Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har din lave alder nogensinde været en ulempe?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:

Anders Hempel :

Rune Jensen:
Nej. Det er kun den ulempe man selv gør det til.

Det kan jeg ikke helt følge dig i?

Jeg vil gerne give dig ret i, at man kan spille utroligt meget på sin alder, og få en masse ud af det.
Thomas De Oliveira er f.eks. et glimrende eksempel på, at skabe et fantastisk personligt brand, hvor alder er en af de store faktorer. (Det tager jeg i øvrigt hatten af for).

Men jeg synes ikke, at man kan sætte det så sort hvidt op. Der vil altid være tidspunkter, hvor ens alder er en hindring, uanset hvor meget man gør for at bruge sin alder som noget positivtSmile

Jeg mener ikke det er en decideret ulempe. Kun hvis man vælger at tænke på det som værende en ulempe.

En lav alder kan besværliggøre nogle opgaver, såsom f.eks. at få en forretning op at stå hvis man er under 18 år., men det er godt nok en lille sten på vejen efter min mening.

Image i forbindelse med alder, er præcis hvad man gør det til. Det er kun en ulempe hvis man bøjer sig i græsset og mener at alderen er skyld i at man ikke bliver taget seriøst. BULLSHIT! Gør som Simon Mørch, Thomas De Oliveira, Christian Owens eller hundredvis af andre unge iværksættere, der formår at gør en lav alder til en fordel fremfor en ulempe.

Jeg oplever selv at et signal om seriøsitet ofte står stærkere hos unge iværksættere under 18 år, end hos så mange andre.



Det kan jeg kun give dig fuldstændig ret i.

Jeg tror måske bare jeg mistolkede dit indlæg lidt. Jeg vil dog stadig mene, at der ofte skal lidt mere til, for at overbevise f.eks. potentielle samarbejdspartnere om, at man  ved hvad man snakker om:)
Når man så gør det, og får vist folk hvad man dur til, så får folk tilgengæld utrolig meget respekt for en.
Så jeg kan følge dig et langt stykke hen af vejen mht. at det er hvad man gør det til, men der vil stadig altid være både fordele og ulember ved ens lave alder, efter min mening Smile 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er vi jo enige. Næsten... :)

For man skal, efter min erfaring, ikke nødvendigvis kæmpe hårdere for at overbevise potentielle partnere om ens evner, bare fordi man er yngre. And here's why: som "meget ung iværksætter" bliver man ofte undervurderet af de store kanoner eller bare ældre iværksættere, og der forventes ikke så meget af én. Med god grund. Men hvis man rent faktisk har styr på det man laver, og der kommer noget fornuftigt ud af ens mund, bliver folk som regel positivt overraskede og lytter med frisk opmærksomhed.

Det er en udfordring mange ældre iværksættere står overfor, som unge iværksættere ikke gør. Nemlig at der forventes langt mere af ældre iværksættere, og der derfor skal meget mere til at imponere. En ung iværksætter har ret let ved at imponere, fordi der intet forventes af en (eksempelvis) 15 årig teenager.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:

Så er vi jo enige. Næsten... :)

For man skal, efter min erfaring, ikke nødvendigvis kæmpe hårdere for at overbevise potentielle partnere om ens evner, bare fordi man er yngre. And here's why: som "meget ung iværksætter" bliver man ofte undervurderet af de store kanoner eller bare ældre iværksættere, og der forventes ikke så meget af én. Med god grund. Men hvis man rent faktisk har styr på det man laver, og der kommer noget fornuftigt ud af ens mund, bliver folk som regel positivt overraskede og lytter med frisk opmærksomhed.

Det er en udfordring mange ældre iværksættere står overfor, som unge iværksættere ikke gør. Nemlig at der forventes langt mere af ældre iværksættere, og der derfor skal meget mere til at imponere. En ung iværksætter har ret let ved at imponere, fordi der intet forventes af en (eksempelvis) 15 årig teenager.

