Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En 20 årig kan ikke holde foredrag !

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steen Jensen:

" især fordi du er så ung."

Jeg kan ikke lade være med at krølle tæerne helt sammen og bide mig i tungen ad sådan et argument. Hvordan kan alder i sig selv alene nogensinde blive en indikator på visdom? Det er en gang BS.
Det handler om indhold.

Richard Branson var 15 da han startede bladet student. Tony Robbins var 17 da han startede med coaching - det er da gået meget godt for de to?

Den sikreste vej til ikke at få noget til at lykkedes det er ikke at prøve.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke være mere enig Søren - men synes heller ikke han svarer....

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når man laver et foredrag, så kan der ikke sættes alder på hvor gammel man skal være. Alle mennesker har været i gennem forskellige udsættelser i livet og alle mennesker har sin egen erfaring med livet.
Derfor mener jeg heller ikke du, Steen, kan slå dig fast på om han er for gammel eller for ung, du kan bare slå dig fast på at han i hvert fald har viljen til at holde et foredrag, vi andre skal ikke forholde os til hvor gammel man skal være, eller hvad Peter her ved, på grund af de bøger han har læst. Det ved han selv.

Når man holder et foredrag, så holder man det for at vise andre mennesker en ny måde, man holder det for at vise man også har noget at fortælle, og man har en masse viden at bidrage og dele med andre mennesker, og har lysten til at fortælle os noget. Skulle vi ikke hellere tænke - hvor er det fedt? Hvor er det fedt der er en der gider dele hans erfaringer med os? Eller - gad vide hvad han har at sige og vise verden? Tiden på et foredrag i ens liv skal ikke bestemmes ud fra, hvornår andre fortæller dig du er klar, det er nogen man selv kan mærke. Jeg synes desværre vi glemmer at være taknemmelige over, at når nogen, som Peter her, har en viden han vil dele med os. 

Og hey, hvis han ikke tager den her chance, og ikke prøver det her, som han virkelig gerne vil, hvad fanden skal han så? Skal han blive endnu en borger der går og drømmer om det. Man viser jo lige præcis andre, man har noget af sig selv at gi, når man tør at være det menneske der tør gøre det alle vi andre ikke tør! I dette tilfælde stille sig op foran folk, som måske dig selv Steen, der allerede vil være skeptiske før han overhovedet er begyndt..

Ladies and gentlemen - Hvis man tør vise andre at man vil gi noget af sig selv, så skal vi andre fandeme også være ligeså lige mennesker og kunne sige: Jeg tager sgu hatten af for dig - det var flot det der..

Både Peter, Søren og jeg, og en masse andre menneske mener dette er en god ide.. Peter er 20, nogle er måske 40, nogle er 30, jeg er selv 17 - det du kan tage udgangspunkt i er, alderen gør åbenbart ikke noget her, fordi du kan ikke kigge ind bag os alle og vide om vi har en anderledes viljestyrke end du selv, du kan kun tage udgangspunkt i at selv os forskellige mennesker, fra forskellige alders grupper, med forskellig livserfaring, mener at dette er en god ide.
Hvorfor du selv mener det er en dårlig ide - det budskab får du aldrig ud, fordi du har desværre for travlt med at se ned på hans alder, i stedet for det han i virkeligheden skriver - som lige præcis er noget at tage fat i. Hans indlæg viser lige præcis det du ikke ser, den viser en velovervejet person, der virkelig har tænkt over dette, og har valgt at tage en chance, og er det ikke det livet handler om - at gøre det når mavefornemmelsen er der? At tage den chance, fordi man har lyst.

Måske ser jeg bare lyserødt, og måske mener du jeg er for ung til at skrive sådan til dig, måske tror du, du ved jeg er for ung til at sige sådan.. Men hvor er du? Det ved ingen. Så lad ikke alderen spille en rolle, lad det bag ved den alder, den hjerne og hjerte, spille rollen og lad resten være forskelligheder..

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og jer andre

Vanvittig interessant tråd dette er udviklet til. Synes virkelig essensen af mennesker kommer til udtryk.

Jeg beundre virkelig din motivation. Jeg bliver selv enormt motiveret af at høre andres drive, uanset om det hitter eller ej.

Bummelum så var der alligevel noget som jeg godt vil kommentere. Din indledning til denne tråd. Du starter med at fortælle at en diskussion om begrænsning gav dig motivationen til at modbevise. DErnæst vælter det på med kommentarer om hvorvidt du sagtens kan og at du bare skal gå igang. 

.........Alene efter at have vundet matador.....hvilken følelse får du så hvis målet er at bevise overfor din familie at de tog fejl?

Lad ikke dette være dit mål...for guds skyld!!! Din familie vil højst sandsynligt kun dit bedste så at efterfølgende kunne sige til dem ha ha ha i tog fejl vil give dig........INTET.

DEt som giver dig noget er at mennesker herinde fortæller dig at deres erfaringer viser at din alder intet betyder....

