Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisystem (ERP) og lagerstyrings system til fysisk butik og Web-Shop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle   :)

 

Vi har brug for et nyt regnskabsprogram + lagerstyringsprogram + POS system(kasse) til vores fysiske butik + integration til Dandomains web-shop(Dandomain , da vi ikke vil skifte til noget andet, medmindre er det bedre end Dandomain. Vi har haft Dandomain Web-Shop i snart 9-10 år og er meget tilfreds med det). Vi har både en fysisk butik og Web-Shop og alt skal "kører" sammen.

 

 

Vi vil helst have en færdig løsning, dvs. hvor alle programmer er fra en udbyder, så det kan kobles nemmere til Dandomain Web-Shop. Medmindre at det er virkelig nemt at kobler alle de programmer fra forskellige udbyder sammen.

 

 

Jeg var selv på udkig længe, men ikke kunne finde en færdig løsning eller var det noget rigtig dyrt noget.

 

 

Er det nogen ide her?

 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madaml

Jeg beklager, men jeg bliver nødt til at reklamere for os selv. Jeg håber det er helt ok med dig :-).

Vi har netop indgået et samarbejde DanDomain, hvor vi leverer integration mellem Microsoft Dynamics NAV / Navision og DanDomain shopsystem.

Navision er et ERP-system som samler alle forretningsprocesser, herunder finans, salg og marketing, indkøb, lager og logistik, produktion, servicestyring, personale og projektstyring under et tag. 

Med Navision har du det hele i et system. Ordre fra DanDomain bliver importeret til Navision. I Navision har du overblik over dine kunder, ordrer, lager og finans. Systemet er integreret. Det betyder f.eks., at når du afslutter en ordre, så bogføres salget automatisk til finans, pengene bliver hævet på kundens kreditkort, og varerne bliver trukket fra lageret. Du sparer for en masse tid på dobbeltindtastninger, og du får du effektiviseret og optimeret dine arbejdsgange.

Vi kan desuden også hjælpe dig med at implementere en kasseapparatløsning som er bygget på Navision, som fungerer med håndscanner og bonprinter. Med en kasseapparatløsning baseret på Navision, så arbejder begge systemer (webshop og POS system) på et fælles lagersystem, hvorfor lagerstatus altid er fuld opdateret.

Vi har i samarbejde med DanDomain udarbejdet nogle attraktive pakkeløsninger for nye kunder, som gerne vil over på Navision / Microsoft Dynamics NAV.

Du er velkommen til at ringe til os eller komme ud til os, hvis du vil høre nærmere om vores løsninger (vi er også fra Odense). Du kan også vælge at ringe til DanDomain og tale med dem. 

Du kan læse mere om Navision på vores hjemmeside

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

 

Du må da gerne reklamere. Wink

 

Læs din PB.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej madamI

Nu spørger du jo efter folk med ider, så kan vi jo nok ikke komme uden om nogle af os der levere den slags løsninger :)

fælles for mange af de løsninger du vil finde er at de vil have ERP(økonomi systemet som udgangspunkt) så jeg vil anbefale jer at shoppe lidt rundt, da ERP systemet er det der vil "koste" mest at skifte ud senere.

Vi levere et godt stabilt kassesystem der kan integreres med flere forskællige ERPsystemer.
på den måde lader vi det være lidt mere frit for kunden hvilken økonomisystem man ønsker at bruge.

et alternativ til den fornuftige løsning Niklas foreslår, kunne være en løsning
baseret på e-conomic(er er lager delen nok den svageste del, da den kun kan det mest basale)
eller en løsning baseret på C5 denne har de samme fordele som Navision løsningen.

Du kan læse lidt mere om de løsninger vi og vores forhandlere kan tilbyde på vores hjemmeside www.ngg-int.com  

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 46
Fra  Media Function Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Effectshop skiller sig ud ved at man håndterer webshoppen direkte i økonomisystemet Microsoft C5.
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at maile på: info@mediafunction.dk

Med venlig hilsen
Jakob Hofman

Fra Odense
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det med ide fordi jeg også vil høre af andre erfaringer... også fra dem der har Web-Shop og fysisk butik og hvordan de gøre det. :) og fra dem der har løsninger...

