Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af penge mellem kontier.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

 

Mon der er nogen der har et svar på følgende?? 

 

Jeg har brug for at vide om der er/kan komme nogle problemer ud af at overfører penge mellem kontier.

Jeg har brug for at at have 30.000,00 Dkr på min konto i 14 dages tid, og pengene kan jeg låne af mine lillesøster. 

Men resikerer jeg at ryge ind i problemer med skat ect ved at få denne indbetaling og efter ca 14 dage at tilbagefører pengene igen?? Tænker om jeg kan resikerer at det bliver registreret som evt indkomst eller andet??

Jeg skal bruge pengene til en visa ansøgning og efter snak med det pågældende lands Ambasade er denne måde godkende, men dette spørgsmål har jeg ikke kunne finde ud af.. Så der er ikke noget fordækt i det, jeg vil bare gerne gøre det på den mest rigtige måde.

 

På forhånd for svaret.

MSB

MSB
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - det er helt ok.

Du må bare lave et lånebevis imellem dig/firmaet og din søster.

Der er nok nogle krav til mindsterenten på "lånebeviset", men eller er det jo "bare" et midlertidigt lån.

Check dog lige med din revisor, og der er bestemte formuleringer som bør anvendes.

 

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Det er muligt at lave et rentefrit familielån. Nu er det en meget kort periode og et "mindre" beløb men hvis det skal gøres helt rigtigt så gå ind på familieadvokaten og søg på "rentefri familielån" men det koster lidt penge at få formularen. Det kan være andre kender til gratis formularer...

 

 

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

 

Tak for svarene. Det lyder som en fin ide med rentefri familielån.. Det kigger jeg nærmere på.

MVH

MSB

MSB
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)