Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetradio - hvor meget koster det, og skal jeg overhovedet betale?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Først og fremmest, så var jeg i tvivl om, hvor jeg skulle placerer tråden. Det er næsten at finde en nål i en høstak, når der er så mange kategorier. :D

Well. Jeg har overvejet tanken om at starte en internetradio - bare for sjovskyld, og så kunne det måske udvikle sig til noget endnu vildere.  Jeg har dog nogle problemstillinger, som jeg meget gerne vil få svar på, inden jeg for alvor sætter mig ind i projektet:

  1. Hvis jeg udelukkende har tænkt mig at spille indisk/pakistansk musik kræver det så også, at jeg betaler KODA-licens - eller er det kun gældende for engelsk/dansk musik?
  2. Jeg vil starte det op med en fra England. Jeg har hørt, at det er billigere der, så er det muligt, at jeg kan bruge radioen, selvom en fra England styrer den - og gælder det samme som overstående også her
  3. Det vil nok være en international radio - er der noget, jeg skal være opmærksom på her? - Skal jeg betale mere/mindre, er der nogle særlige regler?
Jeg håber nogle friske aminoer derude er klar til at hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Jirya

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I morgen åbner KODA til endnu en arbejdsdag.

Ring til dem efter kl 08.30 på telefon 33606380 og spørg dem - det må være det nemmeste for dig.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jirya:

Hejsa,

Først og fremmest, så var jeg i tvivl om, hvor jeg skulle placerer tråden. Det er næsten at finde en nål i en høstak, når der er så mange kategorier. :D

Well. Jeg har overvejet tanken om at starte en internetradio - bare for sjovskyld, og så kunne det måske udvikle sig til noget endnu vildere.  Jeg har dog nogle problemstillinger, som jeg meget gerne vil få svar på, inden jeg for alvor sætter mig ind i projektet:

  1. Hvis jeg udelukkende har tænkt mig at spille indisk/pakistansk musik kræver det så også, at jeg betaler KODA-licens - eller er det kun gældende for engelsk/dansk musik?
  2. Jeg vil starte det op med en fra England. Jeg har hørt, at det er billigere der, så er det muligt, at jeg kan bruge radioen, selvom en fra England styrer den - og gælder det samme som overstående også her
  3. Det vil nok være en international radio - er der noget, jeg skal være opmærksom på her? - Skal jeg betale mere/mindre, er der nogle særlige regler?

Jeg håber nogle friske aminoer derude er klar til at hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Jirya

Jeg er næsten sikker på at du skal betale til KODA, selvom du spiller udenlandsk musik. Ellers skal du have fat i de enkelte selskaber, bag det musik du vil spille og lave individuelle aftaler. Men det kræver meget tid. Jeg tror det bedste land at starte netradio i er Canada, da reglerne er mildest der, så vidt jeg husker.

Hvis du skal betale KODA-afgifter afhænger det af om du spiller 24 timer i døgnet eller måske kun 12. Så afhænger det af om radioen er kommerciel eller ej, samt hvor mange lyttere du samtidig har. Du kan se mere her:
http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/internet-mobiltelefon/priser/pris-internetradio/

Derudover tror jeg, at GRAMEX nok også gerne vil have nogle penge. Den gang jeg havde en netradio skulle vi i hvert fald betale til begge.

KODE/GRAMEX-aftaler giver dig adgang til at spille ALT musik på en netradio i Danmark. Regler og lign. kender jeg ikke så meget til, da de ændres konstant. Jeg kan se at priserne også er steget i Danmark (i hvert fald hos KODA). Jeg gav 6000 kr. til KODA og 5000 til GRAMEX for op til 500 samtidige lyttere, på en kommerciel 24/7 radio.

Men held og lykke med dit projekt! :-)

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Den eneste måde du kan undgå KODA på er ved at dit domæne er engelsk, dit website er på Engelsk, streamingen foregår fra Engelske servere, og til sidst. Hvis i speaker på radioen skal det foregå på Engelsk (Altså hvis i vil undgå KODA, så må i intet lave på Dansk) 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres hurtige svar, alle sammen! :)

Jeg tror bare, jeg dropper at køre det igennem KODA, da økonomien i opstartsningsfasen ikke vil være til det, og når der uden tvivl er meget billigere alternativer

Thomas Gravesen:

Den eneste måde du kan undgå KODA på er ved at dit domæne er engelsk, dit website er på Engelsk, streamingen foregår fra Engelske servere, og til sidst. Hvis i speaker på radioen skal det foregå på Engelsk (Altså hvis i vil undgå KODA, så må i intet lave på Dansk) 

.

Hej Thomas. Tak for dit svar.

Kender du til reglerne med radio i England, og ved du, om jeg så skal betale noget, der ligner KODA, hvis jeg kører det hele igennem engelske forhold? :)

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jirya:

Mange tak for jeres hurtige svar, alle sammen! :)

Jeg tror bare, jeg dropper at køre det igennem KODA, da økonomien i opstartsningsfasen ikke vil være til det, og når der uden tvivl er meget billigere alternativer

Thomas Gravesen:

Den eneste måde du kan undgå KODA på er ved at dit domæne er engelsk, dit website er på Engelsk, streamingen foregår fra Engelske servere, og til sidst. Hvis i speaker på radioen skal det foregå på Engelsk (Altså hvis i vil undgå KODA, så må i intet lave på Dansk) 

.

Hej Thomas. Tak for dit svar.

Kender du til reglerne med radio i England, og ved du, om jeg så skal betale noget, der ligner KODA, hvis jeg kører det hele igennem engelske forhold? :)

Ja du skal også betale licens i England, men det er langt fra nær så dyrt som til KODA (kan ikke lige huske hvad de hedder men google dig til det Smile )

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke være behjælpelig med licenser osv. Men hvis du har brug for en rigtig god billig løsning til playlist og fx afstemninger på din netradio-side, så skriv mig lige en besked, når du når så langt. Smile

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at køre det fra udlandet dur ikke, hvis lytterne er danske. Det er godt nok et par år siden jeg undersøgte licensregler selv, men sidst jeg tjekkede var der kommet regler der gjorde at hvis bare én lytter er fra Danmark, så skal man betale til KODA og Gramex.

Droppede selv et radioprojekt, fordi det økonomisk ikke kunne hænge sammen.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)