Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges til mit projekt (brand og babyting)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Fra  zodiacute Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm jeg er måske bare lidt blond nu :) men er lige nødt til at spørge:

Hvis jeg har fortalt at jeg har en ide til en figur (ingen af jer ved hvordan den figur ser ud), som jeg vil bruge til forskellige ting, så kan jeg ikke få den designbeskyttet, selvom ingen ved hvordan figuren ser ud og den derfor er ny?

Jeg er slet ikke med omkring din kommentar omkring patent. Jeg troede godt man kunne skrive hvad man ville bruge sin figur til, uden at fortælle hvad den er, og så stadig beskytte den :) Og det med ikke at tage patent, er fordi jeg ikke har en ny opfindelse for alle de varer jeg vil have produceret, jeg har bare et nyt motiv (som ingen har set endnu eller ved hvad er) - og der har jeg så fået skrevet at man ikke kan tage patent på en figur, men varemærke det/designbeskytte det - derfor vil jeg ikke tage patent :)

Undskyld min forvirring :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

CamSan:

Jeg ville selvfølgelig allerhelst kunne komme ud med alle mine ting, men jeg har også skrevet i tråden, at hvis det ikke kunne lade sig gøre, så ville jeg helst starte med en bamseproduktion :)

Altså det lyder ik som om, at du har indsigt i, hvilket salgsarbejde der ligger før et produkt ender i butikkerne... Ved at lancere en så bred vifte af produkter, som rammer så mange forskellige brancher, så vil du drukne i salgsarbejde!!!
Du ender op med at skulle have mange sælgere ansat for at dække lille DK... Og så ryger fidusen i sidste ende!

Så koncentrer dig om en ting, og byg så videre derfra. Det er gør det hele nemmere, og er en ting først en succes, så går salget meget nemmere af alle de andre produkter, som du introducere!

CamSan:

Jeg var ikke sikker på, hvad jeg ville have på det. Men det er nok rigtigt nok at det nærmere er varemærke og designbeskyttelse fremfor patent.

Jeg nægter at tro på, at du kan få patent på de nævnte produkter... Men du kan varemærkebeskytte dig mm ;D 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Fra  zodiacute Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde tænkt på evt. senere at snakke med forhandlere der forhandler alle disse produkter - der findes jo forhandlere kun med børneting i alle afskygninger (BabySam og Ønskebørn for eksempel) :)

Og jeg har også flere gange skrevet, at hvis ikke alle tingene lige kunne lade sig gøre, ville jeg rigtig gerne starte med en bamseproduktion :)

Og dejligt at høre, at jeg burde kunne varemærkebeskytte mit motiv :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvor god din ide er ville jeg som investor være meget nervøs ved særligt to ting:

1) Det lader ikke til du har erfaring i produktion, hvor og hvordan man får lavet sådan noget, hvilke lovkrav der er til materiale brug, hvordan man styrer og kvalitetssikrer produktionen etc. Alt i alt, det lyder som om du i alvorlig grad mangler en "produktionsleder" der har praktisk erfaring med den slags.

2) Det lader ikke til, at du helt har styr på, hvor ekstremt mange kræfter - og viden og erfaring - det koster, at sælge nye produkter som dit ind til forhandlere og kæder. Som investor vil jeg vide, at den slags kræver en enorm indsats - og hvis man ikke har erfaringen med det, så er der sttor risiko for at fejle. Så det lyder somom du også mangler en dygtig sælger, der har succesfuld erfaring med den type salg.  

Det er muligt du har helt styr på de to ting - men i så fald er det vigtigt at du knivskarpt kan forklare hvordan du løser de udfordringer. At sige som du gør ... at du bare lige vil producere nogle bamser, og 20 andre produkter, og så bare lige sælge dem ind ti de store kæder - det gør mig nervøs for at du ikke har inset opgavens omfang :)

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Den "prøve bamse" du har nu, hvor kommer den fra ? Har du selv produceret den eller hvordan ?

Hvilken investering snakker vi om, for at starte dit projekt op ?

