Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om internetbutik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Hvilke omkostninger er der ved at åbne en internet butik?

 

Må man godt have en internet butik ved siden af ens eget arbejde?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Udgifterne vil være:

 

Wbhotel, (fra 99kr./mdr med ssl)

Indløsningsaftale med pbs (1500kr./år for både nationale og internationle kort)

Betalingsgateway (149kr./mdr) .

 

Webhotel samt betalingsgateway betales som regel 1/2 år frem de fleste steder.

 

Også hvis det er fysiske varer, så skal der selvfølgelig også et varelager til :)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-12-2006 18:34:43 Forfatter:Cosinus
Hej!

Hvilke omkostninger er der ved at åbne en internet butik?


Må man godt have en internet butik ved siden af ens eget arbejde?


 

Der er ikke store omkostninger forbundet med det, du kan leje en standart shop, og en betalingsgateway for 500-700 kr. om måneden.. hvermindre du vil have produceret din egen

 

Ja du må gerne have en internet butik ved siden af dit arbejde, hverminder der står i din kontrakt at du ikke må arbejde for andre eller lave andet arbejde end det du gør hos firmaet.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-12-2006 18:42:25
Forfatter: STEENBECK
Udgifterne vil være:


Wbhotel, (fra 99kr./mdr med ssl)



Hvis man er helt på bar bund, vil de fleste nok vælge en løsning hvor de lejer en shop. Så bliver det i stedet for 99kr/mrd til et webhotel til 359kr/mrd for en Scannet Shop plus eventuelle tillægsmoduler.
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu håber jeg, at jeg svarer rigtigt, da jeg er ny her :)

 

Tak skal I have. Jeg er faktisk arbejdsløs og ved der findes nogle regler mht. dagpenge. Ikke fordi at jeg vil til at starte butik i morgen, men som arbejdsløs keder jeg mig gevaldigt og hvis AF alligevel sender mig i kedeligt arbejde, så vil jeg da gerne have noget udfordrende ved siden af.

 

Skal man ikke også momsregistreres? Hvornår/hvordan betaler man skat?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Så længe du omsætter for under 50.000 om året, behøver du ikke momsregisteres :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-12-2006 18:50:19
Forfatter: Cosinus
Skal man ikke også momsregistreres? Hvornår/hvordan betaler man skat?



Momsregistreringen har Christoffer svaret på. Angående skat, så tager du dine samlede indtægter minus dine samlede udgifter og skriver dem på din selvangivelse i feltet B-indkomst.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :


>>> Må man godt have en internet butik ved siden af ens eget arbejde? <<<



Ja, du må godt dobbeltjobbe, men ... jeg kontaktede selv min egen fagforening i forbindelse med etablering af webshop og der er meget kringlede regler på området.

HVIS du går hen og mister dit normale 8-16 job og derfor søger om understøttelse (idet du måske ikke kan leve af shoppen), er det ikke bare lige til. SÅ spørg om reglerne hos din fagforening inden du kaster dig ud i det. Jeg skal ikke selv komme med halve forklaringer her, idet jeg sikkert ikke vil kunne fortælle det 100% rigtigt. Det har noget med hovederhverv kontra bierhverv at gøre ... og x antal arbejdstimer inden for en given periode ...

 

Så et godt råd er: snak med din fagforening inden og forklar så præcist som muligt hvad du vil med dit projekt.

 

 

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man godt få et cvr nummer uden at være momsregistreret?

Kan godt være jeg spørger dumt, men vil også gerne starte en lille shop og har set på diverse webhoteller at man skal have et cvr nummer for at lave en betalingsgateway..

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-01-2007 11:47:10 Forfatter: Julianus

Kan man godt få et cvr nummer uden at være momsregistreret?



Kan godt være jeg spørger dumt, men vil også gerne starte en lille shop og har set på diverse webhoteller at man skal have et cvr nummer for at lave en betalingsgateway..







 



Det er korrekt at man skal drive virksomhed/være momsregistreret for at få bla en aftale med PBS. Og nej, du kan ikke få et CVR/momsnr. uden at være momsregistreret.

Ang. dagpenge. Så er det sådan at du skal være til rådighed for arbejdsmarkedet for at kunne modtage dagpenge. Såfemt at du kan påvise at du kan drive din virksomhed i fritiden, er det muligt at få dagpenge. Det bliver noget nemmere hvis i 2 i virksomheden. Da du så kan dokumentere at den anden part sørger for den daglige drift.



 



ang. spørgsmålet om skat. Så vil jeg anbefale at få en rådgiver fra told og skat på besøg.. Det er ganske gratis og en super hjælp. Et sådan møde kan aftales ved at ringe til din lokale statteafdeling(erhverv).

Håber det er brugbart..



/Charly



Side 1 ud af 1 (10 indlæg)