Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af apps til mobiltelefoner

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg håber at min indlæg er skrevet i den rigtige rubrik ellers må i gerne sige til hvis den skal være et andet sted. I øvrigt er dette min første indlæg.

Jeg er i gang med at færdigegøre min apps dvs. design, beskrivelse af funktionerne mv. som skal bruges til nyhedsundersøgelse samt patent. Dette skulle jeg gøre efter en samtale med mit lokale iværksætter kontor her i Randers.

Har selv lavet lidt research  og har fundet ud af at LG, HTC, SAMSUNG, NOKIA OG SONY ERICSSON bruger forskellige operativsystemer. Jeg skal have andre til at færdigudvikle det for mig da jeg ikke har forstand på programering Jeg vil gerne have at dette aps skal kunne bruges på mobiltelefoner på stor skærme a la Iphone, HTC mv. Mindst 3'' skærm.

Så mit spørgsmål er om man skal satse på et enkelt mobilmærke/operativ styresystem eller er der nogen firmaer der kan hjælpe mig med at udvikle til næsten alle styresystemer?????

Grunden til at jeg spørger er at min apps vil i første omgang vil kunne bruges i skandinavien og at bare 1% procent af det totale marked er cirka 100 millioner kroner værd.

Håber at der er nogen derude som kan hjælpe mig og give mig nogen svar.

Kom med svar, spørgsmål eller inputs hvis der er noget der virker uforståeligt

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke ekspert i mobil telefon programmering, men hvis det er ikke så kompliceret, så kan du programmere den i Java. Tror de fleste mobile telefoner understøtter en form for Java.

Hvis du skal interface direkt med telefonens andre funktioner, for eksempel GPS, SMS eller sådan noget, så skal man nok skrive det specielt for hvert brand.

Hvis Java ikke virker, så tror jeg at de fleste starter med at skrive noget til iPhone eller Android og hvis det går godt, så er det ikke svært at lave andre versioner til andre styre systemer.

/Marc

European Patent Attorney og Partner hos Guardian IPC.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg følger lige med i tråden, da jeg selv er på udkig.

 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der skal være interface direkte med telefonens andre funktioner feks GPS.

Har via mobildebat.dk fundet et dansk firma i København der kan lave applikationer til mange forskellige styresystemer hos de forskellige mobiltelefoner.

De hedder Springfeed Consultancy.

Fra København
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er fra Springfeed og vi laver lige præcis applikationer til de telefoner du nævner.

Hvad der giver mest mening at udvikle til først afhænger af målgruppe og funktionalitet. Men det er vigtigt før man begynder udviklingen at få lavet en plan for hvilke platforme der skal understøttes på sigt, hvordan de skal distribueres samt hvilken målgruppe der satses på.

Skriv eller ring gerne. Vi er altid interesseret i at snakke om hvordan I kan komme videre :)

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Jeg var inde og kigge på jeres hjemmeside igår og det ser interessant ud for en som mig der ikke har så meget erfaring med apps og udvikling.

Jeg har lavet en design samt beskrivelse af min apps men vil først have lavet en nyhedsundersøgelse for at se om jeg kan få patent på min apps mv. inden jeg kan går i gang med det endelige arbejde.

Du har ret at det vil være fordel at lave en plan for hvilke platforme der skal understøttes på. For mig er det nok iPhone og Android mobiltelefoner der vil have første prioritet pga. deres popularitet og udbredelse.

Når jeg har de ovenstående ting på plads vil jeg tillade mig at kontakte jer og se om vi kan finde ud af noget mht. udvikling.

Mvh. Elvis

Fra København
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være mere end velkommen. Ser frem til at høre mere om projektet!

Hvis du løbende har spørgsmål så ring endelig eller skriv.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan jeg hjælpe med at outsource udviklingen til mine it partnere i Indien til ca. 20$ i timen. Jeg ved de laver applikationer til både Iphone, Ipad og Android og regner med at de også udvikler til de øvrige større mærker. De har mere end 1000 ansatte og har experter indenfor alt IT og er bl.a. leverandør til Citibank, Daimler-Chrysler og Metro Railway.

Send mig en pm hvis dette tilbud er interessant for dig eller andre...

Med venlig hilsen

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr.A

Tak for dit tilbud som jeg synes lyder interessant og billigt. Men da dette er mit første apps og som skal bruges her i Skandinavien og da jeg selv ønsker at være med til udvikling, sådan at tingene bliver gjort som jeg vil have det, så ønsker jeg at det skal være et dansk firma. Og det har jeg også fundet, læs ovenstående indlæg.

Med venlig hilsen

Elvedin Turan

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)