Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er underentreprenør , men hovedentreprenør betaler ikke.. hjælp...hjælp..

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

sagen kort, er hyret ind som underentreprenør, og har fået murerentreprisen på 4 rækkehuse inkl. klinkearbejde.

 

sagen pt. er at de er færdig muret, og klinke/flisearbejdet, godt igang. 

imellemtiden hyret igennem dem til at udføre projekt for dem, med en læmur i randers, så pga mandskabsmangel til denne del, lejede jeg folk til at udføre dette projekt.dette er færdiggjort

 

nu er det kommet så langt at regningerne til dem for :

randers: skulle være betalt snart 2 mdr siden.

murværk rækkehuse: skulle være betalt snart 3 uger siden

1.badeværelse : skulle være betalt snart 14 dage siden.

INGEN BETALTE PT!!!!!har mange penge ude og stå. , og de er tæt på at lukke min livsdrøm af firmaet

 

så har pt. fjernet mine folk og alle materialer fra rækkehusene, indtil der kommer alt udestående ind.

og har sendt alle regninger til inkasso firma. 

 

det firma er hyret ind af et arkitekt firma(vundet entreprisen)  til at udføre alt i projekterne. dem har jeg informeret alt til, at vi er stoppet osv. og til hvert byggemøde lover disse (firmaet jeg er hyret indunder)at nu bliver jeg betalt osv... meeeen der sker aldrig noget.

 

og er nu af egne veje, hørt at disse har meget dårligt ry ude i byen , og har gjort dette før, ikke at betale osv. lukke ned og åbne igen... 

ville høre, om nogle kunne hjælpe med mine spgm:

 

- er der andet jeg kan gøre end at sende dem til inkasso?

- hvis nu de aftaler afdrag med dem, kan de så tvinge mig til at starte op igen(har ikke til hensigt at starte op igen, før alt er betalt)har også skrevet dette pr mail til firmaet og arkitektfirmaet at alt udestående skal betales inden påbegyndelse igen

- må de hyre andre til at overtage projektet med klinker/fliser, selvom der er en sag kørende?med inkasso osv.

 

håber meget en kan komme med gode råd, skal til byggemøde imorgen mandag kl 0900, så det kunne være perfekt med nogle guldkorn at have med.

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej Thomas

Jeg ville møde op til byggemødet, med et helt ufravilligt krav om at falder betalingen ikke fuldt eller delvist inden for x antal dage, vil du gå videre med inkasso og kontakte samtlige medier i Danmark startende med Ekstra bladet og bt.

Du vil ligeledes kontakte samtlige kunder/samarbejdspartnere hos byggefirmaet + arkitektfirmaet og fortælle dem om problemer med betalingen hos firma X.

Det er selvfølgelig den HÅRDE måde, men hvis du er luknings truet og de bevidst prøver at strække den, kan forsiden af ekstra bladet som regel få gang i betalingen. Du skal nok ikke regne med at komme til og arbejde for hverken firma X eller arkitektfirmaet igen ,men vil du lide den stille tavse død eller ?????

Løsning 2 kunne være at få en til, at ringe 10-20 gange om dagen til firma X for at spørge til betalingen. Hvis det ikke hjælper så ring 100 gange om dagen, til direktørens mobil osv.... De bliver sikkert så trætte af dig, at de tilsidst betaler for at slippe for dig.

Ja det er hårdt mod hårdt, men folk er brutalt ligeglade og det bør du også være i din situation

Mvh Kim

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er det sådan at arkitekt firmaet ikke har noget med dem at gøre som sådan, byg firmaet vandt entreprisen, og jeg har jævnligt kontakt med akitekt firmaet, og de har fuld forståelse overfor at jeg er stoppet pt. 

 

og det er meningen at byg firmaet skal lave flere rækkehuse med dem, men nu er arkitekt firmaet begyndt at snakke om at dette skal de ikke.

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det er desværre en klassisk situation, hvor du har givet dem for lang line.

Nu skriver du underentreprise, så er der indgået aftale efter AB-92, så fremgår reglerne her. I modsat fald er der forhåbentlig indgået en aftale af en eller anden slags.

Forinden byggemødet vil jeg foreslå, at du konsulterer din advokat om dine rettigheder, herunder muligheden for at komme uden om hovedentreprenører og direkte til bygherren/arkitekten for sikring af dine tilgodehavender og ikke mindst færdiggørelsen af byggeriet.

Det kunne rent faktisk være, at hovedentreprenøren ikke kan tåle en konkursbegæring, som måske kan blive konsekvensen.

Men som sagt, kontakt din advokat allerede pr. mail d.d., så han ser den strakt i morgen tidlig. Så er du, om ikke andet, væsentlig bedre klædt på til byggemødet. Husk: Fremtidigt arbejde for denne entreprenør skal kun ske mod en bankgaranti for det fulde beløb og uden mulighed for indsigelse, når arbejdet er godkendt af bygherren.

Hilsen

Tonny

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hov glemte at svare på 1 spgm.

 

prøver jævnligt (hver dag) at kontakte byg firmaet, og spørge efter penge på tlf og sms og mail..

