Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis CAD introduktionskursus

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Bækmarksbro
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du iværksætter, opfinder eller har du nogen ideer som du kunne tænke dig at få tegnet eller visualiseret. Så  grib chancen og kom i gang ganske gratis.  Introduktionskurset kan afholdes i en gratis prøveversion af Alibre Design Profesional, som kan hentes fra min hjemmeside www.nettocad.dk. Prøveversionen kører i 30 dage, så der er masser af tid til at afprøve.

Alibre Design er professionel parametrisk 3D CAD som kan købes til meget lave priser. Vi har selv brugt Alibre Design i 8 år i Amstrup Engineering. For 2 år siden blev vi forhandler af Alibre.

Alibre har for 3 uger siden lavet en ny hjemmeside, hvor Alibre designere kan vise deres design. www.alibrepowered.com

Er du interesseret i 2D CAD, kan vi afholde kurser i 2D CAD programmet GstarCAD, som i brug og funktionalitet svarer til AutoCAD. 

Jeg forventer at de første kurser vil bliver afholdt i slutningen af September eller først i oktober. Kurset vil typisk løbe over 2 lørdage. Fyraftens arrangementer kan også arrangeres. Er du interesseret, så send en mail til mail@a-engineering.dk med "CAD introduktionskursus" i emnefeltet.

Så vender jeg tilbage med yderligere information om kurser. Se for i øvriget hvad opfinderforeningen skriver om vores kurser. www.opfinderforeningen.dk  Se under aktiviteter.

Bent Løkke

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Det ser rigtig, rigtig godt ud!!!!

Jeg er i gang med et projekt hvor jeg skal have 3D CAD ind over og der ser det ud til, at det er det helt rigtige I har fat i Big Smile

Jeg har en baggrund med ProEngineer og SolidWorks; men begge programmer er økonomisk totalt owerkill i forhold til det, jeg skal bruge.

Har så overvejet Google Sketchup da jeg nu så dit flotte tilbud.

Kan du komme med nogle gode grunde til at jeg får en bedre deal ved at investere tid i at lære Alibre Design frem for Google Sketchup?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Bækmarksbro
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cristian

Jeg kender desværre ikke så meget til Google Sketchup. Til gengæld har jeg brugt både SolidWorks, Inventor med flere en hel del. Så vidt jeg ved er Google sketchup ikke parametrisk.

Med Alibre Design får du et professionel CAD program hvor det er meget enkelt at ændre på et design, oprette styklister og lave 2D tegninger som opdateres automatisk, når 3D modellen ændres. Skal du arbejde med tyndplade, indeholder Alibre et plademodul, som gør det let at udfolde plader og lave skære- og bukketegninger. Du kan læse meget mere om Alibre design på Alibres hjemmeside  www.alibre.com 

Endeligt har Alibre et selvstudieprogram, som gør det muligt at lære det hele selv. Det grundlæggende lærer man på introduktionskurset, og så er du faktisk godt i gang.

Med Venlig Hilsen

Bent

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, Bent.

Da mine behov er meget enkle ser det ud til at jeg snilt kan klare mig med PE udgaven,

Hvad er reglerne for at anvende denne version?

Må man ikke udvikle noget på den der kan sælges eller hvor er begrænsningerne med hvad man må bruge den til?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Bækmarksbro
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent.

Det er da Heeeeeelt vildt, det her.

For Søren da, hvor man får meget for pengene.

Jeg har nu prøvet at lave et par parts og assemblies og det spiller bare Yes

Holder du nogle af dine kurser på Sjælland  eller er det et rent jysk projekt?

Venlig hilsen,

Christian 

Fra Bækmarksbro
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det glæder mig at høre at du synes om Alibre. Det er ret almindelig, at jeg hører en udtalelse som din.

Til de priser har man jo ikke de store forventninger. Grunden tíl at det er billigt, er jo ikke at vi sælger dårlig software. Årsagen til at Alibre er billigt er, at de har valgt en helt anden strategi for markedsføring.

Men husk på, at det ikke kun er softwaren, som er billig. Jeg tror godt at jeg med god samvittighed kan sige, at Alibre har et af de allerbedste selvstudieprogrammer som findes på markedet. Men stadigvæk er det godt med et introduktionskursus, hvis man ikke har tegnet 3D parametrisk tidligere. Så er man hurtig i gang med at konstruere. 

Jeg afholder gerne kursus på sjælland. Jeg vil foreslå en fredag eftermiddag - aften og lørdag. Jeg skal have dækket omkostninger til kørsel og overnatning. Det er alt. Ofte kan man få gratis lokaler på et hotel eller lignende, hvis man spiser der.

Vi skal helst være minimum ti deltagere.

Mvh.

Bent Løkke

 

Fra Struer
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Det lyder jo interessant. Jeg er p.t. ved at hjælpe en med at finde det rigtige CAD-værktøj, da han er ved at starte op som selvstændig. Jeg har selv  arbejdet en del år med Solid Works, Inventor og Pro/E, men Alibre bør da også lige have en chance inden jeg hjælper ham med at bestemmer sig. Så der er da vist lige en trial der skal downloadesSmile

Mvh.

Thomas

Sportsstuff.dk - stort udvalg af badehætter

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

På overfladen ser Alibre PE ganske interessant ud - men hvor store er begrænsningerne iht at andre kan arbejde videre på mine tegninger, og jeg kan få dem tilbage igen.

Det virker som der er lave anskaffelsespriser på alibre pakkerne, men at man skal købe en masse ekstra for at få instruktioner, plugins hvor priserne ser ud til at escalere ganske kraftigt.

Jeg udvikler maskiner (jeg er selv idemand og min baggrund er kommerciel) og får fremstillet og tegnet af andre, men jeg har et stort behov for at tegne oplæg som så kan bearbejdes af andre, jeg skal også senere have studerende til at lave en del af tegningsarbejdet - kan filer flyttes frem og tilbage mellem Pro/Entreprise versionerne og PE versioner?

Fra Bækmarksbro
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Alibre PE (personal edition) er tiltænkt privatpersoner. Til forretningsbrug bør man købe Professional eller Expert.

Skal du have andre til at tegne for dig, vil jeg foreslå at du køber en licens til dem som skal tegne for dig. Selv om du får brug for at købe 2 - 3 licenser af Alibre Design Professional eller Expert er det jo stadigvæk meget billigt.

Man kan sagtens åbne tegninger i PE fra både Professional og Expert. Også sheet metal parts, men man kan ikke redigere dem. Aligevel er det en kæmpe fordel, da PE kan bruges som viewer og til udskrift.

Hvis man synes at det er for dyrt at investere i Professional eller Expert , kan man jo købe PE i første omgang, og så senere opgradere.

Men til glæde for alle, kan man få 30 dages gratis prøveperiode med Professional.

Mvh.

Bent

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)