Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vidersalg hvis nej fra leverandør?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Et spørgsmål... jeg har været i kontakt med en producent af bleer i sverige fordi jeg gerne ville forhandle deres varer i min webshop ( som er under opbygning), de sagde sp nej til at ville lave en forhandleraftale da de havde en masse andre projekter igang og ikke havde tid til os også ( ? ) nå men jeg spørgsmålet er så : er der noget der kan forhindre mig i at købe deres produkter i england ( som er MEGET billigere ) og så sælge dem via min webshop alligevel? er der reglem om man ikke må den slags eller kan man bare sælge løs ? det er hverken fødevarer eller elektronik men bare bleer og shampoo osv som allerede sælges herhjemme alligevel i irma og kvickly som eneforhandlere...

Og hvis ikke I ved det er der så nogen der ved hvor man kan undersøge det???

Mange tak for hjælpen ;-)

Karina

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Karina:

Hej med jer!

Et spørgsmål... jeg har været i kontakt med en producent af bleer i sverige fordi jeg gerne ville forhandle deres varer i min webshop ( som er under opbygning), de sagde sp nej til at ville lave en forhandleraftale da de havde en masse andre projekter igang og ikke havde tid til os også ( ? ) nå men jeg spørgsmålet er så : er der noget der kan forhindre mig i at købe deres produkter i england ( som er MEGET billigere ) og så sælge dem via min webshop alligevel? er der reglem om man ikke må den slags eller kan man bare sælge løs ? det er hverken fødevarer eller elektronik men bare bleer og shampoo osv som allerede sælges herhjemme alligevel i irma og kvickly som eneforhandlere...

Og hvis ikke I ved det er der så nogen der ved hvor man kan undersøge det???

Mange tak for hjælpen ;-)

Karina

Jeg tror ikke, der er noget til hindring for, at du kan gøre det - men jeg ville nok overveje, om jeg havde lyst til at gøre det.
Hvis du bygger din virksomhed op omkring et produkt, hvor producenten ikke ønsker, du skal forhandle det, kan du jo risikere at de lukker for salget - fx kan det være de presser den engelske forhandler ti at sætte prisen op eller beder dem lade være med at sælge til Danmark eller hvad ved jeg..- og hvad gør du så, hvis det er dét produkt, hele din forretning er bygget op omkring?

Findes der ikke en konkurrent til dem, som kan forhandle for?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Karina:
nå men jeg spørgsmålet er så : er der noget der kan forhindre mig i at købe deres produkter i england ( som er MEGET billigere )

Du skal være opmærksom på at fragt fra England er en dyr fornøjelse (bleer fylder meget) udover det skal du handle i GBP (engelske pund) som for tiden stiger i pris.  Så jeg tvivler på du kan gøre en rentabel forretning fra England.

Mvh

Ravn

 

 

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fragten fra england koster 180 dkr for 16 pakker  ved max udnyttelse af fragt grænsen og det giver mig en pris pr pakke bleer på 68 kr omregnet fra pund incl fragt ved en kurs på 10, og salgsprisen herhjemme er på 139,95 i butikkerne så mener det er en ok fortjeneste...

 

Der er ikke en konkurrent til produktet da det er det eneste på markedet som er næsten helt økologisk og biologisk nedbrydeligt, ( man kan ikke lave en 100% økologisk ble) og det er det eneste vi kan lave en ok profit på... vi havde nu ikke tænkt os at bygge hele forretningen op omkring dette ene produkt men det ville indgå som den ene halvdel af 2 pakkeløsninger... en øko og en alm...man kan købe dem mange steder over nettet fra england og grunden til det er så billigt er at de yder tilskud fra staten derovre.

Vi fik ikke af vide at vi ikke måtte forhandle deres produkter, blot at de ikke ville indgå nogen aftale med os på nuværende tidspunkt da de havde nok at se til med en masse andre projekter... overvejede og spørge dem om de har et problem med vi sælger produkterne hvis vi køber dem fra en anden leverandør... tror deres årsag til at sige nej nok er at Coop højst sandsynligt har en eneforhandlings aftale siden de er de eneste i dk der forhandler dem...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Karina:
Fragten fra england koster 180 dkr for 16 pakker  ved max udnyttelse af fragt grænsen og

Det lyder mærkegt hvis du kulle kunne sende 16 pakker beer for 180 kr for der må uden tvivl være tale om volumen gods.  Hvem kan du sende med til den pris ?

Jeg antager at du vil tage en prissom er lave end den oprindeligt butikspris ?  er det tilfældet er din fortjenete ikke specialt god.    (139,95 /1,25 ) .- 68 kr =  43,96 kr i fortjeneste ved butikspris.

Mvh

Ravn

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Det pakkes i kasser med 4 i hver og 180 kr er for 4 kasser hvilket er max udnyttelse af fragten, så stiger prisen til 260 kr fra 5 kasser op til 8 osv... så uanset hvor mange man køber er det 4 kasser der udnytter fragtgrænsen bedst... vi har fået leveret en sending allerede så ved at prisen holder... vi købte 7 kasser bleer og 1 kasse med småprodukter og det blev 260 kr i fragt omregnet! så den er god nok :-)

Resten af vores produkter kommer fra dk direkte fra producenterne... og vores pakkeløsninger indeholder ikke kun bleer men flere produkter i hver pakke så overskuddet skal ses samlet for en pakke og ikke kun på bleerne... vi er tilfredse med en fortjeneste på 50-80 kr på hver kasse på bundlinien!

Vores koncept går ikke ud på at skulle være billigere end butikkerne men faktisk en smule dyrere når man indregner levering, vores kunder er de kvinder som gerne betaler for bekvemmelighed og god kvalitet, det er ikke dem der jagter tilbud og køber store lagre ind når det er billigt... det er travle nybagte mødre som ikke gider eller har mulighed for at pakke barnevogn og baby for at trille ned og slæbe bleer hjem hver uge.. typisk de samme som køber årstidernes kasse og betaler dobbelt op på grønt for at få det lige hjem til døren, eller betaler 250 kr for at få bragt deres varer ud fra det lokale supermarked...

Indtil videre virker det som en ydelse der er efterspørgsel på... så vi er meget optimistiske!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)