Jeg har i dag sendt en mail ud til mine kunder, hvor jeg har tilbudt rabat på mine produkter. Men jeg overvejer kraftigt, at sende en mail ud på torsdag med overskriften Sidste Chance"" og så gentage tilbuddet.
Er det smart eller hva?
Jeg sender sjældent nyhedsbreve ud, men efter jeg hørte Martin Thorborgs foredrag i Forum til Iværk & Vækst, så fik jeg lyst til at ændre stil af hensyn til udsendelse af nyhedsbreve.
Grunden til jeg vil gentage med at sende tilbuddet ud, det fordi mange måske sletter nyhedsmails om mandagen, da de lige er kommet på arbejde efter weekenden.
Jeg syntes personligt at det virker useriøst når jeg f.eks. har downloadet en light-version af en e-bog og et efterfølgende tilbud på email på at købe bogen til en speciel pris - når jeg så vel og mærke en uge efter får en email at nu er det sidste change for at få den til den specielle pris - for så en uge senere få en email med at nu er det altså allersidste change.
Så var det jo ikke sidste change sidste gang vel? .
Mine smagsløg siger drop det med sidste change. Hvis du endelig vil gøre det, så vent lidt længere tid og så send det samme tilbud du igen og begrund det med noget i stil med "Vi gentager succeen - der var så mange som benyttet sig af det forrige tilbud, så nu gør vi også DIG muligheden".
Vi har haft højest åbningsprocent på vores nyhedsbreve når vi udsender dem om onsdagen kort før frokost.
Men om konverteringen også er ligeså god ved jeg så ikke - det måler vi ikke.
Jeg har i dag sendt en mail ud til mine kunder, hvor jeg har tilbudt rabat på mine produkter. Men jeg overvejer kraftigt, at sende en mail ud på torsdag med overskriften Sidste Chance"" og så gentage tilbuddet.
Er det smart eller hva?
Jeg sender sjældent nyhedsbreve ud, men efter jeg hørte Martin Thorborgs foredrag i Forum til Iværk & Vækst, så fik jeg lyst til at ændre stil af hensyn til udsendelse af nyhedsbreve.
Mvh.
Mads
Hej Mads
Jeg sender altid nyhedsbreve ud 2 gange. med teksten "SIDSTE CHANCE I DAG", og det er der jeg får mest salg ud af det.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du sælger og om dine kunder er privat eller erhverv. Men hvis det er nogle faste erhvervskunder er muligheden også at du kan ringe til dem for at lave opfølgning på den mail du sendte. Hvis det er privatkunder er det dog nok en svær fremgangsmåde.