Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fleksible shopløsninger søges, men kan ikke findes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er godt og grundigt forvirret over mulighederne. Der tilbydes en langt række standard shops, som alle har forskellige muligheder, men alligevel ikke rigtigt det som jeg søger. Og på det niveau jeg er på, ville det være helt overkill at kode egen shop. Så nu prøver jeg at beskrive behovet "med mine egne ord"

Jeg skal sætte en shop op til salg af en bog. Jeg vil gerne have det som en almindelig hjemmeside med en udførlig beskrivelse af bogen, præsentation af forfatter og uddrag af bogen i PDF, tilmeling til nyhedsbrev, evt blog osv osv. Ideen er, at der i menuen er et punkt, der hedder "køb bogen" og man derfra bliver ført direkte til registering af kundeoplysninger på automatiseret side i samme design og så videre til et betalingsmodul. Altså en vare til en pris, inkl. forsendelse.

Det synes jeg ikke at jeg kan få i nogen af de normale shops. Enten er det en shop hele vejen igennem, med kategorier, billeder af varer osv, der hvor jeg gerne vil have en mere normal hjemmeside. Eller også er det kun et betalingsmodul. Ikke rigtigt noget midt imellem.

Jeg kan jo sagtens sætte det op i et normalt webhotel og knytte et betalingsmodul til. Der hvor jeg ser problemer er trinnet midt imellem, kundeoplysningerne. Jeg har ingen kodeerfaring og har brug for de muligheder, som en normal shop giver for sikker sending af kundeoplysninger, knytte ordrenummer sammen med betaling, kundedatabase, genkendelse af tidligere kunder, tilmelding til nyhedsbrev osv.

Kan jeg knytte et normalt side sammen med en webshop, hvor jeg så alene bruger kunderegistrerings- og betalingsdelen? Eller kan det lade sig gøre at oploade alm. HTML til "shophoteller" udenom deres shopsystemer? Man skal gå direkte fra menupunktet "køb bogen" til kunderegisteringen, altså skal shopdelen vide hvad det handler om, når den modtager HTML-kaldet.

Giver det mening? Hvis ja, hvad er løsningen?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det du efterspørger er sikkert dyrere end de standardløsninger du har kigget på. Omend der er tale om få sider er behovet for specialtilretning stort. Typisk er det tilretninger der koster og ikke antallet af sider. Prøv evt at kigge efter hostede CMS løsninger med tilknytte shopløsning. Jeg ville forvente disse kan det du vil.

/Jesper

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan jeg simpelhen ikke forstå skulle være nødvendigt. Jeg nægter ;)

Nå, men nu er jeg måske rykket lidt nærmere på en løsning. Jeg har opdaget, at Scannets webshop kører med helt simple HTML kald og de kan jo bare lægges ind som links på en alm HTML side. Så er spørsmålet kun at designe kunderegisteringssiden, så den ligger så tæt op af min egne hovedsider.

Jeg har lavet en hurtig mock up som viser hvordan det funger (og nej, det er ikke det, der er det geniale design jeg bare må bibeholde og ja, siden sutter i IE6)

http://putin08.com/MyWebsite/index.html

Klik på enten menupunktet køb bogen eller linket ved siden af bogen.

Så er det bare et spørgmål om jeg kan lægge ren HTML sider ind i en webshop. Og om der skulle være andre ting, der kunne blive et problem.



Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm. Ingen kommentarer? Jeg er specielt interesseret i om jeg kan lægge rene HTML sider ind i en webshop som scannets.

Jeg har fusket lidt videre og er kommet frem til to løsninger, som ville opfylde mit behov 100%.

1) Hvis man kan fjerne sidebaren i på denne side: scannet kurv, så ville jeg kunne designe siden, så den svarede 99% til min egen.

2) Hvis jeg kan tage selve indkøbskurven og indlægge den på min egen side (bruger CSS), ville den også være hjemme, endda 100%.

Det er nok kun 1) der er realistisk, selv om 2) ville være optimalt.

Nogen kommentar til om scannets webshop giver en eller begge muligheder?


Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Melisen,

Sidder lidt med samme problematik, men jeg regner med at der for mit vedkommende bliver tale om 2 sites: En "hjemmeside site" og en decideret webshop (selvom den i første omgang kun vil have et produkt).

Men jeg vil følge spændt med i denne tråd..........og tror egentligt der er mange der har samme problematik - vil gerne præsentere forskellige produkter (med vejledninger, billeder, beskrivelser etc.) - og som en sideeffekt kan man så evt. købe dem eller blive henvist til en fysisk forretning....... 

Martin
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-12-2006 14:01:51
Forfatter:Melisen
Giver det mening? Hvis ja, hvad er løsningen?


Hvad er din tidshorisont?

Jeg har et PHP-script der kommer til at kunne det du efterspørger.

Pt. er der dog et par væsentlige mangler:

1. Scriptet skal oversættet til dansk. (Var det noget du kunne hjælpe med? I så fald kan du få scriptet GRATIS.)
2. Der skal laves et modul til en betalingsgateway i Danmark. (Hvilken kunne du tænke dig?)

Skriv en mail til mig hvis det har interesse.
Så kan vi starte med, at du kigger på en demo først i det nye år. Derefter kan du beslutte dig for, om det er noget der er værd at arbejde videre med.
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-12-2006 14:17:34 Forfatter: Melisen Hmm. Ingen kommentarer? Jeg er specielt interesseret i om jeg kan lægge rene HTML sider ind i en webshop som scannets.

Jeg har fusket lidt videre og er kommet frem til to løsninger, som ville opfylde mit behov 100%.

1) Hvis man kan fjerne sidebaren i på denne side: scannet kurv, så ville jeg kunne designe siden, så den svarede 99% til min egen.

2) Hvis jeg kan tage selve indkøbskurven og indlægge den på min egen side (bruger CSS), ville den også være hjemme, endda 100%.

Det er nok kun 1) der er realistisk, selv om 2) ville være optimalt.

Nogen kommentar til om scannets webshop giver en eller begge muligheder?



 

Hvorfor ringer du ike bare til scannet og spørger??

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ender det jo nok også med. Men jeg håber på at der er nogen andre her, der har haft samme problem og fundet en løsning, så jeg ikke behøver at opfinde endnu en dyb tallerken, som måske ikke er så optimal, som den kunne være...
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)