Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

§ 59 - lukning af ApS

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Allerførst lad mig slå fast jeg har ikke anbefalet at bruge §59, blot svaret på trådsparters direkte spørgsmål, og ikke undladt at skrive at jeg ikke er jurist, og dermed antyde at mit svar med hensyn til ansvar måske bør vendes hos en jurist.

Du må præcisere lidt tydeligere hvad det er du er uenig med mig i? Såfremt du ønsker et svar.

Ha e super dag

Anders Mikkelsen

Nr1

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hej Anders..er ikke uenig..tror bare ikke at disse "typehusfirmaer "er så "dumme" at lukke et selskab efter

§59.

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlæggene....Jeg er dog ikke blevet så meget klogere. Kan jo også se at Advokat-Jacob (Tøjner) på alle måder fraråder §59. - Men personligt kan jeg ikke se problemet, hvis man er sikker på man har betalt al gæld.....og som jeg forstår, også ud af denne tråd, så er det jo gæld der er tale om man kan hænge på??

- Al anden skyldspørgsmål kan ikke overtages personligt, eller hva'? (Nå, jeg kommer jo nok ikke uden om at skulle ind omkring Jacob (Cool), men det er da pokkers at det koster måske 20-35.000 af egen lomme at skulle lukke sit ApS (Holding+datterselskab) i revisor og advokatudgifter..det virker helt fjollet...

[min egen løsning pt. er at datterselskabbet opløses via en §59, og jeg så efterfølgende 'kun' skal lukke Holdingselskabet ned med advokat og revisorbistand 'efter bogen' - alt andet lige må det jo næsten halvere mine udgifter...]

 

Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin..prøv at se den anden tråd, der lige er startet.

Erstatningsansvar slipper du næppe for ved en §59 lukning.

Så klog er du da blevet.*S*

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Det jeg hentydede til vedr. typehusfirmaer, var vedr. ansvar og ikke omkring lukning af selskaberne. De er alle gået konkurs på grund af krav fra bygherre vedr. byggesjusk. og der har jeg aldrig hørt om at indehaverne blev gjort ansvarlig. Det var en ret omfattende trafik i 80èrne og 90èrne at klare sig uden om krav fra tidligere bygherre ved at lade apsèt gå konkurs og fortsætte i et nyt. Der var ligefrem byggefirmaer der lave et nyt aps for hvert år og så brugte det samme binavn, således at nye bygherre ikke kunne se at det var et nyt selskab, medmindre de undersøgte CVR nummer mv.

Jeg tror ikke den trafik er særlig omfattende længere idet der er blevet strammet op omkring konkursrytteri mm.

Men jeg vil overlade det til Jacob at svare eksakt vedr. rådgivningsansvar mm.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Peter - Revisor:

..prøv at se den anden tråd, der lige er startet.

Blot for at andre kan se hvad der henvises til: http://www.amino.dk/forums/t/98407.aspx

...Jeg kan dog ikke se at det er korrekt...og i givet fald burde det jo på det pågældende tidspunkt og med tilbagevirkende kraft være en forsikring (men det vil jeg som sagt ikke turde binde an på)....

Martin
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan forstå at loven er blevet ændret til at der nu er tale om §216. - Er denne identisk med §59? Eller?

Martin
Fra Rødovre
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  Revision Sjælland Registreret Revisionsaktieselskab Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

JA - selskabslovens §216 anvendes nu i stedet fot den tidligere anpartsselskablov §59,

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)