Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synkronisere Ical med mellem flere computere?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Min partner og jeg har begge to mac og bruger Ical, og vi har brug for at vores to kalendere kan synkronisere med hinanden. Hvordan gør vi det?

Jeg har googlet og googlet, men jeg kan kun finde løsninger der involverer MobileMe, og jeg er for jysk og nærig til at give penge for at de kan synkronisere med hinanden, jeg er sikker på der er en løsning der ikke involverer Mobile me, og derfor spørger jeg jer :-)

Tak skal I have

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug Google Calendar!

Så kan du synke i mellem de to computere + du kan tilgå dine data/kalender selvom du ikke lige befinder dig på én af de to omtalte computere.

Du kan selvfølgelig også købe en dyr exchange løsning, øh Skype-Wink

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-)

 

Det prøver jeg :D

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, jeg synes ikke det er så nemt.

Når jeg eksporterer min calender for at importere den i google, så eksporterer den kun en af mine "begivenhedsgrupper" som fx. arbejde. Den skulle jo gerne eksportere hele kalenderen, hvordan får jeg den til det?

 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bid i det sure æble og aflever (flere) $ til Steve Jobs.

Du kan få en løsning med adgang for 5 brugere for <1000 kr/årligt. Hvis vi nu ikke skal diskutere pris, så fungerer mobile me og iCal ganske glimrende... hvad det også bare har at gøre for 1000 kr/årligt!

Når jeg opdaterer min kalender på computeren sendes opdateringen automatisk til min iPhone også.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Deppe:

Hmm, jeg synes ikke det er så nemt.

Når jeg eksporterer min calender for at importere den i google, så eksporterer den kun en af mine "begivenhedsgrupper" som fx. arbejde. Den skulle jo gerne eksportere hele kalenderen, hvordan får jeg den til det?

Hej Anne,

Der er en anden mulighed end at eksportere kalenderen til Google Calendar og så "abbonnere" på den i iCal. Google understøtter CalDAV-standarden som gør at du kan bruge iCal fuldstændig som normalt og bruge Google Calendar som platform for synkroniseringen. Dertil kommer det som bonus at du kan tilgå kalenderen online.

Brug disse trin-for-trin instruktioner på Googles hjemmeside (klik på "Enable Google Calendar in Apple's iCal").

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)