Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af oplevelsespakker til rejseselskaber

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vi har samlet nogle meget spændende og unikke oplevelsespakker (nogen af dem inkludere også cruises og bustransport), som vi gerne vil sælge til de etablerede rejsebureauer, men hvordan kommer vi godt i gang? Skal vi søge efter en sælger - eller tager vi bare telefonen og ringer op? Andre som har erfaringer med dette er yderst velkomne til at komme med erfaringer. Smile

Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, det lyder til du kan staa inde for dine oplevelsespakker, saa efter min mening er det da bare at gribe knoglen og ringe til nogle af ansvarshaverne hos jeres potentielle kunder.

Stil spoergsmaal ind til hvordan pakkerne praecist skulle skrues sammen, for at den faar mest mulig vaerdi for rejseselskabet og for de vil tage dem med i deres sortiment.

Jeg er sikker paa de fleste chefer med ansvar for dette omraade vil give dig taletid og vaere flinke til at give kompetent og uvurderlig feedback.

De bedste hilsner
Christian

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :-)

Vi har gennem lang tid stået og vaklet lidt, om vi skulle henvende os til rejsebureauer og sælge vores pakker eller simpelthen lave vores eget bureau, så vi er stadigvæk i afklaringsfasen. Måske mangler vi lige "personen" at samarbejde med omkring dette, at sælge pakkerne til rejsebureauer, da selve det at lave sammensætningen og forhandlingen af priser her på rejsedestinationen er meget resoursekrævende og man kan jo kun være et sted af gangen, så muligvis er løsningen for os at alliere os med en person i DK, som kan gå ind i det.

Amino ser ud til at have flere indlæg fra folk, som på et eller andet tidspunkt har vist interesse for at lave eget rejseburau, så det kan jo være vi finder "personen" her - hvem ved..........

Mvh. Lolaty

 

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er blevet meget populært med oplevelsespakker de sidste år,  og bureauerne tjener gode på det.  Hvorfor ikke gøre det selv istedet for at hjælpe rejsebureaerne?  registrer firmaet, få en hjemmeside lavet og så bare igang med at kontakte nogle kunder.  

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars, tak for dit índlæg.

Firmaet er registreret, domænet er købt og hjemmesiden kan være oppe og køre i løbet af 5 til 10 dage, der er taget skridt til at komme under en paraply ang. rejsegarantifonden, så egentlig er der ikke rigtig noget der holder os tilbage fra at tage de første spæde skridt ud over selve salgsdelen. Her vil der være en stor forskel fra at sælge pakkerne til andre rejsebureauer end til at stå med salg til slutbrugeren.

 Det har været en meget lang process vi har været igennem og jeg vil garantere dig for, det er pivhamrende svært at komme som ny aktør på en destination og få presset priserne ned fx på hoteller, men det har også været meget lærerigt.

Det som holder os tilbage lige nu er det sidste men også det vigtigste: salget. Og vi opererer med meget begrænsede midler nu, så vi er nok mest tilbøjelige til at gå i partnerskab med en person der kan bidrage bredt til at udvide vores pakker evt. på andre destinationer, samt ikke mindst hjælpe med salg - men alternative ideer er meget velkomne....... Så vi håber flere vil komme med indput her i tråden.......

Vi har fået enkelte henvendelser angående partnerskab, hvilket vi virkelige er glade for, så vi håber vi er tæt på at finde "PERSONEN" som kan hjælpe med at tage projektet til det næste niveau.

Hilsen Lolaty

 

 

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lolaty,

Sad lige og læst tråden igennem og kom til at tænke over følgende:

  • I skal være en smule varsomme med at kontakte de helt store bureauer, da I kan risikere at de kopiere pakken. Medmindre det er noget unikt, som de ikke selv lige kan producere.
  • Jeg fornemmer, at I ikke selv er/bor i Danmark og derfor vil alliere jer med en herboende, som kan varetage salget. I den forbindelse skal I være opmærksom på at det kræver en del arbejde at stå for salg/marketing, producering og snakken i telefon med kunder. Ikke mindst i en startopfase.
  • Ovenstående er selvfølgelig afhængig af hvilke marked det er i (type rejser).
  • Jeg har tidligere haft stor succes med at lave et samarbejde med et etableret bureau, som har eksisterende kunder, system og administrativt personale til salget. Man kunne forestille sig at lave et fælles selskab, hvor rejserne bliver solgt i og I levere rejserne, destinationsinfo samt andre og de kommer med system, personale og lign. Men I skal være opmærksom på at fordelingen er efter typisk efter ressource og arbejdesfordeling.
  • Det kunne også være et mindre bureau, som har hjemmeside, system og personale, som I mangler.
  • Men i sidste ende har jeg brug for lidt mere info omkring jeres produkt og ikke mindst situation og ambitioner for at kunne assistere yderligere.
  • Jeg har en del erfaring på området og vil meget gerne hjælpe jer med lidt sparring. Skriv en besked til mig, hvis det har interesse.

 

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

En lille tanke som lige ramte mig.

Hvis i gerne vil være på destinationen så kunne "incomming" agent være en mulighed. I får kontrakter med div. hoteller, udflugter og andre relevante selskaber, hvorefter i kontakter de relevante turistbureauer og laver et samarbejde med dem omkring promovering af destinationen og konceptet til de danske rejsebureauer.

Dette vil også åbne muligheden for at lave aftaler med "resten" af verdenen.

Målsætning = Blive den fortrukne partner på den destination = bedre priser og muligheder.

Men igen det kommer an på jeres tanker og ambitioner.

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, mange tak for at dele dine tanker omkring vores projekt. Der er flere punkter, som vi vil gå lidt i tænketank over.

De pakker, som vi har kan ikke kopieres,  da vi har skriftelige eksclusiv kontrakter og en række specialtilladelser.

Vores ambition er at give de slutbrugerne nogle meget unikke oplevelser med tid til fordybelse. Vi vil selvfølgelig gerne have succes med vores projekt (hvem vil ikke gerne det) men det skal ske i et tempo, som ikke går ud over slutbrugerens oplevelse af turene.

Og jo, vi bor pt. halvdelen af året på destination - den anden halvdel i DK. Vi vil helst være på destination det meste af tiden, så vi kan sørge for at følge op på alle detajler.

Hilsen Lolaty

 

 

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, jeg sad lige og læst dit indlæg igen ( har været ind over det et par gange, for du har flere gode pointer ) og bed så lige fast i denne her:

Citat: Jeg har tidligere haft stor succes med at lave et samarbejde med et etableret bureau, som har eksisterende kunder, system og administrativt personale til salget.

Skal jeg forstå dig sådan, at du selv har erfaring indenfor rejsebranchen??

Mvh. Lolaty

 

 

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lolaty,

Jeg har tidligere været med til at starte et mindre flyselskab og er idag medejer af et rejsebureau, som jeg selv var med til at starte for 3 år tilbage. Så jeg vil sige at jeg har en del erfaring.

Som jeg nævnte tidliger så er I meget velkommen til at trække på min erfaring og jeg vil meget gerne hjælpe jer på vej i det omfang jeg kan.

Skriv endelig en PB til mig.

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)