Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du en god og billig plaststøber?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er iværksætter i min vorden og mangler hjælp til at finde en plaststøber, der kan lave et pænt stykke arbejde til en menneskelig pris. Emnet skal være ca. 55 x 80 x 110 mm og i en type plast, der kan krom-overfladebehandles. Det vil være en fordel, hvis både støbning og overfladebehandling kan klares samme sted, men det er dog ingen betingelse. Hvis ikke det kan, har jeg brug for finde både en støber og en "forkromer". 

Af forsigtighedsgrunde er jeg nødt til at holde mig til en serie på 3.000 til 5000 stk. i første omgang, selv om jeg forventer at skulle bruge mange flere.

Plasthuset skal indeholde elektronik, hvis det er af betydning for arbejdet.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorkild

Er der noget geografisk krav/ønske til din støber?

 

Hilsen

Flemming

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorkild

Nu nævner du ikke noget om hvad plasthuset må koste pr. stk men det bliver meget meget dyrt for dig når vi snakker så små serier. Selve formenværktøjet koster nok et sted mellem 150.000 -250.000 kr alt afhængig af opgavens komplexitet,  udover det kommer udgifter til selve støbning af emnet.

Har du undersøgt om der ikke allerede findes et plasthus på markedet du kan bruge?

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Nej, jeg har ikke noget geografisk krav til støberen. Det må gerne være en udenlandsk, når blot firmaet er seriøst og i øvrigt til at kommunikere med. Den industrielle designer, jeg har tilknyttet opgaven, har nemlig haft en lidt kedelig erfaring med en kinesisk producent, som slet ikke havde den samme forståelse af, hvad en given overfladefinish skulle overholde.

 

Hilsen 

Thorkild

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg er godt klar over, at der kommer udgifter til værktøj. Min forhåbning er dog, at det ikke er helt oppe i de summer, du nævner. 

Der er desværre ikke mulighed for at bruge eksisterende plasthus, da min produkt har et unikt design, der desuden skal passe til den udviklede elektronik. 

Mit håb er, at jeg kan komme ned på en støbe- og overfladepris (altså ekskl. udgifterne til værktøj) på maks. 15 kr.

 

MVH

Thorkild

Fra Buriram/Thailand
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorkild

Jeg bor i Thailand, og kan hjælpe dig

 

MVH

Dennis

 

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorkild

Vi kan klare støbningen og forkromningen for dig.  Det er rigtigt som Ravn siger at produktion af  3000-5000 stk. vil blive ret dyrt, vi har i øjeblikket produktion af "massage dyr" i forkromet plastik der er udformet som katte og hunde og så kan man massere sig selv med deres 4 ben ( 15*10*7cm ).  Vi betalte omkring 50.000kr. pr. støbeform for disse, så ved 5000 stk. er det en dyr fornøjelse:), men prøv at send mig lidt info og nogle tegninger, så kan jeg give dig en pris på det. Jeg har sendt dig en PM med min mailadresse.

MVH

Lars 

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thorkild Rasmussen:

Mit håb er, at jeg kan komme ned på en støbe- og overfladepris (altså ekskl. udgifterne til værktøj) på maks. 15 kr.

Det er jo kun et spørgmål om hvad kvantum du bestiller, er det stort nok kan du med sikkerhed også komme langt under de 15 kr. pr. stk.  Jeg har hørt at taiwan skulle være et ok sted at få lavet plast.

 

Mvh

Ravn

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

For nogle år siden var jeg involveret i et projekt med Planeta ApS, jeg synes de havde en fornuftig tilgang til pris og kvalitet. Hvordan deres pris er på det aktuelle emne, tør jeg ikke gætte på. Men dem ville jeg prøve at ringe til.

Deres hjemmeside er www.planeta.dk   

Mvh.

Jacob

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med det første emne og støbeformen kan det muligvis være en rigtig god tig for dig at få lavet formen med hjælp af rapid prototyping. Om det er egnet ti din form ved jeg ikke, men det kan bringe prisen på værktøjet meget ned.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)