Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge tøj fra ikke-EU til DK

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har noget tøj, jeg vil sælge til slutkunder i DK, over nettet. Tøjet bliver sendt direkte fra Indien og til slutkunden. Derfor vil jeg høre, hvilke problemer kunden kan løbe ind i ift. fortoldning, moms osv.

 

Jeg har mulighed for både at fakturere kunden fra Indien eller fra et dansk firma. Jeg ved ikke om det gør en forskel, ud over den moms jeg skal opkræve. Men hvordan skal fortoldningen klares, hvem bærer udgifterne osv.?

 

Er der en fast model for det her, som anvendes?

Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kaliebe

 

Jeg har drøftet dine ideer med min dejlige kone, der arbejder inden for spedition og transportbranchen.

Der er nogle enkelte ting du bør have med i dine overvejelser, først og fremmest skal SKAT bruge "varekoden" på hver enkelt forskellige stykke tekstil, for at kunne fastsætte afgifterne, hvilket jeg ikke mener er muligt for slutbruger.

Personligt ville jeg vælge at etablere en import virksomhed, hvor jeg fastsætter prisen på hver stykke beklædning ud fra bl.a. afgifter og moms på denne. Dette mener jeg er den simpeleste måde at oplyse prisen på.

om udgifterne til fragt er jo i sidste ende din beslutning, i sidste ende er det jo slutbruger det betaler under alle omstændigheder.

senariet kunne måske se sådan ud (ret firkantet sat op"

køb bluse 2 euro (15kr.)

fragt ???

Fortoldning ca. 150,- kr


moms

din avance (x2,65)????

din vejled udsalgspris inkl. moms osv. osv.

Du kan evt. finde mere på www.skat.dk

men der er selvfølgelig ikke noget til hindre for at få tekstilerne sendt direte fra i dit tilfælde Indien, men forsendelser af disse enkeltpakker vil beløbe sig i ret store forsendelses og fortoldningsomkostning, kontra større leveringer til dig. Hvorved din avance bliver ædt op af fragtomkostninger istedet for at ende som +''er på din bundlinie.

Jeg har selv tidligere importeret produkter fra Taiwan, det drejede sig om fiskegrej og disse produkter er jo heldigvis ikke særlig store. men det hele bundede lidt i nysgerrighed og forsøg. Jeg købte produkter for ca. 7000,- kr (og det er faktisk rigtige mange kroge og blink) og betalte pr. Remburs.

Da varerne stod hos mig stod disse mig i ca 12.000,- kr inkl varer, fragt, told osv. osv Fik dog heldigvis disse afsat til en webshop, så jeg ikke selv skulle bruge midler til markedsføring og alt det andet.

Men i hvertfald rigtigt meget held og lykke herfra.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)