SKAL der være 14 dages fortrydelses ret på en billede webshop? Tænker bare når kunden har fået sit billede, så kan kunden vil bare snyde og sige det var ikke dette billede alligevel, også prinsippet beholde billedet og få pengene tilbage?
Det giver ingen mening i mine ører? Nogle der kender til det?
uanset om loven foreskriver det eller ej, tror jeg ikke det er noget du skal være bekymret for (altså at give de 14 dage). Det er muligt at der vil være enkelte brodne kar der vil snyde, men langt de fleste mennesker prøver ikke bevidst at svindle. Og hvis der endeligt skulle være et par stykker der ikke synes billedet er i ok kvalitet, er det jo fint at kunne give penge tilbage og bevare sit gode ry (og evt gode kunde).
Du behøver jo heller ikke at skrive det med kæmpe font på din forside at returmuligheden eksistere, det kan være en tryghed og fordel med visse produkter, men med billeder kender kunden jo sit køb ret godt inden de hiver dankortet frem, så det er ikke vigtigt for salget om man kan returnere eller ej.
(og hvis der endeligt er nogen du mistænker for at svindle, har du jo forskellige oplysninger på dem, der gør at du muligvis kan tjekke om de benytter dine billeder på hjemmesider o.lign, selv efter at have benyttet returretten)
Du kunne sende billedet med et vandmærke i, så de ikke kunne kopiere det. Når de har godkendt det, kan du sende det originale. Der behøves ikke være returret på bestillingsvarer, hvilket jeg vil mene, et billede er.