LAd mig spørge dig:

Du starter med et indirekte spørgsmål herinde , alle er positive og siger gør det gør det. En enkelt udtrykker sig i en vending som du tolker negativt......wupti så er fælleskabet imod det "negative" skabt. (iøvrigt tolker jeg faktisk ikke stens som værende negativt, men nærmere en hentydning om at se virkelig efter hvad det er du vil, kunne forestille mig han var bange for at det var et rebelsk udbrud for dig mod din familie og ikke et decideret ønske)

Ville du have grebet det her anderledes an hvis der kun var èn positiv feed back?

Inden jeg selv taber tråden så vil jeg komme med et lille råd til dig.

Fuck hvad andre mener om din ide. Jeg kan sagtens nævne andre forum som vil hagle din ide ned. 

Hvis du selv mener den holder 400 % så klø på. Hvis det virkelig er det du vil så er det sgu da pisse ligegyldigt at høre andresmening om din alder. Der er ingen begrænsninger i verden og dette ved du udmærket...bare læs aviserne omkring unge iværksættere. Spørg hellere foredrags holdere herinde om hvordan du kommer videre herfra.

Find ud hvad det egentlig er du brænder for at fortælle om og lav så materialet og kom afsted, hvis det er det du vil. Indtil videre har du blot viderført din familie diskussion herind......det kommer du aldrig videre af.

Da jeg læste din indledning fik du mit fokus. JEg synes du skriver rigtig godt og jeg er sikker på du har en masser lækkert på hjertet. 

Find dit materiale og find de rigtige folk til at komme videre.....

Lov mig blot at du ikke efterfølgende kommer med en flabet kommentar til familien efter din etablerede succes, for når alt kommer til alt så er det hele et spørgsmål om attitude.

Husk hvis du ender på scenen og skal tale om MOTIVATION ( hvilket jeg krydser fingre for) det er dig folk vil se og ikke en "led" powerpoint.

Hvis du skal bruge attitude materiale når du en dag er klar så sig til.....

vh

MArtin

 

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg synes det er en god pointe du kommer med, og jeg giver dig helt sikkert ret! Man skal ikke lade sig motivere på de forkerte grunde, man skal lade sig motivere af lysten og sin passion for (i dette tilfælde) at holde et foredrag!

Jeg mener dog Peters indlæg taler godt for at han har motivation helt fra ham selv! Han har en stor passion for dette, og det skinner tydeligt igennem i hans indlæg, selv udover hans start, hvor han siger at, at få af vide at han ikke kan, får bare lysten endnu mere frem i ham. Jeg tror dog ikke Peters hensigt er at sige sådan til hans forældre "Ha ha, se jeg kunne godt", jeg tror hvis den diskussion virkelig har en rolle for ham, og ikke bare er noget der bliver nævnt i dette indlæg, så tror jeg nærmere han egentligt bare gerne vil vise han godt kan, og gerne vil have den ros, i stedet for at få af vide han ikke kan.

Jeg synes nemlig ikke at han ligger op til i resten af indlægget, at hans forældre egentligt har noget med dette at gøre, synes mere han viser at han selv har en stor passion for det, og virkelig elsker at arbejde med det, og er god til det - det er i hvert fald hvad jeg får ud af dette indlæg.

Jeg synes dog det er fedt, du bringer det på banen, Martin, da det ikke var noget der faldt i mine øjne, da jeg selv var meget optaget af den passion der skinnede igennem fra hans indlæg!

Grunden til jeg ikke brød mig om Steens måde at sige til Peter at han skulle passe på var, at han fik det hele til blevet drejet om noget der ikke har den store rolle - nemlig alder. Jeg mener ikke, at alder har en rolle, når bare man selv er klar. Det virker han som at være, men igen, det kan han kun selv bedømme.

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar Pernille. Han skal blot huske at det IKKE er nok at ville noget.....du skal også kunne noget. 

Det er fuldstændig korrekt at hans motivation skinner igennem. Det jeg ønsker at belyse er blot at det startede som en diskussion hos forældrene og diskussionen fortsætter her istedet. Det jeg søgte var faktisk at få ham IGANG. Stoppe med at bruge tiden på lykønskninger og at lede efter bekræftigelse på et forum som til tider er præget af samme alder. 

Han skal IGANG med det som han vil. det han vil skal han kunne og derefter kan han bevise. 

Ja ja ja ja ja Big Smile hans indlæg viser at han ved noget. Han har søgt gennem bøger og sluger det, selektere og danner sin holdning ud fra det- det er rigtig godt. Der hvor en del muligvis hopper lidt det er omkring motivations delen. Hvis du vil motivere andre skal du brænde igennem og kunne tænde folk. Dette gøres ofte ved at fortælle om egne erfaringer og ikke via bøger og succes historier fra nettet.....man kan sagtens men du skal edder hugme være en dygtig taler hvis du kan tilføje passion til noget du har læst.

Jeg ser gerne at han kommer i sving med det vuns. Netop fordi hans motivation er stor pt og det smitter positivt af herinde (nogengange) .

Hvis jeg skal være helt ærlig så skal der noget mere kød på sidebenene før jeg ville lytte vedr MOTIVATION. Kommer det til investering.....så skal han blot have noget gedigen karma så ville jeg tilmelde mig. 

