Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig bierhverv

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har en idé til et erhverv, men tør ikke springe ud i set 100 %. Jeg har et job, som jeg er meget glad for og som jeg kan have vedsiden af mit erhverv. Når min idé så virker, vil jeg stille og roligt vende om på mit arbejdsliv.

 

Men hvornår skal jeg momsregistreres? Er der en årsindtægt jeg må have, inden jeg skal registreres? Hvordan med forsikring og AM? Det betaler min arbejdsgiver jo stadigvæk...

 

Håber i har nogle svar.

 

Hilsen

Jan

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jmat:

Hejsa,

Jeg har en idé til et erhverv, men tør ikke springe ud i set 100 %. Jeg har et job, som jeg er meget glad for og som jeg kan have vedsiden af mit erhverv. Når min idé så virker, vil jeg stille og roligt vende om på mit arbejdsliv.

 

Men hvornår skal jeg momsregistreres? Er der en årsindtægt jeg må have, inden jeg skal registreres? Hvordan med forsikring og AM? Det betaler min arbejdsgiver jo stadigvæk...

 

Håber i har nogle svar.

 

Hilsen

Jan

Hej Jan

Du må omsætte for indtil kr. 50.000 på en 12 måneders periode før end, der kræves en momsregistrering og CVR-nr..

Det er dog altid en overvejelse om, hvorvidt man skal lade sig momsregistrere med det samme, især hvis det er forbindelse med en del indkøb, hvor det kan være en fordel at få momsen refunderet.

 

M.h.t. forsikring er dette meget afhængig af, hvad du skal beskæftige dig med, idet der er nogle brancher, hvor det vil være tilrådeligt at tegne forsikringer for netop denne branche. Ellers bør du under alle omstændigheder tegne en standard erhvervsforsikring, idet din virksomhed ikke vil være dække af den, som du har gennem dit lønmodtagerarbejde.

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)