Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem tror på den ide

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var et andet billede tidligere af et køleskab med en udvendig hane.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Der var et andet billede tidligere af et køleskab med en udvendig hane.

Indifferent med en hane? Er der så monteret en ko, så man få frisk mælk?

Ej det billed vil jeg se...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Web-siden.dk:

Lasse:

Man kan også lægge sit køleskab med lågen opad.

Derved er der ikke stort tab af kulde ved åbning af køleskabet.

Et køleskab i drift må ikke ligge nedWink

Så man man jo tænke lidt ud af (fryse)boksen.

Det er jo faktisk bare at lave køleskab med lågen monteret i toppen (et kumme-køleskab Wink

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Nicolaj Thomasen:

Der var et andet billede tidligere af et køleskab med en udvendig hane.

 

Indifferent med en hane? Er der så monteret en ko, så man få frisk mælk?

Ej det billed vil jeg se...

Øhh - en hane er et stykke fjerkræ - så det skal da være en høne og ikke en ko der skal monteres hvis man nu forventer at der kommer friske kyllinger - med mindre der er tale om en simpel tegnefejl, og man forventer at få friske æg  Wink

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Web-siden.dk:

Her Fashion Smile

Har set konceptet i forbindelse med espressomakiner (f.eks http://www.davidscoffee.dk/products/jura-piccolo-koeleskab)

Problemet med det er at mælken kommer til at ligge i slangen og bliver sur, hvis ikke man ofte renser den - og så bruger du dine sparede penge på varmt vand i stedet....

mvh

Jan

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:

Web-siden.dk:

Her Fashion Smile

 

Har set konceptet i forbindelse med espressomakiner (f.eks http://www.davidscoffee.dk/products/jura-piccolo-koeleskab)

Problemet med det er at mælken kommer til at ligge i slangen og bliver sur, hvis ikke man ofte renser den - og så bruger du dine sparede penge på varmt vand i stedet....

mvh

Jan

Hej jan

Hvis du nu tager princippet i en opvaskemaskine eller vaskemsskine så oplever du ikke at skyllevandet ligger og bliver surt, fordi at slangen er monteret højere end pumpen og skal times sådan at lukketiden på pumpen  sker 1-2 sec. før man tager kruset ud og da det sidste stykke rør skal være skråt stillet sådan det holder sig frit for stille stående væsker.  

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Web-siden.dk:

Hej jan

Hvis du nu tager princippet i en opvaskemaskine eller vaskemsskine så oplever du ikke at skyllevandet ligger og bliver surt, fordi at slangen er monteret højere end pumpen og skal times sådan at lukketiden på pumpen  sker 1-2 sec. før man tager kruset ud og da det sidste stykke rør skal være skråt stillet sådan det holder sig frit for stille stående væsker.

Nu har jeg ikke forsket i det, men jeg vil da mene at det af hygiejnemæssige årsager vi være nødvendigt at rense det. Når jeg har drukket et glas mælk stiller ikke bare galsset på hovedet i skabet igen. Jeg vælger at vaske resterne af mælk af inden da.

Så det er jo ikke udelukkende et spørgsmål om stående væsker, men om rester af væske i slanger/rør/ventiler osv.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:

Web-siden.dk:

Hej jan

Hvis du nu tager princippet i en opvaskemaskine eller vaskemsskine så oplever du ikke at skyllevandet ligger og bliver surt, fordi at slangen er monteret højere end pumpen og skal times sådan at lukketiden på pumpen  sker 1-2 sec. før man tager kruset ud og da det sidste stykke rør skal være skråt stillet sådan det holder sig frit for stille stående væsker.

 

Nu har jeg ikke forsket i det, men jeg vil da mene at det af hygiejnemæssige årsager vi være nødvendigt at rense det. Når jeg har drukket et glas mælk stiller ikke bare galsset på hovedet i skabet igen. Jeg vælger at vaske resterne af mælk af inden da.

Så det er jo ikke udelukkende et spørgsmål om stående væsker, men om rester af væske i slanger/rør/ventiler osv.

´

Hej Jan

Du sidder bare og påpeger de problemer der er iforhold til ideen ligesom alle de andre hvilket også er fint nok for folk  tænker ikke længere end, at ideen skal ikke blive til noget.

Du virker rimelig teknisk stærk, ville det så ikke være et skridt i den rigtige retning at du kom med en løsning på de problemer som du kan se opstå fremadrettet?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Web-siden.dk:

Technocowboy:

Web-siden.dk:

Hej jan

Hvis du nu tager princippet i en opvaskemaskine eller vaskemsskine så oplever du ikke at skyllevandet ligger og bliver surt, fordi at slangen er monteret højere end pumpen og skal times sådan at lukketiden på pumpen  sker 1-2 sec. før man tager kruset ud og da det sidste stykke rør skal være skråt stillet sådan det holder sig frit for stille stående væsker.

 

Nu har jeg ikke forsket i det, men jeg vil da mene at det af hygiejnemæssige årsager vi være nødvendigt at rense det. Når jeg har drukket et glas mælk stiller ikke bare galsset på hovedet i skabet igen. Jeg vælger at vaske resterne af mælk af inden da.

Så det er jo ikke udelukkende et spørgsmål om stående væsker, men om rester af væske i slanger/rør/ventiler osv.

´

 

Hej Jan

Du sidder bare og påpeger de problemer der er iforhold til ideen ligesom alle de andre hvilket også er fint nok for folk  tænker ikke længere end, at ideen skal ikke blive til noget.

Du virker rimelig teknisk stærk, ville det så ikke være et skridt i den rigtige retning at du kom med en løsning på de problemer som du kan se opstå fremadrettet?

Tak - Nu er det jo bedre at pååpege de problemstillinger der kan opstå, så du er forberedt, fremfor at du stå med dem når projektet er sat i gang. Jeg siger ikke at ideen ikke kan blive til noget. Og jeg siger ikke at der kun er problemer. Der er en række opgaver der skal løses.

Nu er jeg ikke ekspert i fødevarehygiejne, men een måde at løse problemet på kunne være at blæse 100 grader varmt vanddamp gennem røret for at rense mekanikken.

En anden ting vil være montering af den beholder væsken skal være i. Det skal for det første være nemt at skifte den. Her kan manmåske have en form for skruelåg siddende på en aksel der kan svinges ned så man kan skifte beholder uden at væsken løber ud. Problemet med sådanne bevægelige dele er - Hygiejnen.

Alternativet kunne være at hælde det ned i beholderen inde i skabet - men låget skal være hermetisk lukbart.

Uanset hvad, så bliver hygiejnen den svære del. Det er jo ikke så forfærdeligt længe siden der var nogle bakteriebomber af format i sygehusvæsenets isterningmaskiner - og caféernes for den sags skyld. Så der er ingen grund til at tro at det blvier nemmere når man skifter vand ud med mælk (eller øl eller hvad man nu kunne finde på)

Så derfor er det vigtigt at det hele kan demonteres nemt og enkelt, så det kan rengøres.

Det kan virke enkelt, men tro mig - mekanisk design kan koste kassen, og enorme mængder af tid, inden den perfekte løsning findes.

Men "Go for it". Det er da en fed idé. Der som nævnt "bare" en række opgaver der skal løses inden det bliver en succes.

mvh

Jan

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)