Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strestest af website/server

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par uger siden havde jeg et positivt problem med en af mine kunders hjemmesider.

Siden har normalt 2000-2500 besøg om ugen, men et billedgalleri med billeder fra et skybrud i Brande skabte besøgsstorm og på 4 timer blev der registreret 2700 besøg.

Desværre måtte jeg genstarte webservice på min server adskillige gange så der var nok en del som opgav at komme ind.

Jeg har nu fået lavet nogle optimeringer på både server og i mine scripts, og vil gerne teste om det har hjulpet.

Er der nogen der kan anbefale nogle effektive systemer til strestest af website og server?

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at der er et linux program som hedder siege. som kan det du søger.

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke lige adgang til en Linux maskine så ...

Har set der findes nogle online systemer, men de er halv peberet hvis man vil teste med over 100 samtidige besøgende.

Er der slet ikke nogen der har erfaring med sådanne test?

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kigge på JMeter det er ret simpelt at bruge og kan startes fra en enkelt maskine til at køre på en flok maskiner

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvordan du vil stressteste det, men jeg vil mener du skal se på de enkelte scripts og funktioner og finde ud af hvordan du kan optimerer dem. Det er sikkert nogle queries eller andre tunge opgaver der trækker serveren ned. Og de kan nemt testes med blot at bygge et nyt script der gøre funktionerne tilpas presset.

 

At stressteste hele siden generelt er alt for omfattende og nok for lidt givende i hvad det lyder som du har brug for. Desuden burde 2700 besøg på 4 timer være ingenting for en enkel server, du må gerne kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal måske lige nævnes at siden ligger på en VPS og ikke en dedikeret server, men det burde vel ikke gøre den store forskel?

Jeg har desværre ikke tid til at sætte mig ind i et system som Jmeter.

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Loadimpact.com kunne godt vise sig at være det, du efterspørger. Evt. kombineret med apache ab.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Apache's ab værktøj har mange muligheder, og kan jo også køres fra windows. Bare hent apache til Windows, så kan du læse lidt mere om hvordan ab fungerer.

på linux kan ab bruges sådan : 
ab -c 20 -t 200 http://www.example.com/ 

Hvor 20 er antal samtidige og 200 antal besøg totalt. Så får du en lille rapport med en beskrivelse af svartiderne

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har faktisk brugt den gratis version af loadimpact.com, men det er kun op til 50 samtidige brugere. 

Og jeg er nok lidt for nærig til at give 9$ om dagen for en basic konto

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

med ab er det vist mere computer og netværkskapacitet der afgør hvor mange samtidige brugere du kan simulere.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)