Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man gøre når betalingen ikke kommer (fra USA)?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kørt reklamer på mit site fra en nyt amerikansk media company siden december sidste år. Jeg valgte at bruge dette firma da de var 100% målrettet mod min niche.

Sagen er nu den at jeg hidtil kun har modtaget betaling for december måned og mangler dermed alle betalinger for januar og frem til juni hvor jeg tog reklamerne af, da der stadig ikke var kommet nogen penge.

Vi snakker ca. 500 USD som de skylder - ikke en formue, men alligevel en slat for et lille foretagende som ikke tjener de store penge.

Jeg har rykket ejeren mange gange og konstant blevet mødt at undskyldninger og løfter om at pengene er på vej. Han siger de har haft problemer med at inddrage pengene fra deres kunder og først kan betale når de har modtaget det hele. Han påstår at det er standardbetingelser i branchen.
Annoncørerne har været store foretagender bl.a. Kawasaki og US Navy.

Spørgsmålet er nu hvad jeg kan gøre hvis pengene fortsat ikke dukker op?
Hvad har man at true med i min situation?

Jeg har kontaktet andre sites der også har kørt disse reklamer og de er i samme situation. Nogen foreslår vi går sammen om en advokat, mens andre har opgivet pengene.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt tager jeg aldrig annoncer uden forudbetaling og slet ikke fra firmaer jeg ikke kender.

Hvis de ikke vil betale forud, så anbefaler jeg dem at tegne deres annoncer direkte via Google Adwords, hvor jeg er sikret min betaling, selvom Google bestemt tager deres del af kagen.

Hvis ikke at din kunde gider betale, så tror jeg godt at du kan skyde en hvid pil efter de $500 - med mindre du altså kan finde et firma der vil rykke pengene for dig på en "no-cure - no-pay" basis. Hvis du skal i gang med en amerikansk advokat ell. lignende så er de $500 hurtigt brugt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Stat med at true dem med at de bliver sendt til inkasso og så se hvad der sker.  Betaler de ikke kan du sende dem til inkasso via et Credit Management Services firma f.eks www.intrum.dk

En amden mulighed er at du kontakter den danske ambassades handel afd. og fr et godt råd fra dem om hvad du kan gøre.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender noget til det amerikanske "Small claims court", som skulle være en nem og billig måde for forbrugere og virksomheder at inddrage mindre beløb (op til ca 3000 USD)?

Info her: http://answers.google.com/answers/threadview/id/104215.html

Det kunne være en vej at gå eller i hvert fald at true med.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Feodor Nielsen:

Er der nogen der kender noget til det amerikanske "Small claims court", som skulle være en nem og billig måde for forbrugere og virksomheder at inddrage mindre beløb (op til ca 3000 USD)?

Info her: http://answers.google.com/answers/threadview/id/104215.html

Det kunne være en vej at gå eller i hvert fald at true med.

Hvis du ønsker at gøre brug af det, så skal du regne med at du skal en tur til USA for at komme i retten, da du skal være til stede i retten. Smile

Det kan være et rent helvede, det går SÅÅ langsomt, og du kan risikere at du skal være til stede i domhuset flere dage i streg, før din sag bliver bragt op, hvis der er nogle sager der trækker ud.

Så jeg tror bestemt, du skal holde det ved truslerne, da det bliver dyrt at gøre det og slet ikke kan betale sig for 500 dollars.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)