at lave links fra siden? 
  • Og er det bedst at holde sig fra eksterne links ud af sitet og nøjes med interne links.

På forhånd tak!

PS. Andre tips og gode idéer er selvfølgelig velkomne

Mvh.

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være SEO ekspert fortæller mine kilder mig at Pagerank fortæller dig lidt om hvor tit google kommer forbi dit site og ikke kun en måling af indgående links. (derfor de høje pagerank for nyhedssites)

Det skader bestemt ikke at linke til feks youtube eller wikipedia (måske enda tværdigmod), du kan evt. lave et NoFollow tag på dit link. så giver du dem ihvertfald ikke dit kostbare linkjuice.

Jeg har den politik at hvis siden sælger produkter så laver jeg ingen udegående links, simpelthen pga jeg ikke vil have den potientelle kunde væk fra siden.

Mvh Kim

 

 

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Kim,

Er der andre der kan sige noget om, hvordan man bedst laver en linksstruktur på ens site - er det bedst at have f.eks. 10 eller 100 interne links per side?

 

Mvh.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

www.skiltex.dk:

Uden at være SEO ekspert fortæller mine kilder mig at Pagerank fortæller dig lidt om hvor tit google kommer forbi dit site og ikke kun en måling af indgående links. (derfor de høje pagerank for nyhedssites)

Som udgangspunkt er kausaliteten nu en anden. Pagerank er defineret af værdien af de indgående links. Og værdien af indgående links er også en faktor i hvor tit Googlebot kommer forbi din side.

www.skiltex.dk:

Det skader bestemt ikke at linke til feks youtube eller wikipedia (måske enda tværdigmod), du kan evt. lave et NoFollow tag på dit link. så giver du dem ihvertfald ikke dit kostbare linkjuice.

Og hvis man kan stole på Googles meldinger om, hvordan de håndterer nofollow, så bliver et nofollow-link behandlet på præcis samme måde som et almindeligt link, når det gælder fordelingen af linkjuice væk fra siden. (Det er nogle amerikanske SEO-undersøgelser, som sår tvivl om det, så jeg skal ikke lægge hovedet på bloggen, men blot viderebringe, hvordan Google selv påstår, at de håndterer nofollow).

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Christiansen:

Er der andre der kan sige noget om, hvordan man bedst laver en linksstruktur på ens site - er det bedst at have f.eks. 10 eller 100 interne links per side?

Hej Kasper,

Det er ikke så let at svare entydigt på dit spørgsmål uden at have analyseret på din side og dine mål. Men som udgangspunkt skal den interne linkstruktur i hvert fald sørge for at styrke dine væsentligste sider og et godt flow gennem siden, så alle sider bliver indekseret og får mulighed for at ranke.

Sagt på dansk betyder det bl.a., at du skal sørge for, at dine vigtigste sider får deres andel af interne links.

Så i dit konkrete tilfælde, kan du måske linke fra din sprogside til et par af de sider, som du prioriterer højst.

PS: Din catalanske sprog-side har formentlig så høj PR, fordi den får et knippelgodt link fra en catalaner-blog.

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Tak for rigtig gode tips og forklaringer!!

Jeg prøver at se på linkstrukturen, og hvordan jeg får det meste ud af den.

Forresten, hvad er det nu lige et nofollow link er?

Mvh.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Pgerank bruges bedste få en masse links , med relevant anker tekst i links

Vis folk søger på dette ord tit der står i denne titlen url på siden og du oveni , har en masse links til forsiden med denne beskrivelse går peger google hen på den side,  den synes er  meste relevant

kør en analyse hvad du vil besøges af og få en masse undersider med en relevante tekst og en masse links til din siden , med relevante anker tekste , dog vil altid hjælpe lidt med enkelte links til undersider du mener der er meste relevante , derved kan du påvirke lidt google lidt til at pege hen på den side som folk søger på google

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)