 

men sker stadig ikke noget

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Husk: Fremtidigt arbejde for denne entreprenør skal kun ske mod en bankgaranti for det fulde beløb og uden mulighed for indsigelse, når arbejdet er godkendt af bygherren.


Ja, sådan er hverdagen altså efterhånden blevet.

Vi kan ikke være sikker på at få vores penge længere, og må derfor sikre os i form af bankgarantier, specielt ved større arbejde.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Westphal Andersen:

Jeg ville møde op til byggemødet, med et helt ufravilligt krav om at falder betalingen ikke fuldt eller delvist inden for x antal dage, vil du gå videre med inkasso og kontakte samtlige medier i Danmark startende med Ekstra bladet og bt.

Du vil ligeledes kontakte samtlige kunder/samarbejdspartnere hos byggefirmaet + arkitektfirmaet og fortælle dem om problemer med betalingen hos firma X.

Det er selvfølgelig den HÅRDE måde, men hvis du er luknings truet og de bevidst prøver at strække den, kan forsiden af ekstra bladet som regel få gang i betalingen. Du skal nok ikke regne med at komme til og arbejde for hverken firma X eller arkitektfirmaet igen ,men vil du lide den stille tavse død eller ?????

Vil man løse et problem, hvor modparten har fat i den lange ende (her iform af penge), så hjælper det altså ik, at man begynder at skabe sig, og starter en masse nye problemer...

Eneste resultat af denne fremgangsmåde er sikkert endnu mere tavshed... En klassisk eksempel på, hvordan man ik skal håndtere problemer! 

Og EB mm gider ik skrive om firmaer, som ik kan betale deres regninger! Der går mellem 4-600 firmaer konkurs om måneden. Tror du selv seriøst på, at sådanne artikler sælger aviser, eller har den mindste nyhedsværdi for Hr og Fru Danmark?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja nu skrev jeg blot at det var en mulighed. DEt er muligt at EB ikke gider bruge tiden på det (eller spalte stof) Men truslen kan som regel godt få pengene op af lommen hos en der bevist trækker betalingen og måske blot venter på at man går konkurs!

Det kan måske også overbevise Arkitekt firmaet til, at sætte stolen for døren overfor hoved entrepenøren og sige, at de skal betale eller samarbejdet lukkes ned.

De fleste virksomheder vil ikke ønske sig en plads i nyhedsmedierne og kobles sammen med at man ikke kan betale sine regninger. Derfor kan det at man rasler lidt med sablerne, godt have en positiv effekt på betalingen. Som jeg også skriver, så er det ret sikkert at man ikke får lov til at arbejde sammen med de pågældende virksomheder igen, men hvad vil man helst ? Dø i stilhed eller måske redde sin vikrsomhed ?

Mvh Kim

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Westphal Andersen:

Tja nu skrev jeg blot at det var en mulighed. DEt er muligt at EB ikke gider bruge tiden på det (eller spalte stof) Men truslen kan som regel godt få pengene op af lommen hos en der bevist trækker betalingen og måske blot venter på at man går konkurs!

Det kan måske også overbevise Arkitekt firmaet til, at sætte stolen for døren overfor hoved entrepenøren og sige, at de skal betale eller samarbejdet lukkes ned.

De fleste virksomheder vil ikke ønske sig en plads i nyhedsmedierne og kobles sammen med at man ikke kan betale sine regninger. Derfor kan det at man rasler lidt med sablerne, godt have en positiv effekt på betalingen. Som jeg også skriver, så er det ret sikkert at man ikke får lov til at arbejde sammen med de pågældende virksomheder igen, men hvad vil man helst ? Dø i stilhed eller måske redde sin vikrsomhed ?

Nu er der langt fra en tom trussel til spalteplads... En sag har altid to sider, og du får næppe en Avis til at skrive noget, med mindre de har fået historien fra begge sider.

Og hvis det nu viser sig, at der forelægger en grund til den forsinkede betaling, så har du lige fremlagt en tom trussel. Tror du så, at firmaet næste gang tager dig seriøst, hvis du truer dem med noget?
Man SKAL kun true, hvis man agter at følge det op, og gøre det man truer med... Alt det andet taber man bare ansigt på!

Så jeg vil på det kraftigste fraråde, at man overhovedet tænker den tanke, som du foreslå, hvs man agter en løsning på problemet! Dit forslag vil blot trække fronterne op, og gøre en løsning endnu mere besværlig og dyr.

Det er nemt at have ret, men sindsyg dyrt at få ret...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

lige en tilføjelse. vedr mit arbejde på rækkehusene, har der kun været ros på alt arbejde og især fra arkitektens side, der er INGEN fejl/mangler på mit udførte arbejde, kun ROS,.. 

 

det samme med læmuren, kun ROS. 

 

de har ikke forsinket betalingen, de derimod lover og lover, "jamen den kommer indenfor et par dage" dette er snart uger siden.

og efter byggemøderne, henvender de sig jo til byggelederen fra arkitektfirmaet og meddeler, at nu er der kommet styr på det udestående, og mureren starter op igen "tirsdag" byggemøder er hver mandag, dette kan jeg jo se på byggemøde referaterne, som jeg får pr mail. 

har virkelig bare mistet tålmodigheden med byg firmaet. 

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)