Mvh Kim

Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Fra  zodiacute Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt at det lyder som om jeg tror at det kan startes op rigtig let. Det gør jeg selvfølgelig ikke. Jeg regner med at skulle lægge en masse kræfter i det og bruge det meste af min fritid på det og få det hele til at hænge sammen.

Men jeg kan også godt se, at jeg højst sandsynligt har været for ivrig med at komme i gang og det var for tidligt at skrive et oplæg her. Jeg undskylder, da det virker meget useriøst fra min side.

Jeg går i tænkeboksen og vender tilbage, når jeg har noget helt konkret at komme med i min efterspørgsel af en investor til mit projekt :)

MVH Camilla

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

Det lyder som en spændende ide, du har fået.
Mit råd til dig er at få lavet en gennemarbejdet plan for dit projekt - inkl. budgetter mv.
Prøv at starte med at sætte dig ned og tænke alle arbejdsprocesser igennem - sådan at du til sidst sidder med en decideret arbejdsplan og samtidig har samtlige omkostninger belyst.

- Find ud af hvad og hvordan du kan få beskyttet dit produkt (kontakt fx. en advokat). Få samtidig priser på det.
- Find ud af hvordan det kan produceres - og hvor. Indhent priser mv.
- Hvem er målgruppen? Hvordan fanger du dem? Hvad koster det?
- Find ud af hvordan det skal sælges - og hvor. Lav budget for det.
- Osv.

Generelt er det en super udfordring at lave af flere grunde. For det første er det naturligvis nødvendigt at have en fuldstændigt gennemarbejdet og realistisk forretningsplan med budgetter osv, for at en investor overhovedet vil overveje at røre ved projektet.
Men for det andet er det VERDENS BEDSTE læreproces for dig selv og dit projekt. Du kommer til at finde en hel masse hurdler på vejen, som du så kan løse på forhånd. Det giver et indgående kendskab til alle aspekter af dit projekt - og giver generelt et fantastisk afsæt til overhovedet at gå i gang med det.

Jeg laver selv børnetøj, og du er hjertelig velkommen til at kontakte mig hvis der er noget, jeg kan hjælpe med/rådgive om:-)

Get it done!
/Rikke

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige lidt hurtigt forklaring omkring forskel mellem varemærke/design/patent.

Et patent beskytter en koncept/teknik som kan udformes på forskellige måder, men hvor koncepten/tekniken er den samme hver gang. For eksempl hvis jeg har fundet på en nye kaffe kande hvor låget er hængslet på en smart måde, så kunne jeg søge patent på selve hængsel mekanismen og jeg vil have beskyttelse for alle kaffe kander hvor låget var hængslet som beskrevet i mit patent.

En design beskyttelse (tidliger mønster beskyttelse) beskytter formen af et produkt. For eksempel hvis jeg havde opfundet en flot kaffe kande, så kunne jeg tage design beskyttelse på selve udformningen. Design beskyttelse er dog ret begrænset til den bestemte udformning som er tegnet i design ansøgnignen.

En varemærke er typisk brugt til at beskytte et identitæt, for eksempel et navn eller slogan eller logo. Der findes også 3D varemærker som overlapper lidt med designs, men typisk vil man bruge et varemærke til at beskytte sit navn/logo.

I dit tilfælde har du ikke rigtig fortalt os noget om hvad dit motiv går ud på, så jeg er sikker på at du kan stadig opnå patent på det hvis det giver mening at gøre det. Jeg kender ikke din idé, men jeg tror at en design ansøgning vil være et problem da det lyder lidt som om at dit motiv kan udformes på mange forskellige måder.

Jeg vil dog anbefale at du gøre som Rikke siger i første omgang. Prøve at lave en forretningsplan og se hvordan det hele skal hænge sammen økonomisk. For at få hjælp til det, prøve at snakke med én af de forskellige rådgiver som hjælper med den slags, For eksempel http://www.erhverv.net. De kan hjælpe dig med at udarbejde en god foretningsplan. De kan også hjælpe dig mht beskyttelse.

Mvh,

Marc

European Patent Attorney og Partner hos Guardian IPC.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)