Hej Bettina,
Jeg er ked af at høre, at redesignet har gjort ondt.
Efter at have kigget lidt rundt på sitet, har jeg følgende feedback - de vigtigste først:
1: Det virker lidt sløvt og tungt i røven med nogle halvlange svartider rundt omkring.
2: I indkøbskurven syner "gå til betaling" knappen ikke umiddelbart klikbar, da cursoren ikke ændrer sig til en finger og indikerer, at det er en knap.
3: Som andre har nævnt, synes jeg også at det bør vises, at noget er lagt i indkøbskurven og man surfer videre.
4: I selve indkøbskurven stjæler de 3 små, sorte knapper (+, - og slet) meget af min opmærksomhed, hvor alt burde være rettet mod "gå til betaling".
5: I første step af indkøbskurven ligger knappen nederst, til højre. ("gå til betaling"). I næste step, ligger den øverst til højre ("fortsæt til godkendelse") og jeg havde med udfyldelse af adresse, leveringsadresse samt valg af betalingstype og porto scrollet så langt ned, at den ikke længere var synlig.
6: Køb af returvarelabel i indkøbskurven er meget smart, men kan eventuelt virke afskrækkende på folk, der ikke ved super meget om nethandel. Måske tror de, at de skal købe sådan én for muligheden for at returnere en vare, hvilket kan afskrække dem helt fra et køb.
7: I dropdownen, hvor man vælger porto, burde du skrive prisen ud for hver variant.
8: På "godkendelsessteppet" i indkøbskurven skal man sætte et flueben i "Jeg accepterer vilkår", men der er ingen steder man kan læse de vilkår. Det ville jeg aldrig selv sætte flueben i. Jeg aner jo ikke, hvad dine vilkår er.
9: Din betalingsside er slet ikke stylet og ser "fishy" ud. Du burde kunne designe den, så man kan se, at den hører sammen med din shop.
10: Hvis man ikke indtaster sine kortoplysninger korrekt, kommer man til en side, hvor der står: "Betaling IKKE genneført" og så er der en "tilbage"-knap, der ikke virker.
11: På produktsiden er produktbilledet ret stort. Jeg er nødt til at scrolle ned, for at se at der er flere billeder af produktet, hvortil jeg kan trykke på et og skal scrolle op igen for at se det i stor version.
12: Apropos scrolling, så får jeg nærmest et epileptisk anfald, hver gang jeg skal scrolle på sitet, på grund af de tynde, skråstriber der bliver brugt over det hele, der "blinker", når jeg scroller.
13: Jeg kan godt se, at det er et bevidst valg, at al tekst er i caps lock, men det gør det ret svært at læse. Især Times New Roman, i små størrelser i caps er ret hårdt for øjnene. Hvis jeg var dig, ville jeg måske vælge en font uden fødder, til brødteksterne, hvis du vil have det i caps lock.
14: Personligt synes jeg "gaveindpaknings"-dropdownen på produktsiderne er malplaceret lige dér, hvor jeg hellere ville fokusere på, at få kunden til at trykke på "læg i kurv" så hurtigt som muligt, i stedet for at tvinge dem til at tage stilling til, hvorvidt den dér tunika er en gave til nogen og i så fald, hvilket papir vedkommende måske ville kunne li' og om de nu ikke kunne spare de 5 kroner ved selv at pakke den ind, senere hen, men så skal de også huske at købe en ny rulle tape blahblah.
Hvis det var min shop, ville jeg helt klart spørge senere hen, om det var en gave og hvis ja, give dem mulighed for at vælge indpakningen. Men det er måske bare en smagssag.
15: Det sidste, handler bare om designet generelt. Jeg kan godt se, hvor du vil hen med det sort/hvide high fashion webshop-agtige, men jeg synes bare at der mangler noget... inspirerende .. og noget... personlighed.
De store, flotte, sort/hvide highfashion webshops har alle nogle twists, der gør dem "levende". Enten bruger de store billeder i toppen af kategorier, til at skabe stemning, eller de bruger grafiske elementer i interne bannere, bruger en speciel font til overskrifter der umiskendeligt er "deres", viser stemningsbilleder fra designeren under hvert produkt osv. osv.
Dit design er meget... sort, hvidt, skraveret, times new roman i caps, nogle produktbilleder, et par syregrønne knapper og et enkelt stemningsbillede på forsiden og dit logo i toppen. Sådan. Færdig. Det synes jeg er synd, især fordi du har så mange stemningsbilleder til rådighed og at de stramme, sort/hvide rammer faktisk giver dig ret meget råderum til at lave nogle ting, uden at det bliver rodet.
Efter min mening, var dit gamle design, måske bare fordi det var lidt mere rodet og varmt, mere indbydende til køb :-/
Anyway, er ked af at slutte på en negativ tone - men jeg håber at du kan bruge de mere konstruktive del af indlægget til noget - og så ønsker jeg dig selvfølgelig held og lykke og håber, at din ordretilgang stiger igen :-)