Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af hardware og evt software

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står her med tanken om at lave mig en webshop der udelukkende vil handle med hardware, men også lidt software.

Jeg har forstand på webshop, og hvordan man styrer det. Men jeg er ret lost ved leverandør.

Jeg vil gerne have mig en leverandør der kan skaffe mig hardware og software, priserne skal helste være "billige" så jeg selv kan sælge dem "dyrere". Ved ikke helt om det foregår sådan, men give mig nogle hints.

Nogen der har en god idé til mig?

 

Med venlig hilsen,

anywayy :)

Geeked

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Slet ingen :O?

Geeked

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

At blive leverandør udelukkende af IT hardware, vil erfaringsmæssigt være en usædvanlig stor udfordring.
Det er ikke en udfordring, jeg vil anbefale nogen at gå ind i, med mindre de har en voldsom stor pose penge med til opstart og markedsføring.
Der skal en endog meget stor omsætningsvolume til, før man kan få et fornuftigt dækningsbidrag ud af det.

Der er masser af webshops, der sælger IT udstyr, og det kræver en masse virkeligt gode aftaler med distributører eventuelt både indenlandske og udenlandske.

Har du erfaringer med aftaler med distributører, producenter m.m. i relation til IT hardware? Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forsøgte mig også lidt i den branche for noget tid siden, men når man kan tjene en 20'er pr harddisk og måske 40,- pr laptop, så skal der altså en hel del over disken før der kommer brød på bordet! :-)

Du skal ha fat i nogle virkeligt gode aftaler med leverandører samt kunne få et stort volumen, men så er der da også muligheder! 

Held og lykke!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Som John skriver, så er det ikke en let branche at starte i - det kræver som regel en lang investeringshorisont. 

Så vidt jeg ved er der ikke mange webshops med hardware der køber varer ind til lager i dag, de har alle en aftale med en eller flere distributører om indhold til webshoppen. Når du kigger på shoppen, så ser du reelt tekster, billeder og lagertal fra distributøren - og når du bestiller varer så bliver de også håndteret og sendt fra distributøren ( i webshoppens navn). Du skal dog selv håndtere reklamationer m.m. overfor dine kunder.

Actebis, TechData og sikkert flere har den slags aftaler med deres forhandlere, en shop som Proshop virker også på den måde - det er påfaldende så tit lagertallet er ens på deres website og hos distributøren :-)

Håber det hjælper dig i din afklaring, hvis du har brug for oplysninger omkring kontakter o.lign. så sig endelig til, så sender jeg dem i en pb

Stor hilsen
/Brian 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)