Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at få lavet følgende site?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu nærmer vi os, når du siger det tager tid da den skal "lære" alle de sites jeg vil have med at kende, hvor lang tid snakker vi så om. Det er jo ikke morsomt hvis den kun kan nå at opdatere sitet en gang hver 14 dag. Så er det jo forældet oplysninger der ligger.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars T. Andreasen:

Nu nærmer vi os, når du siger det tager tid da den skal "lære" alle de sites jeg vil have med at kende, hvor lang tid snakker vi så om. Det er jo ikke morsomt hvis den kun kan nå at opdatere sitet en gang hver 14 dag. Så er det jo forældet oplysninger der ligger.

Når først den har "lært" et site så kan den køre dem hurtigt igennem derefter. Men hvis det skal laves i hånden af en dygtig programmør så kommer det an på hvordan "donor" sitet er bygget op. Så alt fra et par timer til en dag pr site.

 

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man så har 20 shops, kan den så tage flere shops af gangen eller kun 1?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars T. Andreasen:
Nu nærmer vi os, når du siger det tager tid da den skal "lære" alle de sites jeg vil have med at kende, hvor lang tid snakker vi så om.

Rent teknisk er det ikke scriptet/programmet, der skal lærer noget, men programmøren. Programmøren skal gennemskue sidens opbygning, så han kan lave en løsning der placerer tekst, billeder og pris de rigtige steder.

Selve det at køre siden igennem kan gøres på under en time, men det er nok en god idé at indlægge en forsinkelse for ikke at genere ejeren/serveren for meget.

Jeg er selv lige blevet færdig med to lignende scripts i sidste uge, hvilket tog 8 timer for de to til sammen (én for hver af de to shops jeg ønskede at kopiere).

Scriptet gør følgende:
- Tager en kopi af overskrift, tekst, pris, billede og url og gemmer i databasen.
- Hvis siden allerede findes i databasen opdater den kun prisen (da jeg manuelt kan have valgt at ændre titel og tekst).
- Hvis siden ikke længere findes på url'en, bliver et felt kaldet 'inaktiv' markeret med et 1-tal i stedet for et 0, så jeg ved at dette produkt ikke længere skal vises overfor mine besøgende.

Hvis du vil have lidt hjælp til projektet, skal du være velkommen til at sende dine kravspecifikationer, så kan jeg højest sandsynligt bidrage med struktur og forklaring af funktionerne. 

Lars T. Andreasen:
Hvis man så har 20 shops, kan den så tage flere shops af gangen eller kun 1?

Så kunne du evt. skiftes til at tage én side fra hver, for at mindske belastningen på shoppens server. Ellers er der intet i vejen for at have 20 eksemplarer af scriptet kørende samtidig (selvom fordelen ville være meget begrænset).

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars T. Andreasen:

Hvis man så har 20 shops, kan den så tage flere shops af gangen eller kun 1?

Tommy kom med et rigtigt godt svar.

Det man kan gøre er at programmet kan køre flere "ad gangen". Det kommer også an på hvad det laves i.

Hvis jeg f.eks skulle lave det i .NET så kan man sætte et program til at køre sig selv flere gange (tråede programmer) således at det kan tage flere site på samme tid.

Og ideen er vel at det skal kunne køre automatisk :)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels - netopcom.dk:

Lars T. Andreasen:

Vil det sige den skal ind på alle produkter under et mærke eller er det nok at den kommer ind under mærket og kan se produktet findes i f.eks. 4 farver?

Det der skal laves (hvis ikke butikkerne selv skal lægge varer ind - hvilket de ikke har tid til) er en webcrawler som skal crawle de andre sider. Ud fra det indhold du får skal du gemme de nødvendige data som du kan bruge i en søgning på din side.

Selve crawleren er nem at lave men den tager tid da den skal "lære" alle de sites du vil have med. 

 

 

Det passer ikke rigtig, mange webshop har en export funktion til xml, hvor sådan sider som pricerunner kan hente deres infomation, så de ikke behøves at crawle, eller lægge noget ind manuelt.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men det er jo ikke sikkert at butikkerne vil sammelignes på priserne, så ville man jo ikke få deres priser med ind :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg gør næste det du eftersøger på parfume priser. Der er oprettet en database med alle parfumer. Hvis en webshop føre en parfume, kan man tilknytte den direkte url for hver parfume. Der er en parser-fil, som automatisk henter prisen, når den bliver kørt. Se eksempel Britney Spears: Curious, 30 ml.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin:
Det passer ikke rigtig, mange webshop har en export funktion til xml, hvor sådan sider som pricerunner kan hente deres infomation, så de ikke behøves at crawle, eller lægge noget ind manuelt.

Den havde jeg så ikke lige tænkt på :) Tak for info.

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Jeg sad faktisk i går og læste din tråd, hvor du havde den til salg igår. Men jeg går udfra at når du har oprettet databasen så skal du manuelt ind og tilknytte de forskelige sites?

Mvh

Lars

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)