Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på hosting server

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

 

Nogen der kan fortælle mig forskellen på fx dedikeret server, virtual server og alle de andre servere? :)

På forhånd tak

Geeked

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

dedikeret server = en maskine som ikke er delt op til flere brugere på (med mindre du ønsker det)
virtuel server = en server som er delt op mellem flere.

 

det var et hurtigt svar på dit spørgsmål

 

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En virtuel server kører som "et program" på et underliggende system.

En Dedikeret server er en hardware boks med et operativsystem.

Du vil dog meget sjældent kunne mærke forskel på en Windows Server eller en Linux server sat op på en Virtuel server i forhold til en Dedikeret server.

Som hosting virksomhed er det nemt for os at skalerer systemerne, så en kunde der starter småt kan vokse uden at det betyder ny hardware.

Jeg ved ikke om det gav dig lidt mere indsigt?

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Så man skal købe en virtuel server hvis man ønsker at fx starte en hosting virksomhed? :)

Geeked

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj:
Så man skal købe en virtuel server hvis man ønsker at fx starte en hosting virksomhed? :)

Hej Nikolaj,

Det kommer an på hvordan du definere "hosting virksomhed". Hvad er det for ydelser du vil tilbyde?

I min forenklede definition køber du den virtuelle server hos en hosting-virksomhed der har et datacenter (eller har lejet sig ind i et), en række servere eller blades noget storage, firewalls, switche osv. Hosting-virksomheden sælger så virtuelle servere, exchangekonti, SQL-databaser eller andet til kunderne.

Giver det mening?

Stor hilsen
/Brian 

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænker på at jeg hoster andre folks sites. Altså de kør på min server, og betaler mig for det.

Geeked

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke helt sikker, men syntes jeg har hørt at der er nogle store krav, til netop sådan en type virksomhed.

Så syntes du skulle undersøge hvilke krav der er.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Hvis du med sites mener websites, så er svaret ja, du kan godt starte med at leje en virtuel server og så installere dit webhostingmiljø på den :-)

Stor hilsen
/Brian 

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Du er velkommen til at tage fat i mig. Vi kan lave en aftale, hvor du får dit eget system gennem os, og kan skallerer det op af. Det betyder at du først betaler, når du reelt har en kunde.

Vi kan så hjælpe dig med hosting, af både alm. webhoteller, betaling, abonnementstyring, og alt det tekniske. Du skal reelt bare "sælge" dine produkter.

Hvis du støder ind i kunder med mere "avanceret" behov, kan vi være med der også.

Så skal du ikke sætte dig ind i en masse teknik, og kigge på DNS servere opsætning og alt det, som mange falder på.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for nogle gode svar.

Har kontaktet dig Thomas :)

Geeked

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)