"Vi levere et godt stabilt kassesystem" er det med eller uden lagerstyringsprogram?

Dvs. at jeg skal finde en ERP system -> så jeg skal finde ud af at den ERP system kan kører med jeres kassesystem - > skal finde ud af at ERP system kan køre med Dandomain/få integration -> skal finde lagerstyringsprogram(hvis ERP eller jer ikke har det med, eller ERP har lagerstyringsprogram men det ikke er med alle de nødvendige funktioner ) - > skal finde ud af den lagerstyringsprogram kan køre sammen med jeres kassesystem og ERP program.

Det er alt for mange involveret…IMHO... Jeg vil helst have en færdig løsning….Eller måske et firma der kan tilbyde et færdig løsning med forskellige programmer, dvs. de arbejder med f. eks. Navision/e-conomic/stella summarum/mamut/whatever som rengskabsprogram + easyPos/jeres løsning/mamut POS system/whatever som kasser/lagerstyringsprogram + integration i Dandomain/egen Web-Shop....Det er forskellgie programmer, men for mig er det en færdig løsning, dvs at jeg ikke selv skal sørge for alt kører fint sammen efter opdateringer/osv. Hvis jeg får så mange udbyder og intergationer mellem forskellige regnskabsprogrammer/lagerstyringsprogrammer/POS/Web-shop, så risikerer jeg står om 2-5 år med en af partner, som har lavet et eller andet opdatering/nyt i systemet/eksistere ikke mere og vi ikke kan bruger det mere.

Men takker for dit indlæg….skal nok kigge hvilken løsning I tilbyder. ;)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Er det kun Web-Shop I har, som kan "køre" sammen med C5 ?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej så har jeg sendt dig et oplæg.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Løsningerne findes allerede. Hr. Ibsen der allerede har skrevet i denne tråd har en løsning på kasseapparatet - som er rimelig funktionel.

 

Og e-gate har en løsning på dit webshop-problem.

 

Hvis det har din interesse er jeg en del inde i sagerne og kan hjælpe dig med at sætte e-gate & lagerstyring op til e-conomic så du har en funktionel lagerstyring.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

madamI:
"Vi levere et godt stabilt kassesystem" er det med eller uden lagerstyringsprogram?


vi kan levere sync med eller uden lager bevægelser, selve lagerstyringen sker normalt i ERP systemet, men ja vi har mulighed for at have Stk lager.


madamI:
Dvs. at jeg skal finde en ERP system -> så jeg skal finde ud af at den ERP system kan kører med jeres kassesystem - > skal finde ud af at ERP system kan køre med Dandomain/få integration -> skal finde lagerstyringsprogram(hvis ERP eller jer ikke har det med, eller ERP har lagerstyringsprogram men det ikke er med alle de nødvendige funktioner ) - > skal finde ud af den lagerstyringsprogram kan køre sammen med jeres kassesystem og ERP program.
 

jeg syntes den mest flexible løsning er en løsning hvor man tager udgangspunkt i det du allerede har og er glad for. og så vidt jeg ved er der en del ERP løsninger der allerede har moduler til DanDomain shops.

et eksempel kunne være en sync med e-conomic
som vi også allerede har integration med. men som sagt er der mange muligheder. 

Grunden til at jeg anbefaler denne type løsning er at du på den måde får,
Dels folk der er dygtige til den del de levere, og ikke skal gå på kompromis med de ting de har prøvet at lave.
og s.flg fordi at du på den måde er mindere sårbar, altså er du utilfreds med et enkelt komponent kan du skifte det ud uden at du nødvendigvis skal ud og skifte hele dit opsæt.

hvis du kigger på vores forhandlerer vil du ret hurtigt se at det er folk der har lavet dette i mange år og er rigtig dygtige til det de laver....

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)