Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til spørgsmål af opstart som vognmand

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har fået den gode ide at starte op som vognmand, problemet er bare jeg står i rki. Har det nogen stor betydning for mine drømme? Yderligere har jeg endnu et spørgsmål omkring leasing af varevognen , jeg har kigget godt rundt omkring hvilken varevogn det er jeg vil have, men er det stort og rode sig ud i , eller skal jeg købe en der har været brugt ?

 

Håber i kan hjælpe mig omkring disse spørgsmål, da jeg er helt grøn på dette område.

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke sikkert det er en god idé at være vogmand i disse tider, - men det er din drøm.

1. Du får meget meget svært ved at lease en vogn hvis du står i RKI

2. Du får meget meget svært ved at få et benzinkort hvis du står i RKI

3. Du skal have en række forsikringer, og her vil der være forsikringsselskaber der ikke vil forsikre dig.

Løsningen er måske at finde en vogmand der ikke har kørsel nok til en lønnet chauffør på en bil, han alligevel har stående på pladsen. Så kører du freelance for ham mod at betale udgifterne på vognen og hvad i ellers finder ud af.

På samme måde hjælper du nu til, for andre vognmænd i "din vognmands" netværk med at køre deres "sjatter".

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener også at du skal stille med 150.000 i værdi, for at erhverve en tilladelse af transport af gods.

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så længe det er en varevogn under 3500 kg skal der ikke stilles nogen sikkerhed, men jeg vil holde med jer i at det bliver svært med leasing og dieselkort når man står i rki, derudover skal du have kasko, ansvar og en godsforsikring regn med minimum 20000 kr om året for det.

Og jeg kan kun sige det er en svær brance, hvor priserne er trykket i bund.

Så overvej grundigt om du vil tage risikoen for at arbejde rigtig mange timer og få en løn der svarer nogenlunde til det en kassedame i supermarkedet får.

Mvh.

Martin

 

Fra København
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

Jeg har en kammerat der er godt i gang som selvstændig vognmand, han tjener altså rimelig gode penge i forhold til det du siger med kasse damen.

Derudover har jeg kigget rundt omkring på forskellige leasings aftaler, og fandt en god deal med leasing af bil samt billig forsikring og diesel kort. Så det eneste skridt er nu at komme ud af rki også giver jeg det en chance, man skal jo tage chancer engang i mellem for at komme videre.

 

Mange tak for jeres svar det var lærerigt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)