Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mail system?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

 

Jeg er lidt på bar bund.. Sikkert et meget nemt spørgsmål for nogle af jer, men jeg har bare ikke rigtig fået et svar til det, selvom jeg har spurgt et par bekendte...

 

Jeg vil gerne tilbyde besøgende på vores hjemmeside, at de kan oprette en mail adresse.

 

1. Hvilket program skal man bruge til det? Skal man selv til at programmere et mail-system, eller findes der færdige systemer, man kan købe/skaffe?

2. Hvor meget plads er rimeligt at tilbyde hver person der opretter en mail adresse?

3. Udover den plads de bruger i deres mailbox - Skal der tages hensyn til andre ting vedr. hosting, end pladsen?

 

Håber nogle kan hjælpe...

 

Mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :


1. Hvilket program skal man bruge til det? Skal man selv til at programmere et mail-system, eller findes der færdige systemer, man kan købe/skaffe?


 

Det vil nok være spild af tid og penge at udvikle ens eget mail-system, der kan jeg anbefale postfix eller qmail. Selve web-interfacet kommer lidt an på om du tænker i retning af en webhotel som webhoteller tilbyder, der kan du i hvertfald finde utrolig mange eller et mere tilpasset interface som gmail, ofir m.v. så skal du nok programmere lidt uden at vide om der ligger nogen til download, men det gør der sikkert, men så er de måske ikke helt tilpasset dit behov.

 

Men ellers programmering i ASP/PHP m.v. alt efter den person der skal lave det er mest til.

 

 





2. Hvor meget plads er rimeligt at tilbyde hver person der opretter en mail adresse?



 

Vil du lege med de store eller bare for sjov. gmail tilbyder jo 1 eller 2 GB, hotmail giver vist 150 MB (er ikke sikker på om disse tal er helt korrekt), men i hvert fald tilbyder de en stor mængde plads, der koster noget at drive, hvis man skulle være heldig at få bare 100 brugere.

 

Så hvis det er for sjov så en 5-20MB er jo fint for mange.

 

 





3. Udover den plads de bruger i deres mailbox - Skal der tages hensyn til andre ting vedr. hosting, end pladsen?




 

Hvis det er af mail, så logfiler fylder hurtig en del, system, backup m.v. alt efter hvor seriøst du vil lave det og hvor mange tusinde du vil smide efter det hver måned.

 

 



Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej William

Google tilbyder jo faktisk Google Apps for your Domain, herunder Gmail. Så kan du udskifte Google logoet med dit eget og ellers bruge alt deres geniale kode.

Du kan læse mere her: http://www.google.com/a/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg har for nogle år tilbage, lavet et web-interface til qmail der gør dette her for dig. Det virkede super godt, men da jeg flyttede lukkede jeg ned for det - da jeg ikke kunne hoste hjemme mere.

Det kræver at det er en qmail med mysql backend der er kørende, og så at der er en Apache med PHP4/5 installeret.

Hvis du er interesseret i det, så kan du sende mig en mail for mere information.
Det er nemt at integrer i et eksisterene site, jeg kan evt. stå for det også :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bacardil, Morten og Thomas,

 

Jeg havde faktisk glemt alt om denne tråd :-)

 

Tak for jeres indlæg..

 

Thomas det lyder rigtig interessant. Jeg skriver en PM til dig...

 

mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-01-2007 02:19:02 Forfatter:William Atak
Hej alle,


Jeg er lidt på bar bund.. Sikkert et meget nemt spørgsmål for nogle af jer, men jeg har bare ikke rigtig fået et svar til det, selvom jeg har spurgt et par bekendte...


Jeg vil gerne tilbyde besøgende på vores hjemmeside, at de kan oprette en mail adresse.


1. Hvilket program skal man bruge til det? Skal man selv til at programmere et mail-system, eller findes der færdige systemer, man kan købe/skaffe?

2. Hvor meget plads er rimeligt at tilbyde hver person der opretter en mail adresse?

3. Udover den plads de bruger i deres mailbox - Skal der tages hensyn til andre ting vedr. hosting, end pladsen?


Håber nogle kan hjælpe...


Mvh


Hej William, vi bruger selv mailenable, som er extrem enkel.
Se mere på www.mailenable.com

 

 

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
[/QUOTE]

Hej William, vi bruger selv mailenable, som er extrem enkel.
Se mere på www.mailenable.com



[/QUOTE]

 

Hej Michael,

 

Hvor bruger I det henne? Kan jeg evt. prøve det hvor I har det oppe?

 

mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-01-2007 22:06:15 Forfatter: William Atak

[/QUOTE]



Hej William, vi bruger selv mailenable, som er extrem enkel.
Se mere på www.mailenable.com









[/QUOTE]






Hej Michael,






Hvor bruger I det henne? Kan jeg evt. prøve det hvor I har det oppe?






mvh







 



Du kan se brugerdelen på www.verndal.dk men du kan ikke prøve en test nu, da jeg i så fald først skal ha' lavet en mail konto til dig (sker fra mit kontor) men jeg vil gerne lave en konto til dig imorgen.



 



Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se brugerdelen på www.verndal.dk men du kan ikke prøve en test nu, da jeg i så fald først skal ha'' lavet en mail konto til dig (sker fra mit kontor) men jeg vil gerne lave en konto til dig imorgen.



 

Jamen... hmm... tillader systemet ikke, at de besøgende SELV kan oprette mails? Jeg vil gerne have et system, så besøgende som på ofir mail, hotmail går ind, udfylder et skema, skriver den ønskede mailadresse foran mit domæne og vupti.. de har deres mail adresse hvor endelsen er mit domæne...

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)