Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk spørgsmål omkring ophav af vareparti

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fornylig købt et større parti af nogle bygge materialer. Disse materialer er handlet med en anden virksomhed (CVR registreret naturligvis). De er pakket i bulk pakninger, dvs ikke i pakninger som dem den normale forbruger vil se i et bykkemarkede, men helt klart noget der er tiltænkt ”stor køb”.

For kort tid siden blev vi så kontaktet af producenten. Dvs det hele skete lidt mærkeligt, da disse valgte at skrive til mig via en ”sol.dk” konto, og fremviste et privat mobil nummer.

En smule googling viste dog hurtigt at der var tale om en medarbejder fra producenten.

Vi talte med dem, og de spurgte først til hvor jeg havde købt mine varer, og bagefter om jeg var interesseret i at sælge det hele. De fik en pris, og sagde de ville vende tilbage.

Nu efter noget tid, påstår de så, at de muligvis kan dokumentere at disse produkter er handlet på ”uærlig vis”, da de aldrig sælger deres produkter pakket på den måde. De siger at disse pakninger kun forekommer hos de virksomheder der pakker hos dem, og disse virksomheder ejer ikke produkterne, men pakker dem kun. De siger at hvis det er tilfældet, vil de gøre krav på ejerskabet af disse produkter.

Kan det virkelig være rigtigt?

Hvordan kan jeg være sikker på at de ikke har solgt disse varer i bulk til store entreprenører, men ikke ønsker at jeg går dem i bedene?

Der er jo tale om helt almindelige bygge materialer, som hverken er serienummerede eller andet.

Jeg mener, det er jo voldsomt nemt at ”true” med den slags, men er der virkelig hold i det?

Jeg undrer mig til stadighed over at de vælger at kommunikere uden om deres officele email adresser, men vælger privat adresser. Det lugter lidt af at de måske ikke har deres bagland i orden.

I sagens natur ønsker jeg ikke at være en del af noget ulovligt, men omvendt ligger jeg mig heller ikke blot på ryggen og overgiver varer for mange tusind kroner til dem, fordi de rasler med sablerne.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... virker som en lidt mærkelig form for kontakt-politik de har...

 

Men for en god ordens skyld burde du sikrer dig 100 % at der ikke er tale om varer der et eller andet sted "i kæden" er blevet tilegnet sig på uærlig vis.

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vrøvl. Slettet

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet kan det ende op med at du skal aflevere varerne, hvis det forholder sig således at varerne er stjålet på trods af din ellers lovlige faktura/handel.

Du skal derfor bede vedkommende om at anmelde sagen til Politiet, og fremsende en kopi af anmeldelsen til dig inden 14 dage. Du vil så, når anmeldelsen foreligger, lægge varerne tilside og afvente Politiets videre efterforskning. Hvis ikke du får en sådan anmeldelse, vil du videresælge partiet som oprindeligt planlagt, og betragte sagen som afsluttet fra din side.

 

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Point taken.

Jeg er dog ikke meget for at sætte hårdt mod hårdt. Men din tilgang ligger meget tæt på det vi tidligere har overvejet.

 

Faktum er at både jeg, og firmaet jeg har købt disse varer af, har handlet i god tro.


Det firma der oprindeligt har solgt varen, er efterfølgende gået konkurs (de var i økonomisk uføre på det tidspunkt)

Men hvordan forholder det sig, hvis den virksomhed har solgt nogle produkter, de ikke var den retmæssige ejer af? Hvis de kun har været i besiddelse af varene fordi de skulle stå for embaleringen, og så efterfølgende har solgt dem?

Jeg synes naturligvis det er meget mærkværdigt at denne producent ikke har været klar over denne (ret betragtelige mangel) før end de bliver klar over at vi sælger nogle af deres produkter.


Det lugter IMO lidt af at de har en anden agenda. Men hvor om alting er, ønsker jeg naturligvis ikke at komme i klemme.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som backdoor sale. Dvs salg fra producenten/pakkeriet uden om brandet... Hvilket er ulovligt!

Karl Jensen:

Faktum er at både jeg, og firmaet jeg har købt disse varer af, har handlet i god tro.

Den tæller bare ik, når varerne er ulovligt sat i cirkulation...

Karl Jensen:

Det firma der oprindeligt har solgt varen, er efterfølgende gået konkurs (de var i økonomisk uføre på det tidspunkt)

Men hvordan forholder det sig, hvis den virksomhed har solgt nogle produkter, de ikke var den retmæssige ejer af? Hvis de kun har været i besiddelse af varene fordi de skulle stå for embaleringen, og så efterfølgende har solgt dem?

Så er det backdoor sale, og det lyder som om, at de har forsøgt at overleve via det...

Karl Jensen:

Jeg synes naturligvis det er meget mærkværdigt at denne producent ikke har været klar over denne (ret betragtelige mangel) før end de bliver klar over at vi sælger nogle af deres produkter.


Det lugter IMO lidt af at de har en anden agenda. Men hvor om alting er, ønsker jeg naturligvis ikke at komme i klemme.

Hvis pakkeriet siger, at en stak varer væltede, og derfor er defekte, så nedskriver mærket jo lagerbeholdningen... Hvis stakken af varer slet ik væltede, så har pakkeriet pludselig xxx stk, som du kan sælge og tjene penge på... Klassisk eksempel som bliver udført indenfor mange brancher...

Så de behøver ik have en anden agenda. Producenten har måske bare ik erfaring med, hvordan sådanne sager håndteres... Dvs der kommer nogle underlige udmeldinger efterhånden, som de kommer ind i tingene...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvordan mener du at man som "uskyldig" 3 part bør agere?

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Karl Jensen:

Så hvordan mener du at man som "uskyldig" 3 part bør agere?

Du skal enten finde ud af, om det er ulovligt backdoor sale, eller også skal du af med varerne asap...

Bliver de beslaglagt ved en fogedforretning, så er varelageret højest sandsynlig tabt. Ellers skal du til at tage en juridisk kamp i retssystemet, som kan tage flere år og koste en formue...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

PS tag fat i Kristian, han kan hjælpe dig med det rent juridiske!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Men som 3 part er det naturligvis svært 100% at klarlægge baggrunden.

Der er ikke tale om produkter for millioner af kroner, og jeg betvivler lidt at de vil kaste penge efter advokater osv.

Hvordan er jeg stillet hvis jeg afviser at samarbejde yderligere. De har vel ikke krav på at få oplysninger. Dvs de skal politi anmelde mig for at komme videre eller?

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)