Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design og lovgivning (og javascript)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Så har jeg endnu en ny designide jeg skal have testet:

http://putin08.com/mywebsite/page8/page8.html

Det er kurv og kasselinkene, der skal ses nærmere på. Designet af hovedhjemmesiden og butiksdelen kommer selvfølgelig til at ligne hinanden og butiksdelen bliver minimal, så det kan være i et browservindue på en 1024*764 skærm.

-Giver funktionen fornemmelse af proffesionalitet (eller andre følelser)?
-Er den lovlig?
-Ved nogen om der er et sikkerhedsmæssige problemer med at bruge javascript til at vise sikre HTML-sider?


Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må indrømme jeg ikke helt rigtig forstår hvad det er jeg skal.

 

Jeg trykker på Køb vare og der kommer et "pop-up vindue" frem - i noget flash halløj ligner det. Dog kan jeg ikke købe noget der cookies ikke understøttes af min browser, det vil jeg nu mene den gør.

 

Jeg vil umiddelbart sige det giver folk en dårlig oplevelse at du fjerner deres kontrol over hvad der sker.

 

Ved en sikker betalingsside skal den lille hængelås komme frem hvor der indtastet dankort oplysninger. Ellers er den ikke "lovlig"

 

Ved ikke om det helt var svar nok, ellers må du jo lige uddybe lidt.

 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker. Det er den form for feedback jeg har brug for, selv om det tekniske åbenbart ikke virker overalt

Hvis nogen får samme problem som cygnet, så prøv om det virker med disse links:

http://www.natureandbody.dk/basket.asp?product=12&quantity=1&method=add
http://www.natureandbody.dk/payship.asp

og skriv hvilke browser I bruger.

Og ja, jeg kan se at hængelåsen ikke kommer med...hmm...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår bare slet ikke hvad det går ud på. eg er 110% lost. Hvor mange andre tror du oplever det samme?
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld min direktehed, men det ligner en halvgrim Scannet-shop som du har forsøgt at pynte med noget javascript ?
Designet er ikke noget jeg falder på halen over, men når jeg skal være ærligt så er der langt mellem de pæne scannet-løsninger.

Problemet med cookies som Kristian nævner, skyldes nok, at en normaltopsæt windowscomputer med sikkerhedniveau Mellem (eller høj) ikke vil accepterer cookies fra tredjeparts sider. Tror at dit forsøg på at køre noget javascript fra putin08.com som henter indhold fra den oprindeligeshop strider imod diverse sikkerhedsnormer. Det kunne jo nærmest ligne phishing :-) så det vil du nok ikke få held med...
"Hængelåsen" / bevis for korrekt ssl certifikat får du heller ikke når du laver frames løsninger og tilsyneladende tolkes din javascript lidt på samme måde.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Den side der linkes til er en helt tilfældig side, som ikke har med mig at gøre. Jeg bruger alene som eksempel. Som jeg skrev i min oprindelige post, så skal der ses bort fra designet af de to enkelte sider (som ikke har noget med den "rigtige" side at gøre), alene med designet af javascript-løsningen.

Men det lyder som om sikkerhedsaspektet er uoverstigelig, så jeg går nok i tænkebox igen.

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-01-2007 17:45:07
Forfatter: Mikkel deMib
Jeg forstår bare slet ikke hvad det går ud på. eg er 110% lost. Hvor mange andre tror du oplever det samme?


Det går ud på at teste om løsningen virker andre steder end i min browser (jeg har f.eks. ikke coockie-problemet). Netop derfor var det vigtigt for mig at få testet om hvordan forskellige personer (med forskellige computeropsætninger) oplever det.

Men indtil jeg har fået fået løst det andet problem (hænglåsen), så er det ligesom ligemeget, desværre.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-01-2007 17:54:50
Forfatter: Melisen

Dato: 08-01-2007 17:45:07
Forfatter: Mikkel deMib
Jeg forstår bare slet ikke hvad det går ud på. eg er 110% lost. Hvor mange andre tror du oplever det samme?



Det går ud på at teste om løsningen virker andre steder end i min browser (jeg har f.eks. ikke coockie-problemet). Netop derfor var det vigtigt for mig at få testet om hvordan forskellige personer (med forskellige computeropsætninger) oplever det.

Men indtil jeg har fået fået løst det andet problem (hænglåsen), så er det ligesom ligemeget, desværre.



Tror umiddelbart ikke at problemet ville være der, hvis det hele blev holdt på samme domæne. Hverken med hængelås eller cookies. Problemet er som nævnt at dit script opfører sig som frames - altså henter noget fra en side, og præsenterer det som værende tilhørende en anden side.

btw: tror ikke det er super smart at benytte et andet firmas shop som test, specielt ikke når du smider det ud i åbent forum. Tænk nu hvis vi begyndte at sende massere af testordre igennem eller endnu værre fik lavet noget lort i deres shopsystem... vi vidste jo ikke at det ikke var din egen shop som du testede...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok. Så er næste trin jo at teste det hele på et domæne og se om det ændrer opførslen.

Tak for den tekniske feedback :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)