Det er vi nemligBig Smile

Jeg ser dog blot et problem der, hvor du selv siger "der forventes ikke så meget af én". Det vil i mine øjne, i nogle tilfælde, være = at potentielle samarbejdspartnere og kunder, først skal overbevises om, at man har gode kompetencer, før man overhovedet kan komme på talefod med dem, hvor en ældre iværksætter til start vil blive taget mere seriøst.
Men at folk så bliver utroligt positivt overraskede, når de finder ud af hvad man kan, og at dette er en fordel, kan vi hurtigt blive enige om:)

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vær glad for, du ikke er hunkøn også ;)

Jeg oplever en gang i mellem det du beskriver, og synes generelt folk er meget skeptiske, når jeg fortæller, at jeg faktisk har mit eget firma. Det er der ikke mange andre kvinder på 23 år, som har. De er nærmest 'kan man det' forargede....

Og havde jeg haft en ung 'grønskolling' som bankrådgiver, havde jeg ikke fået kapital til at starte op.

Havde jeg været en midaldrende mand med lidt grå hår, havde det være en hel anden historie.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft eget firma ca. 6 måneder, lagde ud med en outlet butik, i det tilfælde faldt min alder til min fordel (21) da folk fandt det meget spændende og "modigt" af mig, (og min makker 22)

Vi blev faktisk vil jeg næsten sige båret en smule frem af det, og fik hjælp fra diverse kontakter vi fik skabt.

Men noget af det værste jeg oplever ved at være ung og hip, er at nogle mennesker er for konservative til at sætte sig udover det ydre, og se på de indre kvalifikationer. Men jeg må sige det er deres loss... Hvis man ikke hele tiden flytter sig bliver man sku trumlet over, og det er jeg sikker på vil ske for mange af de for konservative..

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også oplevet det at være ung som en hjælp til at gøre min virksomhed større. Jeg har som The-shop.dk blevet hjulpet, både af ældre og midaldrende som har set det som noget meget spændende, at hjælpe et par unge gutter med at styrke deres virksomhed. Især de helt ældre har  set mig og min makker som noget sjældent i forhold til hvad de ellers ser andre unge går og laver. 

Synes det er fedt at være ung iværksætter, og det giver et kick når folk bliver lidt overrasket over at man ikke er særlig gammel, og de derefter bliver lidt forbavset og alt det man har gang i. 

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:

"Har din lave alder nogensinde været en ulempe?"

Nej. Det er kun den ulempe man selv gør det til.

Hehe jaaa :)

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke oplevet at det har været en direkte ulempe,  men jeg har heller ikke oplevet det som en fordel. Da jeg startede som 18 årig og skulle ud med tilbud til mulige kunder troede de ofte, at det var en ansat der var blevet sendt Stick out tongue

Charlotte

 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Melina Jørgensen:

Så vær glad for, du ikke er hunkøn også ;)

Jeg oplever en gang i mellem det du beskriver, og synes generelt folk er meget skeptiske, når jeg fortæller, at jeg faktisk har mit eget firma. Det er der ikke mange andre kvinder på 23 år, som har. De er nærmest 'kan man det' forargede....

Og havde jeg haft en ung 'grønskolling' som bankrådgiver, havde jeg ikke fået kapital til at starte op.

Havde jeg været en midaldrende mand med lidt grå hår, havde det være en hel anden historie.

Jeg kan faktisk godt forestille mig at det er et endnu større problem som kvinde/pige - Selvom vi prøver at leve i en verden hvor mænd og kvinder er lige, er det desværre ikke altid det er tilfældet :/

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give dig ret i at det at være hunkøn, kan gøre folk skeptiske.
Især hvis man bevæger sig ind på typiske mandefag, såsom at lave hjemmesider.

Det virker lidt som om "tror blondinen virkelig at hun kan designe en hjemmeside og derefter programmere den? - Det det skal du da vist have hjælp til lille ven".

Jeg har dog ikke oplevet så skeptisme fra ældre mænd eller kvinder generelt, kun jævnaldrende fyre.

Forresten jeg er også fra Slagelse ;)


Melina Jørgensen:

Så vær glad for, du ikke er hunkøn også ;)

Jeg oplever en gang i mellem det du beskriver, og synes generelt folk er meget skeptiske, når jeg fortæller, at jeg faktisk har mit eget firma. Det er der ikke mange andre kvinder på 23 år, som har. De er nærmest 'kan man det' forargede....

Og havde jeg haft en ung 'grønskolling' som bankrådgiver, havde jeg ikke fået kapital til at starte op.

Havde jeg været en midaldrende mand med lidt grå hår, havde det være en hel anden historie.

 


Side 2 ud af 3 (21 indlæg)