Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sleeping eller aktiv partner søges til cleentechvirksomhed i drift

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop indtastet en annonce her på amino, men der går ca. 10 dage, før den bliver officiel, da den lige skal screenes af Amino-personalet.

Sagen er den at jeg ønsker at afhænde mine anparter i den virksomhed jeg har siddet i spidsen for i hele opstartsfasen det sidste år. Af personlige årsager stoppede jeg som adm. direktør i slutningen af august, og jeg ønsker nu rent bord ved at sælge anparterne også. Jeg har ganske enkelt behov for noget ro omkring mig.

Virksomheden er på mindre end et år blevet den førende udbyder af et populært cleentech produkt i Danmark og er en af de få, der rent faktisk HAR et godkendt og gennemtestet produkt. I modsætning til mange andre som er poppet op efter at lovgivningen gjorde det muligt at godkende produkterne for blot 15 måneder siden.

Jeg ejer 20 af de 125 anparter i det holdingselskab (aps), som er 100% ejer af driftselskabet og det er disse 20 anparter jeg nu vil afhænde. Mine partnere i virksomheden ønsker ikke at betale den pris jeg har udbudt dem til, så jeg må nu udbyde dem til 3.part.

Anparterne er IKKE pantsat eller behæftede med anden gæld. Dog ligger de positive tal og lader vente på sig, da de gennemførte handler først skal igennem en sagsbehandlingsfase i kommunerne.  Dette vil ske i løbet af de kommende fem måneder.

Jeg har personligt et ret stort beløb til gode, i form af ikke udbetalt løn, og dette er en af mine årsager til at ønske et salg nu. Jeg har trukket den personlige likviditet for længe, hvilket har sat sine spor i mig.

I selskabets dokumenter er der ikke krav om en aktiv medspiller, men der er bestemt mulighed for at sætte sit fingeraftryk på virksomheden, da en af de fire bestyrelsespladser følger med anparterne.

PT er der underskrevne ordrer for over 10 mio. kr, men da sagsbehandlingen i kommunerne kan tage op mod 5-6 måneder, er der blot monteret 10 anlæg på nuværende tidspunkt. Der sælges nu for ca. 1,6 mio om måneden og interessen er markant tiltagende.

Mit ønske om at stoppe samarbejdet med de øvrige partnere skyldes til dels den nuværende direktørs ønske om at drive virksomheden anderledes end jeg selv gjorde i opstartsfasen. Desuden det faktum at jeg har fået konstateret stress med forhøjet blodtryk til følge.

Mit problem i forbindelse med dette "udsalg", er at det kan være ganske svært at sælge noget, der er for godt til at være sandt. Jeg er helt klar over at jeg stort set smider guld på gaden, men mit helbred er trods alt mere værd for mig.

For uddybende spørgsmål - kontakt mig gerne privat og oplys her dit navn og tlf nummer, så vi kan få en snak.

Venligst kun henvendelser fra investorer, der kan håndtere en investering på op mod 250.000 kr (hvis jeg skal pålægges en konkurrenceklausul).

Med venlig hilsen - En udbrændt direktør
Lars

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)