Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af kendtes navne i domæner

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål angåned brug af kendtes navne i domæner.

Må man fx bruge Kanye West's (amr. rapper) navn hvis man ønsker domænet www.dresslikekanyewest.com eller www.kanyeweststyle.com?

Så vidst jeg ved må man gerne bruge domænet kanyewest.com (hvis det var ledigt) men man skal være klar til at opgive domænet hvis Kanye West selv ønskede at bruge domænet. Er dette korrekt? og hvordan forholder det sig til domæner som kanyeweststyle.com hvor navnet blot indgår i domænet?

 

Et andet spørgmål går på om man må lave en side som den der findes på www.dresslikekanyewest.com. Altså en side som viser hvilket tøj Kanye West går i og hvor man kan købe det? gør det forskel om man har reklamer (adsense/amazon affiliate) på siden eller ej?

Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne forestille mig at Kanye West er et registreret varemærke, så de vil nok godt kunne sagsøge dig, hvis du laver f.eks. webshop med hans navn i domænet.

Spørgsmålet var fremme på et andet debatforum ang. tilbehør til Apple produkter og der mente de fleste, at Apple ville kunne sagsøge den pågældende shop for at bruge deres brand.

Det er vel en gråzone, da f.eks. www.kanyewestfan.dk nok ikke ville give anledning til problemer, men jeg tror dog de er lidt mere kritiske, hvis du tjener penge på hans navn.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg har tænkt mig at gøre er at vise hvilket tøj han (fx ham) har på. Ligesom man ser i alle pige-og modebladene. Altså et billede af ham og så et link til hvor man kan købe de forskellige beklædningsgenstande (eller noget der ligner).

Ville der være noget i vejen for at lave det?

Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

hylde:

Det jeg har tænkt mig at gøre er at vise hvilket tøj han (fx ham) har på. Ligesom man ser i alle pige-og modebladene. Altså et billede af ham og så et link til hvor man kan købe de forskellige beklædningsgenstande (eller noget der ligner).

Ville der være noget i vejen for at lave det?

Uden at kunne garantere for det juridiske vil jeg mene, at der ikke er noget problem i det. Din side er jo stadig en slags fanside (eller i det mindste en side, der giver ham publicity), så det kan de vel ikke hade på.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)