MArtin

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret, og jeg er enig! Når man kommer til et foredrag så kommer for at høre noget man ikke har hørt før, så kommer man for at lærer noget af mennesker der virkelig har en passion og forstand på det de snakker om. Jeg mener bare, nogle gange skal man huske også tage andres foredrag til sig, og overveje deres synspunkt på tingene, det får en til at forstå flere mennesker, og på den måde gør det også ens dømmekræft og forståelse for andre bliver bedre! Men jeg er enig med dig-

Det må jeg sige - han skal i gang!

Den lille forskel der er på du og jeg i denne her debat, er at du er en smule mere skeptisk end jeg er, hvilket nok er meget godt til tider. Du har ret, hvis man skal fortælle ud fra andres erfaringer eller i det hele taget, hvis man skal have folk med, så skal man have en tale gave uden lige.

Jeg vil sige han inspirerer mig! Der er noget der siger mig at han bliver til noget stort, han kan et eller andet, andre ikke kan.

 

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har komplet ret i det med flere meninger giver breder forståelse.

Ang skepsis..............AV for sivan der har jeg fået givet dig et forkert indtryk. Det er ikke meningen at det skal ende som skepsis. Du svare faktisk på det i ovennævnte...det handler om at få flere meningerStick out tongue (den lå til højre benet)

For at kunne tjene til dagen og vejen som foredrags holder så er det af størst vigtighed at du kan sælge varen, og det er lige netop det jeg slår på her. Ingen betaler for noget de på forhånd regner med er uden relevans. Derfor er det af størst vigtighed at målet er klart således at man fremstå som en med meninger som kan gavne.

Jeg er imponeret over din bedømmelse udfra en tekst. Jeg er sikker på der er mange ting han kan andre ikke kan...det kan du også. Du har en fed indgang til personer og jeg er overbevist om at du fokusere på det positive i alt. Det er cool at høre og meget sundt.

En lille filosoffer ( jeg ved du tænker meget over tingene) 

Er det okay ved, førstehåndsindtryk, at dømme folk til at være idioter efter 10-30 sekunder?

Er det så okay at dømme folk til at være geniale efter 10-30 sekunder? 

Bliver interessant at se hvordan din debat tanker skruet sammenBig Smile

(note: positivt spørgsmål)

 

Martin

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du er yderst interessant at dele synspunkter med! :-)

Det gjorde den! Det har været mig der har fangede forkert i forhold til din mening, måske et forkert ordvalg fra min side. Du er måske ikke mere skeptisk end jeg, men mere opmærksom på nogle punkter. 

Du har ret! Man skal være god, man skal være rigtig god, igen - noget siger mig han er god nok, og måske mere til!

I forhold til dit udmærket spørgsmål ;-)

Der vil jeg sige at man aldrig skal at dømme folk til idioter, efter 10-30 sekunder, for guds skyld, lad være med det! Dog! Det kan vi aldrig rigtig lade være med! - nogle mennesker opfører sig bare som 'idioter' og derfor er det den første tanke der ryger ind i hovedet på os - "Hold kæft man, se den idiot der! Thh.."
Vi burde ikke tænke sådan, fordi vi ved intet om dette menneske vi mener er en idiot, men det er naturligt for mennesket at dømme fra start af, nogle mennesker gør bare et stort indtryk på dig fra start af! Hvilket Peter her har gjort på mig, han er dygtig! Der er et eller andet ved ham og dette indlæg, der faldt mig i øjnene fra start af!

Nogle indlæg ligger jeg mærke til og andre gør jeg ikke - hans lå jeg mærke til! Hans fik mig til at blive ved med at læse, og der kan jeg hurtig sige, det er der ikke mange der får mig til, så allerede der hvor han fangede mig, der var der et eller andet der gjorde jeg synes han var anderledes! Folk skal vise noget, før jeg gider høre, folk skal vise en hvis form for forståelse for andre mennesker, og hvad de snakker om, de skal kunne vise mig noget - de skal fange mig ret hurtig!

Du har ret - jeg filosoffer meget, men jeg tror næppe min filosofering kan kaldes lille, jeg har nemlig en hvis tildens til at gøre det langt mere end de fleste mennesker! Og jeg ser tit det hele i et større perspektiv! Jeg fokusere desværre ikke på det positive i alt, men jeg vil gerne have noget positivt ud af alt! Jeg tror der er en stor forskel på de to ting, men jeg er glad for at min udstråling udviser sig positivt for dig!

Jeg mener sagtens man kan gå negativt eller skeptisk ind til en diskussion og få positivt ud af det! Det er det jeg gerne vil, nogle gange går jeg indtil en diskussion med en negativ tone, og andre gange en positiv, men jeg vil nu gerne have lov til at sige, at det for det meste ender ud i positivt. Igen - da jeg mener at flere meninger og andres meninger giver et positivt resultat, da man får i større indblik i flere ting, og flere mennesker, hvilket ikke kun gør det nemmere for en at forstå andre mennesker, men også sig selv!

Håber så du kunne bruge den tilbagemelding til noget nyttefuldt :-)

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Big Smile

Meget.

Interessant at der stadig findes mennesker med din attitude......virkelig positivt

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)