Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning fra danmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man nu som virksomhedseher af et APS eller AS ønsker at flytte til udlandet grundet den høje danske beskatning kan dette så lade sig gøre lovligt.

 

Antag at man har et APS som drives fra DK med ansatte.

Nu flytter jeg til f.eks. Spanien, jeg bor i spanien MEN vil være i danmark 3 dage om ugen.

 

Er jeg nu skattepligtigt i spanien istedet for danmark ?

 

Har kigget lidt på http://www.tax.dk/pjecer/flytning.htm og kan se at man 99% sikkert stadig vil være skattepligtig i DK:

 

Findes der nogle huller hvorpå det kan laves lovligt, og man betaler en udenlands skat.

Det skal være 100% lovligt.

 

Jeg er rimelig sikker på det ikke kan lade sig gøre men lad mig høre hvis det kan.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår ikke spørgsmålet helt ... Du vil gerne flytte til udlandet, og slippe for dansk skat, men det lyder som om, at du fortsat gerne vil være tilknyttet Danmark, og have glæde af de goder som danske skatteydere financierer. Du må undskylde hvis jeg misforstår dine ønsker, men hvis din ambition er, at lade os andre betale for din deltagelse i vores velfærdssamfund, så synes jeg du skal finde på et bedre projekt :)
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror også umiddelbart det er en meget svært cocktail; at ville
flytte firmaet for at undgå den danske beskatning men samtidig have
fordelene.



Du mener måske noget andet med spørgsmålet, i så fald må du lige prøve at udpensle det én gang mere.


Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel :)

 

Hvis jeg nogensinde skal bo i udlandet bliver det maks sverige og s betaler jeg stadig dansk skat :)

 

Det er et spørgsmål jeg er blevet stillet, og derfor skal finde svar på :)

Setuppet er at selskabet skal blive i DK og betale skat i DK men ejerens løn skal beskattes i udlandet, han vil dog være i dk 3 dage om ugen.

 

Jeg har svært ved at se en lovlig måde, men kan det lade sig gøre

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ronnie,

Den bedste løsning for dig, for at slippe for dansk beskatning, vil nok være at starte et firma i det land, som du er bosat i, som så overtager ledelsen/ejerskabet af dit danske firma... Ved ikke helt hvordan det skal stykkes sammen, men det kan godt lade sig gøre.

 

Eller dit danske firma køber konsulentbestand af dit udenlandske firma, som så aflønner dig..? På den måde kan du overføre dit danske firma''s
overskud til udlandet.

Du bevæger dig på kanten af det lovlige, og jeg kan ikke anbefale dig at gøre det uden at du er 100% sikker på mulige konsekvenser.

<b> For ikke at smide mig selv i fandens forgård, kan jeg oplyse at jeg ikke selv er tilhænger af disse "firma-opsætninger" </b>

 

/PBL

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går ud fra det pga. en hård arbejdsuge at folk ikke læser min eindlæg før de svare :)

 

Jeg har personlig ingen interesse i et sådan setup, og tvivler på jeg nogensinde selv vil lave det.

 

Per jeg er udemærket bekendt med det du beskriver og jeg tvivler på at det er lovligt.

Som sagt det skal være en LOVLIG Måde.

 

Selskabet vil stadig ligge i DK og betale en forholdsvis stor skat, det er den personlige beskatning der ønskes at blve flyttet.

 

Og det er ikke mig der skal have dette setup :)

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, sådan kan det gå, når man ikke læser alle indlæggene...

En mulig løsning kan også være at det danske firma laver en afdeling (udvikling, administration el. lign.) i udlandet, hvor
i direktøren er tilknyttet. Så er opsætningen lovlig.

/PBL

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Også selvom direktøren er i DK 3 dagen om ugen f.eks. ?

 

Har du evt. nogle links eller noget ?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan ikke lade sig gøre:

 

1) Den dag hvor din fulde danske skattepligt ophører eller du ændrer hjemland udløses der dansk fraflytterbeskatning af anparterne. Også selvom selskabet stadig er registreret i DK.

 

2) Hvis arbejdet udføres i DK har Danmark beskatningsretten uanset om du er skattepligtig til DK eller ej. Eneste undtagelse er hvis selskabet ikke har fast driftssted i DK og arbejdet ikke strækker sig over 180 dage.

 

Du bliver skattepligtig begge steder og du skal derved have lempelse i Spanien for den skat du har betalt til Danmark. Dvs. den danske skat bliver endelig men du har påført dig ekstra besvær i form af at skulle lave selvangivelse til to lande. 

 

I stedet skulle du overveje at bruge de fordele der ligger i selskabsløsningen. Lad pengene ligge i selskaberne og hæv kun løn op til topskattegrænsen + udbytte op til grænsen (28%). Så er den danske skat ikke så høj alligevel. Herudover må man ikke glemme at der er noget der hedder sociale sikringsafgifter. De fleste udenlandske skattesystemer er opbygget med lave skatter men høje sociale afgifter.

 

Hvis man vil flytte til udlandet bør det enten være fordi man har konkrete planer om at bo der privat eller at drive virksomhed der. Ikke bare for at spare skat for det kommer nemt til at virke som en boomerang.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)