Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. opstart af webshop.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej, jeg har nogle spørgsmål vedr. opstart af webshop.

Først og fremmest vil jeg gerne starte en shop, hvor jeg aldrig selv er i kontakt med varerne rent fysisk. Altså skal leverandøren sende produktet direkte til kunden.
Jeg har læst en artikel, hvori der blev beskrevet at dette kunne lade sig gøre, og hvor leverandøren samtidig tog sig af alt hvad der hed reklamation osv. Men jeg kan desværre ikke finde denne artikel.

Så hvordan vil dette rent teknisk foregå?
Jeg har kigget mig lidt omkring og har set nogle guides på shopify.com. Det virker enkelt at gå til, men man skal her selv sende produktet til kunden efter ordren det er modtaget.
                            

  • -          Så findes der en funktion hvor leverandøren automatisk modtager besked om, at handlen er gået igennem eller hvordan fungere det?
  • -          Betaler jeg leverandøren for varerne først, eller bliver dette gjort når handlen er gennemført?
  • -          Hvordan kan jeg bedst komme i kontakt med leverandørerne, såfremt det ovenstående kan lade sige gøre?
  • -          Hvilke produkter vil umiddelbart være de bedste, at gå i gang med. Taget i betragtning af at jeg    ingen erfaring har med opstart af webshop, kun med mindre handel over nettet.
  • -          Hvor mange produkter bør som udgangspunkt være i shoppen?
  • -          Hvor stor skal startkapitalen være til sådan et projekt?

Det skal siges, at jeg ikke sigter efter en million omsætning og jeg har en kammerat der også vil være med i projektet, således jeg ikke står alene. Det er tiltænkt som en bi indtjening ved siden af handelshøjskolen, så det skal helst kunne fungere ved siden af studiet.

Håber i kan hjælpe mig med disse spørgsmål :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke rigtigt svare på dine spg.

Men kan sige dig, at det du leder efter, er noget der hedder "dropshipping", jeg håber det kan hjælpe dig lidt på vej! ;-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har pt et firma via dropshipping og du behøver ikke som udgangs punkt at have den store kenskab til dine vare.

 

Den måde jeg er kommet i kontakt med mine leverandøre, er at jeg har fundet mine ønskede produkter og derefter har jeg ringet til dem, det er dog ikke alle som ønsker at køre dropshipping, så det kan godt tage noget tid inden den rigtige aftale kommer i hus.

Betingelserne er noget i aftaler indbyrdes, så der er en del ting du skal hensyn til.

Ang start pris, kan det være fra 10000 og op af.

mvh

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som Tobias nævner hedder det dropshipping og det er super smart hvis man ikke har kapital til det store varelager. 

Først er det nok vigtigt at du finder en niche at sælge. Når du har fundet et produkt som er lige i skabet skal du på udkig efter en dropshipping leverandør og det er faktisk ikke så svært :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skanderborg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Der findes flere forskellige metoder i shopify til at give en ordre videre til en leverandør der dropshipper, lige fra webhooks, til at shopify kan sende en email med ordren videre.

Hvordan du betaler over for din leverandør afhænger af aftalen.. Nogle dropshipping aftaler, er afhængig af at du f.eks til en start bestiller x antal, eller for x beløb vare til lokal lager, så du er igang, imens andre er ok med at de bare samle op, og sende dig en faktura, når der skal betales.

Den bedste måde at komme i kontakt med en leverandør, er nok at have en rigtig god ide om hvordan du vil kører din shop, have en pæn god shop, og så ringe dem op.

Hvis du ikke ved hvad du vil sælge.. så find noget du syntes er sjovt, og gerne noget du ved noget om.

Du bør have så mange produkter som det giver mening.. fra 1 til mange tusind..

Kapital behovet kommer an på dine ambitioner.. du kan starte med de 29 dollar som Shopify koster i den mindste udgave, og så gå op til 100.000, hvis du vil have et helt unikt design, smarte funktioner, noget varelager osv osv. Men især når du lige er startet, og næsten ingen traffik får fra google osv.. så have nogle penge du kan bruge på adwords, facebook ads eller lign, så du får gang i butikken, og jord under neglene..

 

håber det var nogle fornuftige svar..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)